י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

פרסום ראשון • למרות התנגדות הרבנים: הוועדה המחוזית אישרה את תוכנית ורבורג

לאחר שראש העיר ניר ברקת התעקש, הוועדה המחוזית אישרה את שינוי התב"ע במתחם ורבורג בירושלים למרות התנגדות רבני 'דגל התורה' • הוועדה המחוזית אישרה גם את תוכנית מתחם החינוך ברמת אשכול • וכיצד פעל חבר הוועדה חיים אפשטיין?

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



פרסום ראשון: למרות התנגדות רבני 'דגל התורה', הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה כעת את שינוי התב"ע בתוכנית מתחם ורבורג בשכונת קרית יובל בירושלים, זאת בעקבות התעקשותו של ראש העיר ניר ברקת, שלא לציית לדרישת רבני 'דגל התורה', לדחות את התוכנית עד לדיון הבא.

חבר הוועדה - נציג 'בני תורה' חיים אפשטיין נמנע, זאת למרות שברקת הפעיל עליו לחצים שיצביע בעד, וכן נציג משרד התיירות, מלבדם - הצביעו שמונה חברים - בעד. בנוסף, במקום נכחו הנציגים ישראל קלרמן מ"מ של מאיר תורג'מן ויוחנן ויצמן מ"מ של אפשטיין. ידם של השניים לא נספרה, לאחר שתורג'מן ואפשטין נכחו כאמור במקום.

בנוסף, הוועדה המחוזית אישרה גם את תוכנית מתחם החינוך בשכונת רמת אשכול, שחלקו עתיד לשמש את הציבור החרדי בשכונה, כחלק מן ההסכם עם 'דגל התורה' שכזכור נחשף ב"בחדרי חרדים".

על פי התוכנית שאושרה, הייעוד של המתחם ישונה מ"בנין ציבור לשימוש בית ספר עירוני", ויהפוך למרכז תרבות ופנאי, שישמש בעתיד עבור: בית לחייל הבודד, מעונות סטודנטים, מבנה למכינה צבאית ותוכנית בוגרים, מרכז תרבות ואולם, קפיטריה ובית קפה שכונתי, גינה קהילתית.



כזכור, קודם לכן היום נחשף ב"בחדרי חרדים" כי נרשם פיצוץ בין רבני 'דגל התורה' לראש העיר ניר ברקת, זאת לאחר שבהוראת מרן הגר"ח קנייבסקי, הגר"ב סולוביצ'יק מרבני 'דגל התורה' בירושלים, פנה לראש העיר ברקת, בשם ועדת הרבנים של 'דגל התורה' - בבקשה לדחות לישיבה הבאה של הועדה המחוזית, את הדיון היום, סביב תוכנית מתחם ורבורג בקריית יובל, וזאת בכדי לנסות ולהגיע להסכמות בצורה מכובדת.

ראש העיר התנגד לקבל את בקשת רבני 'דגל התורה', וכאמור, הוא העלה לדיון את התוכנית שעוררה סערה רבתי בימים האחרונים, לאחר שנחשפה ב"בחדרי חרדים".

עוד פורסם ב"בחדרי חרדים" כי ביממה האחרונה התקיימו דיונים טלפוניים קדחתניים ופגישות בין הרבנים ונציגי הציבור - סביב הסוגייה, כשכאמור, לבסוף הוחלט לבקש מברקת דחיית העלאת התוכנית בוועדה המחוזית, לישיבה הבאה.

כזכור, הסערה פרצה לאחר שנחשף ב"בחדרי חרדים", כי בתחילה רבני 'דגל התורה' העניקו לברקת אור ירוק לעלות את שינוי התב"ע של מתחם ורבורג בקרית יובל, ולהפוך את המקום למתחם בילוי ותרבות, לאחר שבדיל שנסגר ביניהם, ושנחשף ב"בחדרי חרדים", ראש העיר הבטיח על העברת מבנים רבים לבתי ספר, תלמודי תורה וגני ילדים, עבור ילדי המגזר החרדי המתגורר בשכונות המעורבות בירושלים.

בעקבות כך, רב הקהילה הליטאית בשכונה הרב אהרון וינר, שיגר מכתב חריף לחברי המועצה, נגד דעתו של הגר"ב סולוביצ'יק, ורבני 'דגל התורה' בעיר, ובהמשך אף הגיע להתייעץ בנושא עם הגר"ח קנייבסקי שהורה לקבל את דעתו של הרב וינר. בעקבות כך, כאמור, הרבנים ביקשו מבקרת לדחות את הדיון - אך הוא התנגד.
קרית יובל מתחם ורבורג דגל התורה ניר ברקת הרב ברוך סולובייציק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד