י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הולנד: המשחטה הכשרה האחרונה לפני סגירה

חשש מפני סגירת המשחטה הכשרה היחידה במדינה, זאת בשל קשיים שמערימה הממשלה על בעליה, עם תנאי הימום הבהמה לפני השחיטה, הנוגד את ההלכה היהודית

משחטה. אילוסטרציה
משחטה. אילוסטרציה



בית המטבחיים הכשר היחיד בהולנד עומד בפני סגירה, זאת בשל איסור שהטילה הממשלה על ייצוא התוצרת.

איסור הייצוא הזה, נכלל בהסכם בין הממשלה לבין מנהיגי הדת היהודית והמוסלמית.

אחד הסעיפים בהסכם, בין הנהלת המשחטה לממשלה ההולנדית קובע, כי בשר המשווק ללא הימום הבהמה לפני השחיטה, כפי שההלכה היהודית דורשת, לא ישווק מחוץ להולנד.

עבור בית המטבחיים, מדובר בהפסד העומד על כ-40 אחוז מההכנסות, שחלק גדול מהייצור שלה הולך לייצוא, וזה "בלתי נסבל מבחינה כלכלית". כך על פי הדיווח באתר JTA.

סעיף הייצוא נוסף להסכם שנחתם בין בית המטבחיים לבין הממשלה, בשנת 2012, רק בחודש יולי הנוכחי.

עם הפסד של 40%, בית המטבחיים היהודי "לא יכול להמשיך להתקיים", נמסר מעורך הדין שמייצג את בית המטבחיים,. "לסיכום, השפעת האיסור על הייצוא תהיה סוף לבית המטבחיים הכשר האחרון בהולנד" אמר עורך הדין.

כזכור, בשנת 2011, הבית התחתון של הפרלמנט ההולנדי, אסר שחיטה יהודית, אבל הסנאט ההולנדי הפך את האיסור וטען שהוא פוגע בחופש הפולחן, אך כעת אם חתימת ההסכם בין בית המטבחיים לנציגי הממשל, הייצוא של בשר ללא הימום ייפסק, מה שגרם לבעלים להודיע על סגירת מחלקת הייצוא.

גם בבלגיה התקבל לאחרונה חוק דומה, וכפי שפורסם ב'בחדרי חרדים' שניים משלושה אזורים בבלגיה קיבלו בשבועות האחרונים החלטה דומה, האוסרת על שחיטה יהודית כשרה.
משחטה הולנד שחיטה יהודית הימום בהמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד