י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

צפת המומה - המקובל הזהיר מראש מהשריפה

שיחת היום בצפת: לפני יותר משנה הזהיר המקובל הרב דב קוק, כי שריפה עומדת לפגוע בבעל הבריכה שנפתחה בשבת. היום עלתה באש דירת אמו

בית אמו של בעל הבריכה שנשרף כליל. צילום: אלימלך גרסטל
בית אמו של בעל הבריכה שנשרף כליל. צילום: אלימלך גרסטל



סערה גדולה בצפון, בעקבות השריפה הגדולה שפרצה אמש (ראשון) בשכונת כנען. השריפה פרצה על רקע דבריו החריפים של המקובל הרב דב קוק, ממובילי המאבק בפתיחת הבריכה בשבתות, שרמז בהקלטה לפני שנה, כי אסון עומד להתרגש על בעלי הבריכה - הקלטה שפורסמה ב'בחדרי חרדים' לראשונה.

אמש נשרפה כליל דירתה של אמו של בעל הבריכה, דבר שהזכיר את דבריו החריפים של הרב קוק שכללו רמזים על שריפה שהולכת לבוא.

כזכור, מאבק גדול התנהל נגד הפעלת הבריכה העירונית המעורבת והמחללת שבת 'נוף התכלת', שנפתחה לפני שנה וחצי בשכונת רמת רזים בצפת.



הרב דב קוק. צילום: שוקי לררצילום: הרב דב קוק. צילום: שוקי לרר
הרב דב קוק. צילום: שוקי לרר


בהקלטה שפורסמה נשמע הרב אומר לתלמידיו: "שוב אני כאן. הייתי עכשיו בנחום איש גמזו, הייתי בנחום איש גמזו ולא אומר אלא מה שאני רואה ולא מה שאני חושב. שוב, מה שאני רואה".

"עומדת אצל... ומי שמפעיל את הבריכה הזאת - זה לא בריכה אלא זה קללה שאין כדוגמתה עומדת לפרוץ אצלו. וזה מה שאני רואה, שוב הוא יכול להגיד לי... לחלוק עלי, שיחלוק מה שהוא רוצה, אבל אם רואה כמוני בשמים, מי שיחלוק עלי קדימה" אמר הרב.

"עוד פעם שריפה עומדת! ואני לא רוצה להגיד אני שותק, אני חייב לשתוק, כי אסור לי לומר את מה שאני רואה. שריפה בלשון המעטה! אני אמרתי דבר יותר קשה, אני חייב לשתוק כי אסור לי להגיד זה משמים אוסרים עלי לומר".

'בחדרי חרדים' שוחח עם תלמידיו ומקורביו של הרב קוק הממלאים פיהם מים, ואומרים: "שמענו על כך, אנחנו מקבלים הרבה טלפונים, אנחנו לא נכנסים לזה".
צפת שריפה הרב דב קוק בריכה מחללת שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד