י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מוסדות חרדים יחדשו רישיון פעם ב-5 שנים

שר החינוך נפתלי בנט, הורה שמעתה מוסדות חינוך חרדים, שיעמדו בקריטוריונים מסויימים, לא ייאלצו עוד לחדש את רישיונם בכל שנה - כפי שהיה נהוג עד היום, אלא רק פעם בחמש שנים. ההצעה מייתרת את הצורך בהצעת חוק שניסח ישראל אייכלר בנושא • כל הפרטים

נפתלי בנט, פלאש90
נפתלי בנט, פלאש90



אחרי עבודה מאסיבית של שנה וחצי, שר החינוך נפתלי בנט מטיל את הפצצה: מעתה מוסדות חרדים רבים, בקטגוריית המוכר שאינו רשמי, לא ייאלצו לחדש את רישיונם בכל שנה כפי שהיה נהוג עד היום, אלא פעם בחמש שנים, כך פורסם לראשונה ב'מהדורה המרכזית' ב'קול חי'.

מדובר במהלך דרמטי של בנט לטובת המוסדות החרדיים, שנאלצו עד היום לחדש את רישיונם בכל שנה ושנה. כעת בנט עושה לכך סוף ומעניק לראשונה למוסדות שקט נפשי למשך חמש שנים, החל משנת תשע"ט.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי לשכתו של בנט עמלה על גיבוש המתווה החדש -למעלה משנה וחצי, וכי הוא עבר את אישורם של כל הגורמים הרלוונטים, בעיקר המשפטיים.

עוד נודע ל"בחדרי חרדים" כי לא כל המוסדות יהיו זכאים להיכלל במתווה החדש, אלא רק אלו שיעברו במסלול הירוק, שיקבע על פי קרטריונים שיבטיחו יציבות ואמון במוסד.

המהלך הדרמטי נעשה על ידי בנט כחלק מרצונו לסייע למצוקת המוסדות החרדים המוכרים שאינם רשמיים, בשיתוף פעולה מלא עם סגן השר מאיר פרוש - על רקע המתיחות בין שר החינוך למפלגות החרדיות בעקבות פגישתו עם הרפורמים.

שר החינוך בנט אמר כי "מדובר במהלך פורץ דרך שיסיר חסמים בירוקרטיים שהכבידו לאורך שנים על בעלויות ומוסדות חינוך. המתווה החדש הוא צעד נוסף בהגברת האוטונומיה שאנו מעניקים למוסדות החינוך. צעד זה מצטרף לשורה של שינויים עמוקים שאנו מובילים בנושא הרישוי, בין היתר, באמצעות שילוב מערכות טכנולוגיות שקיצרו את הליכי מתן הרישוי. אנחנו נמשיך לשקוד על דרכים נוספות שיקלו ויעמיקו את שיתוף הפעולה שלנו עם השותפים שלנו לדרך – הבעלויות ומנהלי מוסדות החינוך".

סגן שר החינוך פרוש אמר כי "אני מברך את השר בנט שהתניע את התהליך להקל את נהלי הרישוי ולאחר דיונים רבים, המשרד היום מגיע עם בשורה שתקל על מנהלי המוסדות. בתקופה הקרובה נמשיך לשקוד על הרחבת המתווה ולהחיל אותו על כל מוסדות המוכש"ר והפטור".

בנוסף, נודע ל"בחדרי חרדים" כי הצעד של בנט, ייתר את הצעת החוק שהגיש ח"כ ישראל אייכלר בנושא, הצעה שנדחתה בתחילת השבוע בועדת השרים לעניני חקיקה.

בהסבר להצעת החוק, כתב אייכלר: "מוסדות החינוך הרשמיים פטורים מחובת רישיון לפי חוק פיקוח על בתי ספר, התשכ"ט–1969 (להלן – החוק). רק במוסדות החינוך הפרטיים לרבות מוסדות חינוך החרדיים נדרש המוסד להמציא מדי שנה את המסמכים מכל הגורמים הנדרשים לפי החוק".

עוד נכתב: "מנהלי המוסדות מוצאים עצמם עוסקים בדרישות בירוקרטיות שאינן מוטלות על החינוך הרשמי, ובמקום לעסוק בהיערכות פדגוגית לקראת שנת לימודים חדשה, הם נאלצים להתרוצץ בין משרדים שונים לקבלת אישורים מידי שנה".

"לפיכך, מוצע לתקן את החוק לקבוע שרישיון יוענק לחמש שנים עם אופציה להארכת הרישיון אם הרשות המקומית תאשר כי המוסד עומד בתנאי החוק".
בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד