י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

טייסי ארקיע מתכוונים לממש את האיומים: "נתחיל לשבש טיסות"

העובדים הכריזו על סכסוך עבודה במחאה על השימוש במטוסים חכורים, אך לא הצליחו להגיע להבנות עם ההנהלה • ארקיע: ״הפעילות תתנהל כסדרה"

צילום: משה שי, פלאש 90
צילום: משה שי, פלאש 90



עובדי ארקיע החליטו לממש את הצעדים הארגוניים המותרים במסגרת סכסוך עבודה - והם מאיימים כי יחלו לשבש טיסות. זאת, לאחר שאתמול (ב') התקיימה פגישה נוספת בין הנהלת ארקיע לוועד העובדים ונציגות הטייסים, מבלי שיגיעו הצדדים להבנות בנושא הפעלת המטוסים החכורים, אותה מבקשים עובדי החברה להפסיק או להפחית.

בשבוע שעבר הגיע לשולחנו של מנכ"ל ארקיע ניר דגן מכתב מטעם הסתדרות העובדים ואיגוד עובדי התחבורה - ובו התראה בטרם הפעלת סכסוך עבודה ונקיטת צעדים ארגוניים, לנוכח השימוש הגובר במטוסים חכורים. איגוד עובדי התחבורה קרא לדגן לפעול להסדרת נושא החכירות עד ה-16 ביולי. לפי מקורות בחברה ב-2017-2015 מספר הטיסות החכורות בחברה גדל פי 5, מכ-80 טיסות חכורות ב-2015 ליותר מ-500 טיסות חכורות בפועל ובתכנון עד סוף 2017.

עובדי החברה ובראשם טייסיה מוחים כנגד השימוש במטוסים חכורים, וטוענים כי ההנהלה לא הסדירה זאת מולם וכי ישיבות שנערכו בנושא הסתיימו ללא הסכמות. לפיכך החליטו אמש הטייסים שלא לבצע טיסות של חברה זרה, כשהכוונה היא בעיקר לטיסות אל על. כלומר, כל טייס ארקיע ששובץ לטיסה שהחברה מפעילה בעבור אחת החברות הישראליות, שאיננה טיסת ארקיע, התבקש שלא להפעילה. בכך עלולים להיגרם שיבושים לטיסות החברות הישראליות האחרות ופגיעה בהכנסות של ארקיע מהן.

מטוסי סילון ואובדן שעות טיסה

הסיבה לגידול המסיבי בשימוש במטוסים חכורים נובע מהגידול בתנועות הנוסעים הישראלים ומהתחרות הגוברת בענף התעופה בארץ. ארקיע הטיסה מתחילת השנה כ-206 אלף נוסעים, 12.3% יותר מנפח הנוסעים שהטיסה בחציון הראשון של 2016. בנוסף, ארקיע מרכזת את מרבית התנועות הפנים ארציות בין נתב"ג ושדה דב לאילת, ולכן רבים מטייסיה ומטוסיה מופנים לפעילות זאת. כך, מתחילת השנה הטיסה ארקיע 72.5% מהנוסעים מנתב"ג לאילת.

הגידול בפעילות הפנים והחוץ ארצית, גרם בשנה האחרונה להעברת רוב הפעילות הפנים ארצית למטוסי סילון, וחכירה של יותר מטוסים זרים לפעילות בחו"ל. כדי להתמודד עם הגידול, החברה מחכירה מטוסים וצוותי אוויר זרים בטיסות בינלאומיות בלבד. זאת, בכפוף להוראות רשות התעופה האזרחית, המגבילה את המטוסים הזרים שיכולים לנחות בשדה באילת מטעמי בטיחות.

כך נוצר מצב שבו טייסי החברה מנותבים לטיסות על מטוסי סילון בטיסות פנים ארציות. במצב זה שכרם השעתי של הטייסים אומנם גבוה יותר - אך הם מאבדים שעות טיסה רבות בהשוואה לשעות הטיסה בקווים לאירופה, ומשכורתם נפגעת. הטייסים מבקשים שלא לפגוע בהיקפי שעות העבודה שלהם, ולאפשר להם להפעיל גם את הטיסות ליעדים הארוכים.

בנוסף, הם מוחים על השימוש במטוסים ובצוותים זרים. לטענתם, מדיניות החכרת המטוסים פוגעת בעובדים, בנוסעי החברה ובבטיחות הטיסה. לדבריהם, ישנה ירידה באיכות הטיסה לפי התקן הישראלי, ברמת הטיסה ובגודל צוותי האוויר.

מהנהלת ארקיע נמסר: ״הפעילות תתנהל כסדרה. ההנהלה בטוחה שעובדי ארקיע המסורים והשותפים בחברה לא ישבשו את הפעילות התיירותית המוצלחת בתקופה זו״.
ארקיע שיבוש טיסות ועד עובדים ניר דגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד