ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

פרשת הצוללות: מיקי גנור מנהל מגעים מתקדמים להפוך לעד מדינה

מעצרו של המתווך בעסקה, שעומד במרכז הפרשה, הוארך עד יום חמישי. עורך דינו התפטר על רקע המגעים להסכם עד מדינה. השופטת: ישנה התקדמות משמעותית בחקירה

מיקי גנור בבית המשפט. צילום: מוטי קמחי, פלאש 90
מיקי גנור בבית המשפט. צילום: מוטי קמחי, פלאש 90



התפתחות בפרשת הצוללות: איש העסקים מיקי גנור, שעומד במרכז הפרשה ושימש כמתווך בעסקה בין מדינת ישראל לחברת תיסנקרופ הגרמנית, נמצא במגעים מתקדמים לחתימה על הסכם עד מדינה בפרשה. עורך דינו, נתי שמחוני, התפטר בסוף השבוע מייצוגו על רקע המגעים להסכם. בדיון להארכת מעצרו של גנור לא אישרה נציגת המשטרה את קיומם של המגעים. השופטת ציינה בדיון כי ישנה התקדמות משמעותית בחקירה.

מעצרו של גנור הוארך בהסכמה וללא דיון בבית המשפט עד ליום חמישי, ולאחר מכן ישוחרר למעצר בית. גם מעצרו של אבריאל בר יוסף, שכיהן כממלא מקום ראש המועצה לביטחון לאומי ולקח חלק מרכזי בהכנת חוות הדעת שניתנה לגבי רכישת הצוללות, הוארך בארבעה ימים. בסביבתו של גנור לא אישרו כי מדובר במגעים מתקדמים לחתימה על הסכם עד מדינה, וטענו כי ייתכן שמדובר בניסיון להפעיל לחץ על גנור ועל החשודים הנוספים בפרשה. על המגעים להסכם עם גנור דווח בחדשות 2.

חוץ מגנור, בפרשת הצוללות נעצרו ונחקרו בר יוסף; דוד שמרון, פרקליטו של נתניהו וקרוב משפחתו שייצג את גנור, ושאתמול פורסם ששוחרר ממעצר בית ונמצא בחופשה בחו"ל; מפקד חיל הים דאז, אלוף אלי (צ'ייני) מרום, החשוד בקבלת שוחד ושוחרר ממעצר; ורונן שמר, עורך דין במשרדו של גנור, החשוד בגריסת מסמכים.

המשא ומתן בעסקה החל כבר לפני כמה ימים, והסנגור שמחוני התפטר בסוף השבוע. עורך דינו החדש של גנור, אלי זוהר, ייצג בעבר את אהוד אולמרט ותקף את הפיכתה של שולה זקן לעדת מדינה נגדו. בשנים האחרונות ייצג יותר ויותר עדי מדינה - בין היתר את הרב יאשיהו פינטו, שלו השיג הסדר טיעון שהפך אותו גם לעד מדינה נגד ניצב ארביב. בפרשת רונאל פישר ייצג זהר את עדת המדינה נגד רונאל פישר.

גנור תיווך בעסקת הצוללות והוא חשוד במתן שוחד, הלבנת הון, קשירת קשר לפשע ומרמה. בדיון בהארכת מעצרו בשבוע שעבר אמרה נשיאת בית משפט השלום במחוז מרכז, השופטת עינת רון, כי "עד כה נאסף על ידי גורמי החקירה חומר רב, אך דרכה של המשטרה עוד ארוכה". היא הוסיפה כי חומר הראיות מצביע על חשד סביר בעיניינו של גנור וכי בכוונתה של המשטרה לבצע בעניינו עשרות פעולות חקירה, "שכולן נחוצות", כלשונה.

באותו דיון אמר שמחוני: "מר גנור לא נתן שוחד לאף גורם, בלי לפרט שמות. הוא החל לעבוד עם המספנה הגרמנית בשלהי 2009, בלי עזרתו של אף גורם ולכן מינויו כנציג המספנה היה כדין וממילא ובלי קשר הוא לא נזקק ולא נתן שוחד לאף גורם שהוא".

בר יוסף מכחיש את החשדות המיוחסים לו. עו"ד ז'ק חן, המייצג אותו, טען בדיון להארכת מעצרו כי עדים מרכזיים מתראיינים בכלי התקשורת מדי יום, ולכן בר יוסף לא יכול לשבש את החקירה אם ישוחרר. השופטת אמרה בדיון: "אני ערה לכך שיש בחקירה זו עניין ציבורי רב. יחד עם זאת, יש להצטער שדברים מתוך החקירה מתפרסמים – בין אם יש בהם אמת או לא. כתוצאה מפעולות חקירה האחרונות ישנה התקדמות משמעותית בחקירה... הפעולות הנדרשות מעלות כי טרם הגיע העת שניתן יהיה להסתפק בחלופת מעצר".

בפרשת הצוללות, המוכרת גם בשם תיק 3000, נעצרו שורת בכירים בחשד לשוחד ומרמה. על הפרק נמצאות שתי עסקאות להגדלת הצי של ישראל: אחת לרכישת שלוש צוללות, והשנייה לרכישת ספינות טילים שנועדו להגנה על אסדות הגז.

בסביבתו של גנור לא אישרו כי מדובר במגעים מתקדמים, וטענו כי ייתכן שמדובר בניסיון להפעיל לחץ על גנור ועל החשודים הנוספים בפרשה.
מיקי גנור פרשת הצוללות תיק 3000 עד מדינה נתי שמחוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד