י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

פרסום ראשון • פיצוץ בין 'דגל' לברקת: הרבנים דורשים לדחות את תוכנית ורבורג

שעות ספורות לפני הדיון בוועדה המחוזית על תכנית מתחם ורבורג כחלק מדיל הענק בין רבני 'דגל התורה' בירושלים ובין ראש העיר ניר ברקת, "בחדרי חרדים" חושף לראשונה על אי הסכמה חריפה בין ראש העיר לרבנים • כל הפרטים בפרסום ראשון

צלם: פלאש90
צלם: פלאש90



פרסום ראשון: פרשת מתחם ורבורג שנחשפה ב"בחדרי חרדים" - פיצוץ בין רבני 'דגל התורה' לראש העיר ניר ברקת. ל"בחדרי חרדים" נודע כי בהוראת מרן הגר"ח קנייבסקי, הגר"ב סולוביצ'יק מרבני 'דגל התורה' בירושלים, פנה לראש העיר ברקת, בשם ועדת הרבנים של 'דגל התורה' - בבקשה לדחות לישיבה הבאה של הועדה המחוזית, את הדיון שאמור להתקיים היום, סביב תוכנית מתחם ורבורג בקריית יובל, וזאת בכדי לנסות ולהגיע להסכמות בצורה מכובדת.

עוד נודע ל"בחדרי חרדים", כי ראש העיר התנגד לקבל את בקשת רבני 'דגל התורה', וכי הוא מתכוון לעלות היום לדיון את התוכנית שעוררה סערה רבתי בימים האחרונים, לאחר שהיא נחשפה ב"בחדרי חרדים". בעקבות כך, מבחינת 'דגל התורה', ההסכמה מלכתחילה שניתנה לברקת – בטלה ומבוטלת, ובאם אכן התוכנית תעלה היום לסדר – הרי שזה יהיה בניגוד גמור לעמדת רבני 'דגל התורה'.

בעקבות זאת, קיבל נציג 'דגל התורה' בוועדה המחוזית - ישראל קלרמן, הנחייה ברורה מהרבנים להתנגד לתוכנית, ולדרוש, כאמור, את דחייתה עד לישיבה הבאה וזאת בכדי להגיע כאמור להסכמות.

גורם בכיר בוועדה אמר ל'בחדרי חרדים' כי "מבחינת ברקת מדובר בעיכוב של הרגע אחרון לאחר שהובעה הסכמה עקרונית למהלך ולכן הסעיף לא יירד מסדר היום". הגורם ציין כי "אין להתלות את הדיון של ורבורג במגעים של ברקת על יתר השכונות, שם כבר מבוצעים הלכה למעשה צעדים מעשיים לטובת החרדים בשטח".



הבוקר פורסם ב"בחדרי חרדים" כי בשל העובדה שהגר"ב סולוביצ'יק שוהה כעת בארה"ב - ביממה האחרונה התקיימו דיונים טלפוניים קדחתניים ופגישות בין הרבנים ונציגי הציבור - סביב הסוגייה, כשכאמור, לבסוף הוחלט לבקש מברקת דחיית העלאת התוכנית בוועדה המחוזית, לישיבה הבאה.

כזכור, הסערה פרצה לאחר שנחשף כאן, כי רבני 'דגל התורה' העניקו לברקת אור ירוק לעלות את שינוי התב"ע של מתחם ורבורג בקרית יובל, ולהפוך את המקום למתחם בילוי ותרבות, לאחר שבדיל שנסגר ביניהם, ושנחשף ב"בחדרי חרדים", ראש העיר הבטיח על העברת מבנים רבים לבתי ספר, תלמודי תורה וגני ילדים, עבור ילדי המגזר החרדי המתגורר בשכונות המעורבות בירושלים.

בעקבות כך, רב הקהילה הליטאית בשכונה הרב אהרון וינר, שיגר מכתב חריף לחברי המועצה, נגד דעתו של הגר"ב סולוביצ'יק, ורבני 'דגל התורה' בעיר, ובהמשך אף הגיע להתייעץ בנושא עם הגר"ח קנייבסקי. ,
קרית יובל ניר ברקת דגל התורה מתחם ורבורג הרב ברוך סולוביציק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד