ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

כך מתאר 'ערוץ 2' את הקרב על השכונה שנחשף ב'בחדרי'

שבוע לאחר שהדבר נחשף ב'בחדרי', אמש הקדישו ב'חדשות 2', כתבה נרחבת על הפרויקט שמסעיר את עיר המקובלים וגורם להתגוששות בין חרדים לחילונים • ראש העיר: "אין ספק שהשכונה הזאת היא בהחלט קריטית לגבי ההמשך של צפת" • צפו בכתבה

בתמונה: נהוראי לחיאני, סגן ראש העיר מטעס ש"ס. צילומסך
בתמונה: נהוראי לחיאני, סגן ראש העיר מטעס ש"ס. צילומסך



הפרויקט החדש בצפת, שנחשף ב'בחדרי חרדים' הגיע ל'חדשות 2'; אמש (שלישי) שודרה כתבה במהדורה המרכזית של הערוץ, אודות השכונה החדשה 'מצפה הימים', שתיבנה בצפת ותכלול מאות יחידות דיור, עליה מתגוששים חרדים וחילונים.

כזכור, בשבוע שעבר נחשף כאן ב'בחדרי חרדים', כי שכונה בשם 'מצפה הימים', הקרובה לריכוזים החרדים, עתידה להיבנות בצפת ותמנה 1500 יחידות דיור, מה שהביא מאות חרדים מצפת להירשם ובכך להפוך את סיכויי השכונה להפוך לחרדית. מה שיקבע את עתיד השכונה, יהיו הנרשמים לחלקים בפרויקט המיועדים לתושבים מחוץ לצפת.

אמש בכתבה ששודרה ב'ערוץ 2', הגיב ראש העיר אילן שוחט ואמר כי: "אין ספק שהשכונה הזאת היא בהחלט קריטית לגבי ההמשך של צפת, פניה לאן, וכל הניסיונות האלה של גורמים כאלה ואחרים להכשיל ולהפריע, זה לא יעזור, הציבור יותר חכם והרבה יותר מבין ומי שצריך לגור פה יודע שהוא צריך לגור פה".

סגן ראש העיר החרדי נהוראי לחיאני הגיב בכתבה: "זה לא קבלן שמוכר או משווק שבאמת יכול לשלוט על הצביון של השכונה אותה הוא בונה, למי הוא מוכר ולמי הוא לא, כיום מעל 70% מגזר חרדי, זאת אומרת שיש פה מגמת התחרדות, אנחנו מצפים בעזרת השם שהמגמה הזאת תמשיך".

חיים לוי, חרדי תושב העיר, אומר בכתבה כי: "השכונה תהיה מעורבת, כמו כל צפת, יהיו חרדים לצד חילונים ותהיה שכונה מאוד טובה".

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי העירייה עצמה שילמה 700 אלף שקל עבור השיווק, במטרה להביא לשכונה תושבים מקומיים. העירייה פרסמה גם בריכוזים החילונים בצפת ומחוצה לה.

לדברי אחד העסקנים החרדים, "ראש העיר צפת אילן שוחט היה חולם להשאיר את החרדים בלי שיידעו על הפרויקט".

לדבריו, ראש העיר פרסם, כי במקביל לשכונת 'מצפה ימים', ייבנו עוד 400 יחידות דיור למגזר החרדי, לאחר שבררנו מול דוברות משרד השיכון, התברר שמדובר בסך הכל ב-150 יח"ד, ולא 400, רק בהסדר שינוי תב"ע מה שיכול לקחת עוד 20 שנה. וכל זה ספין שמטרתו להרחיק את החרדים מהשכונה החדשה - מצפה ימים.

בשל כך, מספר עסקנים עשו באופן עצמאי, פרסום לפרויקט, והתוצאה היא, שמאות חרדים נרשמו לפרויקט החדש.

החילונים ששמעו על ההסתערות החרדית, הרימו ידיים ולמעט מספר מועט של חילונים שנרשמו, לא נרשמה היענות, מה שגרר עוד ועוד רישום בציבור החרדי.

התגובות לא איחרו לבוא, בדפי הפייסבוק בצפת, הגיבו החילונים בהסתה וביטויים קשים כלפי החרדים, כגון, שאם ישתלטו על השכונה החדשה - הרי שזה המסמר האחרון בארון הקבורה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי השטח המיועד לשכונה החדשה, משתרע על 2000 דונם, על השטח עצמו ייבנו 1500 יחידות דיור, שחלקן יהיו צמודות קרקע ויימכרו במסגרת 'בנה ביתך', וחלקן ייבנו בבניה רוויה במסגרת 'מחיר למשתכן', כל הבתים אמורים להיבנות על פי סטנדרטים מתקדמים וידידותיים לסביבה.

השכונה החדשה ממוקמת ליד שכונת 'כנען' ובסמוך להר כנען הסמוכה לצפת, בהמשך אף צפוי להיסלל כביש גישה, שיאפשר מעבר ישיר ורציף משכונותיה השונות של צפת ל'מצפה ימים' החדשה, למרות זאת, גם כעת השכונה עצמה נמצאת במרחק דקות נסיעה ספורות מהשכונות החרדיות בצפת ובמרחק קטן מבתי הכנסת ומוסדות החינוך החרדים והחסידים.
מצפה הימים צפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד