י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

השר איוב קרא: "פועל לטיסות ישירות בין ישראל לסעודיה"

השר חשף את המגעים, בראיון שהעניק לרשת אמריקנית ואמר, כי "שתי המדינות שבו לשתף פעולה נגד האויב המשותף, איראן, ועכשיו זה זמן טוב כדי לדון בטיסה ישירה מישראל לסעודיה"

השר איוב קרא. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
השר איוב קרא. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



השר איוב קורא יוזם טיסות שימריאו מישראל לסעודיה. הטיסות אותן מתכנן השר, מיועדות עבור אזרחי ישראל המוסלמים ישר לסעודיה, כדי להביא לדרך קלה יותר להגיע למחוז חאג'ז שם נמצאים הערים מֶכָּה ומַדִינָה.

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות 'בלומברג', ישראל עובדת על טיסות ישירה מתל אביב לסעודיה לאלפי אזרחים מוסלמים ישראלים המגיעים מדי שנה לעיר הקדושה לאיסלאם - מֶכָּה.

הדיונים המדיניים הרגישים, נחשפו בראיון שהעניק שר התקשורת איוב קרא לסוכנות החדשות האמריקאית "בלומברג".

כיום, מוסלמי תושב ישראל החפץ להגיע למֶכָּה שבסעודיה, עובר מסע של 1000 קילומטר דרך ירדן ומשם לסעודיה, שכן למדינות ערביות רבות, בהן סעודיה, אין יחסים דיפלומטיים רשמיים עם ישראל.

יחד עם זאת, אמר השר קרא "שתי המדינות שבו לשתף פעולה נגד האויב המשותף, איראן, ועכשיו זה זמן טוב כדי לדון בטיסה ישירה מישראל לסעודיה, המציאות השתנתה". אמר השר והוסיף "זהו זמן טוב להגיש את הבקשה, ואני עובד קשה על זה".

בחודש שעבר דיווח ה'ניו יורק טיימס' כי "ישראל וסעודיה מתכוננות להסכים למגוון צעדים כלכליים שיאפשרו לחברות ישראליות לפעול במפרץ, ואשר יאפשרו לאל-על לטוס מעל המרחב האווירי של סעודיה".
תחזית מזג האוויר ערב הסעודית טיסה איוב קרא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד