י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אבריו של הבחור החרדי שנתרמו להשתלה היו נגועים בחיידק, אחד נפטר, השאר במצב קשה

חמישה ימים לאחר שדיווחנו ב'בחדרי חרדים', אודות חמישה אברים שהוצאו באורח נדיר מבחור חרדי ונתרמו לחמישה בני אדם, התפתחות מפתיעה ומסוכנת; חמשת המושתלים נדבקו בחיידק אלים ואחד מהם נפטר • משרד הבריאות פתח בחקירה

השתלה בבית החולים בילינסון. אילוסטרציה
השתלה בבית החולים בילינסון. אילוסטרציה



אבריו של הבחור החרדי עליו דיווחנו בשבוע שעבר ב'בחדרי חרדים', כי נתרמו לחמישה בני אדם שחיכו להשתלה, ככל הנראה נדבקו בחיידק קטלני. אחד מהם מת והשאר במצב קשה.

בשבוע שעבר פורסם ב'בחדרי חרדים', כי אבריו של בחור חרדי בשם דניאל קורסקוב ז"ל בן ה-20, נתרמו לחמישה בני אדם, לאחר שנפגע ממשאית בדרכו חזרה מלשכת הגיוס, הוא נפצע אנושות, אושפז בבית החולים הדסה עין כרם, ולאחר שהוסבר לאמו ולאחיו התאום כי הוא במצב של מוות מוחי וסיכוייו לשרוד קלושים, הם נאותו לתרום את אבריו. כך דווח באתר 'ynet'.

אתר 'הארץ' דיווח אתמול (שני), כי משרד הבריאות פתח בחקירה, זאת בעקבות הידבקותו של קורסקוב ז"ל בשני חיידקים אלימים, ככל הנראה בבית החולים בו אושפז.

בבדיקות שנערכו לפני עם תרומת האברים ולפני ההשתלה, הצביעו על כך שהוא נדבק בחיידק המכונה "קלבסיאלה פנאומוניה" - חיידק אלים אך בר טיפול ולכן אינו מונע השתלת אברים על פי פרוטוקול ההשתלות. אי לכך קיבלו המועמדים להשתלה טיפול אנטיביוטי טרום ההשתלה, זאת בכדי שגופם יוכל להתמודד עם החיידק שיושתל בגופם עם האברים הנגועים בו.

ארבעה ימים לאחר שהושתלו האברים בחמישה אנשים כאמור, התקבלו תוצאות מעבדה נוספות ואלו הראו כי המנוח דניאל ז"ל, נדבק גם בחיידק אלים "אצינטובקטר" - חיידק-על המצוי בדרך כלל בחדרי טיפול נמרץ בבתי חולים, ומוגדר כעמיד למרבית סוגי האנטיביוטיקה. לרוב מתבטלת השתלה במקרה של הידבקות בנגיף מסוג זה, אלא שהפעם זה כבר היה מאוחר מדי. שכן האברים כבר הושתלו.

בבית החולים לא בזבזו זמן, ולקחו דגימות מהמושתלים, אלו הראו כי אכן חמשת המושתלים נדבקו בחיידק האלים והחלו מיד במתן טיפול נוגדני, אבל לאחד מהם לפחות - מושתל הלב בן ה-53 זה כבר היה מאוחר יותר מדי והוא נפטר בבית החולים בילינסון בסוף השבוע האחרון.

ארבעת המושתלים האחרים מאבריו של הבחור החרדי, המאושפזים בבילינסון ובאיכילוב, מוגדרים במצב קשה עד בינוני.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה לאתר 'ynet' שדיווח על כך אמש: "השתלות איברים הן ניתוחים בסיכון גבוה, כאשר מדובר בחולים קשים ביותר, חלקם בסכנת חיים מיידית. תהליך קבלת ההחלטות מתבצע בשטח, לעתים באופן מיידי בפרקי זמן קצובים ביותר. בנוסף לכך חולים אלו מקבלים מיד לאחר ההשתלה טיפול נגד דחייה, ולכן הם בעלי מערכת חיסונים מוחלשת ובסיכון גבוה לחשיפה לזיהומים.

"המרכז להשתלות מקפיד על כך שחולים שמאושרים לתרומת איברים יעברו בדיקות לזיהום וכן נלקחות לאחר הירידה לחדר ניתוח לנטילת איברים מהתורם, בדיקות נוספות של תרביות שתוצאותיהן מתקבלות ימים אחדים לאחר ההשתלות, כדי לדעת אם יש צורך לשנות או להוסיף טיפול למניעת זיהומים. בעקבות האירוע המשרד יפתח בחקירת המקרה".
דניאל קורסקוב השתלת אברים חיידק אלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד