י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

ביבי יבקר בבית הכנסת הניאולוגי בבודפסט

על רקע סערת הגיור, יבקר ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית הכנסת הניאולוגי בבודפסט. לשכתו ל'בחדרי': "גם הרב לאו ביקר במקום"

חזית בית הכנסת. צילום: תמר הירדני
חזית בית הכנסת. צילום: תמר הירדני



כשברקע סערת הרפורמים והקונסרבטיבים סביב חוק הגיור ומתווה הכותל, ראש הממשלה בנימין נתניהו יבקר הבוקר (ג), כחלק מביקורו הרשמי בבודפשט - בבית הכנסת הגדול והמפורסם Dohany של הזרם הניאולוגי בהונגריה, אשר אליו משתייך הזרם הקונסורבטיבי כיום.

מתחם בית הכנסת של הקהילה הנאולוגית לשעבר - הוא אתר מפורסם שמשמש היום בעיקר כמוזיאון, וקיימים בו קבר אחים מתקופת השואה, מוזיאון לתולדות יהודי העיר, ואתר הנצחה. ביקורו של נתניהו הוא הביקור הרשמי הראשון של ראש ממשלה ישראלי מכהן בהונגריה מאז חידוש היחסים עם המדינה.

גורם המקורב לראש הממשלה מגיב ל"בחדרי חרדים" על הטענה כי לא ראוי שנתניהו יבקר במקום, לדבריו, "מדובר בסיור במרכז קהילתי של הקהילה היהודית שבעבר ביקר במקום גם הרב ישראל מאיר לאו, הנשיא משה קצב, השר אורי אריאל ורבנים ויהודים מרחבי העולם".

לדברי הגורם, "ראש הממשלה יסייר בבית הכנסת יחד עם הנשיא ההונגרי - למשך מספר דקות ספורות, ולא יתקיימו במקום תפילות וכדו', משם הוא ימשיך לקבר האחים, לאנדרטה לנספי השואה ולאולם של המרכז הקהילתי בו יישא את דבריו".

כאמור, בביקורו בבודפשט ייפגש נתניהו עם ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן ושרי ממשלתו. במפגש יחתמו על הסכם תרבות בילטרלי ועל הצהרת כוונות לשיתוף פעולה בתחום החדשנות הטכנולוגית.

כמו כן, ראש הממשלה ייפגש גם עם נשיא הונגריה יאנוש אדר בארמון הנשיא. ישתתף ויישא דברים במפגש פסגה של ראשי מדינות וישגרד – הונגריה, פולין, צ'כיה וסלובקיה.

בנוסף, הוא ייפגש לפגישות עבודה עם כל אחד מהמנהיגים בנפרד: ראש ממשלת צ'כיה בוהוסלב סובוטקה, ראש ממשלת פולין ביאטה שידלו וראש ממשלת סלובקיה רוברט פיצו.
הונגריה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד