י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

עסקת ורבורג: גם הדת"לים זועמים על ברקת

ביקורת מכיוון בלתי צפוי כנגד עסקת השכונות של ברקת. הציבור הדתי-לאומי בקרית יובל שתמך כזכור בברקת, זועם: "לא לישיבה רפורמית"

צלם:נתי שוחט, פלאש 90
צלם:נתי שוחט, פלאש 90



הסערה שנחשפה ב"בחדרי חרדים": תושבים דתיים לאומיים בקרית יובל בירושלים מצטרפים הערב לפרשה שמסעירה את ירושלים, וזועמים על החלטת העירייה לאשר את הקצאת מתחם ורבורג בשכונה לטובת בניית ה"ישיבה החילונית" של הארגון "בינ"ה", כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

קודם לכן היום, פרסמה העירייה הודעה רשמית של דוברות העירייה שלדברי תושבי שכונת קריית יובל הדתיים, היה ניכר ממנה כי נעשה ניסיון מכוון להסתיר את הקמתה של הישיבה החילונית בתוך המתחם, וצוין באופן סתמי כי "במסגרת התכנית בקרית יובל יוקמו מעונות סטודנטים, בית לחייל הבודד, מבנה למכינה קדם צבאית ומתחם בוגרים, מרכז תרבות, קפיטריה ובית קפה קהילתי וגינה קהילתית שישרתו את הקהילה הציונית בשכונה". העובדה שהמתחם בחלקו הגדול ישמש ל"ישיבה החילונית" לא צוינה.

הרב דוד שמחון, רב השכונה, המייצג את הקול הדתי-לאומי התורני בשכונה שיגר מכתב לחברי מועצת העיר בו הוא מוחה בתוקף על נתינת היד של חברי המועצה החרדים לעסקה שמאשרת את ביסוס "הישיבה הרפורמית" בתוך השכונה על חשבון הקמת תלמודי תורה.

כזכור, סוגית "הישיבה החילונית" עלתה לכותרות כבר לפני מספר חודשים. הרב אריה שטרן, רב העיר ירושלים, נשאל ע"י חגית משה, יו"ר ועדת הכספים בעירייה, וחברי מועצה נוספים, האם יש לתמוך בהעברת תקציבים ל"ישיבה החילונית". הרב שטרן פסק: "הישיבה החילונית – רפורמית".

הישיבה החילונית מופעלת על ידי "בינ"ה – התנועה ליהדות חברתית", ארגון המזוהה עם השמאל החברתי, שפועל בשדה "ההתחדשות היהודית" במישורים שונים ופועל להטמיע בציבור הישראלי את "היהדות כתרבות" ולא כדת.

מתכני הלימוד ב"ישיבה החילונית": על פי אתר בינ"ה – "הישיבה מבקשת לשקם את מקום הלימוד והעיסוק בתרבות היהודית כחלק מתפיסה יהודית תרבותית כוללת... העיסוק ביהדות, שמרכזה בסוגיות חברתיות הומאניות...". במסגרת הלימוד מוצגת יהדות פלורליסטית ומגוונת, כולל תכנים רפורמים מוצהרים.

בין המרצים במקום: הרבה הרפורמית מירה רגב, יאיא טוביאס – חבר בקהילה הרפורמית בקיבוץ יהל, וראש המיזם של התנועה ליהדות מתקדמת (רפורמית) ועוד.

יוגב בוחבוט, תושב השכונה אומר כי "באנו לשכונה במטרה להקים כאן קהילה דתית-לאומית חזקה, שתחזק את השכונה ותביא כוחות צעירים ורעננים לשכונה. אנחנו שמחים בכל אחד שגר כאן - חרדים, חילוניים ודתיים גם יחד. אנחנו מאמינים שעם הקשבה אמתית ורצון לשיתוף פעולה ניתן יהיה לתת לכל קהילה את השירותים המגיעים לה, ולחיות בשלום ובשמחה יחד. אנחנו תומכים מאוד בפתיחת בתי ספר חדשים לטובת כלל הציבורים בשכונה, אך לא מוסדות חיצוניים שאינן משרתים את תושבי השכונה".

גם יששכר רקובר, תושב השכונה, הגיב ואמר כי "מבחינתנו, החיים המשותפים בשכונה חשובים לנו ביותר. חילוניים, חרדים, דתיים – כולם יכולים לחיות כאן יחד. אנחנו לא נגד הרחבת מבני חינוך לחילונים, שיביאו לכאן עוד משפחות צעירות שיחזקו את השכונה וירושלים. אבל לקחת שטח ציבורי על חשבון מבני חינוך לתושבים הקיימים ולהקצות אותו לישיבה רפורמית? איזה תושבים ציונים זה יביא לשכונה? איך אפשר לקרוא לדבר כזה ישיבה? אנחנו קוראים לראש העיר להתעשת, ולפעול מיידית להקצאת מבנים לטובת כלל תושבי השכונה – דתיים וחילונים, ולא לגופים בעלי אינטרסים שתופסים טרמפ על הגב של התושבים בשכונה".





קרית יובל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד