י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

חשיפת 'בחדרי חרדים': מתיחות שיא סביב דיל 'דגל התורה' - ברקת

הסערה שפרצה בירושלים בעקבות הדיל בין 'דגל התורה' לראש העיר ברקת - שנחשף וסוקר בהרחבה ב'בחדרי', מגיעה היום לשיאה • מה הייתה הוראת הגר"ח קנייבסקי והאם תוכנית מתחם ורבורג תרד לבסוף מסדר היום בוועדה המחוזית • "בחדרי חרדים" עם כל הפרטים על הפרשה הכי בוערת בבירה

חשיפת 'בחדרי חרדים': מתיחות שיא סביב דיל 'דגל התורה' - ברקת
ע



חשיפת "בחדרי חרדים": סערת מתחם ורבורג בקרית יובל בירושלים שפרצה בעקבות הדיל בין 'דגל התורה' לראש העיר ניר ברקת שנחשף וסוקר בהרחבה ב"בחדרי חרדים" - מגיעה היום לשיאה, לאחר שביממה האחרונה התקיימו דיונים מרתונים לקראת הדיון שיתקיים היום אחר הצהרים בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה.

כזכור, בעקבות הפרסום ב"בחדרי חרדים", על דבר הכנסת תוכנית מתחם ורבורג לסדר היום של הוועדה המחוזית, זאת לאחר שנים רבות שהחרדים נאבקו על המקום ועיכבו את שינוי התב"ע שלו, ממבנה שישמש לבית ספר, למרכז תרבות ופנאי – רב הקהילה הליטאית בשכונה הרב אהרון וינר, שיגר מכתב חריף לחברי המועצה, נגד דעתו של הגר"ב סולוביצ'יק, ורבני 'דגל התורה' בעיר, ובהמשך אף הגיע להתייעץ בנושא עם הגר"ח קנייבסקי.

למרות שמקורבי הרב וינר טענו כי הגר"ח הורה להתנגד לתוכנית ורבורג, ל"בחדרי חרדים" נודע כי עד כה לא ניתנה כל הוראה מביתו של הגר"ח, וכי הוא מגבה לחלוטין את רבני התנועה בסוגייה הבוערת שמסעירה את 'דגל התורה' ואת ירושלים כולה.

כמו"כ, נודע ל"בחדרי חרדים" כי בשל העובדה שהגר"ב סולוביצ'יק שוהה כעת בארה"ב, וכפי שפורסם ב"בחדרי חרדים" הוא זה שהעניק לברקת אור ירוק על העברת תוכנית ורבורג לדיון בוועדה המחוזית – ביממה האחרונה התקיימו דיונים טלפוניים קדחתניים ופגישות בין הרבנים ונציגי הציבור - סביב הסוגייה, וסביב השאלה: האם לבקש מברקת לדחות שוב לעת עתה את התוכנית ולהוריד אותה מסדר היום בוועדה וזאת כדי להרגיע את הרוחות בשכונת קריית יובל, או שלהימנע מתמיכה בתוכנית, דבר שבכל מצב לא ישנה הרבה, זאת לאור העובדה שלחרדים אין רוב בוועדה המחוזית.

כזכור, כפי שנחשף ב"בחדרי חרדים" כבר בפגישה הראשונה של ברקת עם רבני 'דגל התורה', לפני כשנה, נושא ורבורג עלה על השולחן, וכי היה ברור לכל – שברקת יקבל את המקום, וזאת בתנאי שהוא יספק את צרכי הציבור החרדי המתגורר בשכונות המעורבות, ויתחייב למבני קבע, עבור: גני ילדים, בתי ספר, תלמודי תורה ומרכזי תרבות, ולפחות שיהיו ממוקמים בסמיכות לשכונות.

הדיון היחיד שנשאר פתוח בין ברקת לרבנים הוא: ייעוד שימוש המבנה שיוקם במתחם ורבורג. וזאת לאחר שברקת ביקש לייעד חלק מהמבנה עבור מכינה קדם צבאית שהתנועה הרפורמית עומדת מאחוריה.

כזכור, לאחר שבשבוע שעבר, התוכנית הוכנסה לסדר היום של הועדה, זאת בעקבות 'ניקוי שולחן' שביקשה לעשות יו"ר הוועדה היוצאת דלית זילבר, ברקת פנה בבהילות להגר"ב סולוביציק, וביקש לדעת האם אפשר להתקדם עם ורבורג. התשובה של הגר"ב סולוביצ'יק הייתה ברורה: תתקדם, אבל בתנאי שכל פעולה בהמשך תהיה בתיאום מלא עם הרבנים, כלומר, גם ייעוד המקום יקבע רק לאחר התייעצות עם רבני 'דגל התורה'.

כעת, לאחר מכתבו של הרב וינר, מנסים ב'דגל התורה' לגבש עמדה מול ראש העיר ברקת, וזאת כדי להרגיע את הרוחות הסוערות, סביב 'הדיל' שנחשף ב"בחדרי חרדים" וסביב מתחם ורבורג.
מתחם ורבורג קרית יובל הרב ברוך סולובייציק דגל התורה ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד