י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

חנויות אופטיקה יחוייבו למסור תוצאות בדיקת הראייה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית הצעת חוק צרכנית של ח"כ יעקב אשר, המחייבת את חנויות האופטיקה למסור את תוצאות בדיקות הראייה

יעקב אשר. צילום: פלאש90
יעקב אשר. צילום: פלאש90



מליאת הכנסת אישרה היום (ג') בקריאה טרומית פה אחד, את הצעת החוק של ח"כ יעקב אשר המחייבת את חנויות האופטיקה, למסור את תוצאות בדיקות הראייה.

כידוע על פי המצב כיום אדם שמבצע בדיקת ראיה במקרים רבים הוא אינו מקבל את תוצאות הבדיקה על אף שהוא משלם תשלום מלא על הבדיקה או בתשלום מזומן או ברכישת משקפיים כשהתשלום על הבדיקה מגולם במחיר המשקפיים, הצעת החוק מחייבת את חנויות האופטיקה למסור ללקוח את תוצאות בדיקת הראייה.



יוזם הצעת החוק ח"כ יעקב אשר אמר במליאת הכנסת כי מדובר בחוק צרכני, שהרעיון להצעת החוק הגיעה בעקבות פניות צרכנים שפורסמו במדור הצרכנות "הקו החם" בעיתון יתד נאמן, ח"כ אשר נימק את הצעת החוק ואמר כי "חנויות אופטיקה נוהגות להחזיק ברשותם את תוצאות בדיקת העיניים ומסרבות לתת ללקוחות את תוצאות הבדיקה לאחר שהסתיימה הרכישה ובכך חנויות האופטיקה הופכות את לקוחותיהם ל-"לקוחות שבויים" שכן לקוח שצריך לרכוש משקפיים חדשים או לתקן את משקפיו ואין לו את תוצאות בדיקת הראייה נאלץ לעשות זאת באותה חנות אופטיקה שבה ערך בעבר את בדיקת העיניים, או לחילופין לעבור בדיקת עיניים חדשה".

השר אופיר אקוניס הציג את עמדת הממשלה ואמר כי מדובר בהצעת חוק צרכנית טובה וראויה, שכן בדיקות ראייה כמו כל בדיקה רפואית הן רכושם של הלקוח עם זאת בסמכות משרד הבריאות לפקח על האופטומטריסטים אבל לא על חנויות האופטיקה והצעת החוק עושה צדק צרכני בכך שהיא מחייבת את חנויות האופטיקה למסור ללקוח את בדיקות הראייה שלו.

לאחר מכן נערכה הצבעה והחוק עבר פה אחד בקריאה טרומית והועבר לדיונים בוועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת להכנתו לקראת קריאה ראשונה והמשך הליכי החקיקה.
יעקב אשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד