י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הטיפול בחקירת נתניהו יזורז כדי להפנות משאבים להתפתחות בפרשת הצוללות

במשטרה ובפרקליטות החליטו להעניק עדיפות עליונה לחקירה בתיק טובות ההנאה וחותרים לסיימה בתוך חודש, מתוך הנחה שהסכם עד מדינה עם מיקי גנור יביא להסתעפות החקירה בתיק 3000

נתניהו עולה מצוללות, צילום: לע"מ
נתניהו עולה מצוללות, צילום: לע"מ



הטיפול בתיק 1000, שבמרכזו החשד שראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל טובות הנאה, יזורז כדי שניתן יהיה לתגבר את צוות החקירה העוסק בתיק 3000 - פרשת כלי השיט. בהערכת מצב שקיימו אנשי המשטרה ופרקליטות המדינה הוחלט שפרשת טובות ההנאה תזכה בתקופה הקרובה לעדיפות עליונה, כך שחקירתה תסתיים בתוך כחודש.

במשטרה סבורים כי אם אכן ייחתם הסכם עד מדינה עם המתווך בעסקת הצוללות, מיקי גנור, הדבר יביא להסתעפות בפרשה ויחייב זימון חשודים נוספים לחקירה. חקירת תיק 1000 כבר מצויה מבחינת המשטרה בשלבי סיום, ובאחרונה התמקדה המחלוקת בעניינו של איש העסקים ג'יימס פאקר: בעוד שביחידה הארצית לחקירות הונאה סברו שאין צורך לגבות עדות מפאקר לפני העברת התיק לפרקליטות, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אמר שעדותו נדרשת וביקש לעשות מאמץ להשיגה. בהערכת המצב נידון גם תיק 2000, הנוגע למגעים לשוחד בין נתניהו לבין מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, אך לבסוף הוחלט שלא לתעדף אותו ולהתמקד בפרשת טובות ההנאה.

לדברי מקורות המעורים בחקירת פרשת כלי השיט, בפגישה בין מנדלבליט ונציגי המשטרה והפרקליטות ניתן אור ירוק להסכם עם גנור. בפרקליטות מנסים כעת לבחון ולאמת את המידע החלקי שסיפק המתווך - מידע שבו לא ניתן יהיה להשתמש אם ההסכם לא ייחתם לבסוף. על רקע זה זומן הערב מפקד חיל הים לשעבר, אליעזר (צ'ייני) מרום, לחקירה דחופה. השפעת הדיווחים על המגעים עם גנור ניכרו בדיון בפרשה היום, שבו ניסה פרקליטו של אבריאל בר יוסף, ז'ק חן, לדלות מידע בעניינם. נציגת המשטרה בדיון לא אישרה ולא הכחישה את קיומם של המגעים וסירבה להתייחס אליהם.
פרשת הצוללות בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד