י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אבל בעולם התורה: הגאון רבי נחמן טוקר זצ"ל ראש ישיבת חברון

אבל כבד בעולם הישיבות: בירושלים נפטר לפנות בוקר ראש ישיבת חברון הגאון רבי נחמן טוקר זצ"ל, ראש ישיבת חברון המעטירה • לפני מספר חודשים התמוטט ואושפז, הלילה התדרדר מצבו הבריאותי

הגאון רבי נחמן טוקר זצ"ל. צילום: משה גולדשטיין
הגאון רבי נחמן טוקר זצ"ל. צילום: משה גולדשטיין



אבל בישיבת חברון: מירושלים מגיעה הבשורה הקשה והמרה, על פטירתו של הגאון המובהק רבי נחמן טוקר זצ"ל, ראש ישיבת חברון גבעת מרדכי והוא בן 77 בפטירתו.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' בתקופה האחרונה, התמוטט ואושפז בבית החולים, במחלקת טיפול נמרץ, מצבו הבריאותי ידע עליות ומורדות, בישיבת חברון ובהיכלי התורה העתירו בתפילות ובחיזוקים עבור ראש הישיבה שעבר השתלת קוצב לב, אך הלילה הדרדר מצבו הבריאותי ולאחר קריסת מערכות הוא השיב את נשמתו ליוצרה.

מתולדותיו של ראש הישיבה זצ"ל: הגאון רבי נחמן נולד בירושלים, בי"ד תשרי ת"ש לאביו רבי אליעזר טוקר זצ"ל מנהלה המיתולוגי של ישיבת חברון, ולאמו מרת ציפורה ע"ה.

בבחרותו למד בישיבה לצעירים 'תפארת צבי', 'יבנה' וישיבת פוניבז', שם קנה את תורתו והיה לחביבם של ראשי הישיבה זצ"ל, שאהבו להשתעשע עמו בלימוד, לאחר מכן עבר ללמוד בישיבת חברון.

בהגיעו לפרק האיש מקדש, נלקח כחתן לרעייתו הסופרת מנוחה טוקר שתחי', בתו של הגאון רבי אברהם משה חברוני זצ"ל ראש ישיבת חברון ובעל ה'משאת משה'. חתנו של ראש הישיבה הגאון רבי משה מרדכי אפשטיין זצ"ל.

עם היכנסו למשפחת 'חברוני', נכנס לשמש כמרביץ תורה בישיבת חברון, בישיבה שימש כמגיד שיעור והיה מוסר שיעורים לבני שיעור ג' וכן שיעור כללי בהיכל הכולל.

הרבצת תורה מופלאה

רבי נחמן טוקר בכותל המערביצילום: רבי נחמן טוקר בכותל המערבי
רבי נחמן טוקר בכותל המערבי


בישיבה הרביץ תורה ללא הפסקה והכניס בבחורים את ה'חיות' בלימוד שיעוריו היו לשם דבר, בגדול עומק עיונו בתורה זכה והעמיד אלפי תלמידים.

בוגרי הישיבה מספרים ל'בחדרי חרדים' ר' נחמן היה מקרב כל בחור ובחור בצורה מופלאה ומעוררת השתאות, הוא היה דואג לכל אחד ומתעניין במצבו הלימודי והאישי של כל אחד.

רבי נחמן היה יושב בבית המדרש עד השעות הקטנות של הלילה והיה נודע בוורטים הנפלאים שלו על פרשת השבוע בסגנון בית בריסק.

רבי נחמן זצ"ל הותיר אחריו דור ישרים מבורך בנים ותנים נכדים ונינים הממשיכים את דרכו הרוחנית שהנחיל.

מסע הלוויה היום בשעה 13:30 בצהריים מהיכל ישיבת חברון-גבעת מרדכי בירושלים להר המנוחות שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
הרב נחמן טוקר ישיבת חברון הלוויה אבל דיין האמת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד