י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

שוב 'ישראל היום' זורע בהלה בש"ס; "עלילה"

העיתון מפרסם הבוקר תמלול מהקלטה, בה נשמעים חברי הכנסת של התנועה הספרדית, נערכים ליום שאחרי היו"ר המכהן, זאת בעוד החקירות והחשדות אופפים אותו • בש"ס נלחצו והגיבו בפאניקה: "מדובר בשקר גס מוחלט" • איימו על סגן העורך ומימשו

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



בניגוד למה שקורה בליכוד, חברי הכנסת של ש"ס עושים הכל להראות כלפי חוץ את נאמנותם ליו"ר התנועה, שר הפנים אריה דרעי, בפרט כעת, שעוברת עליו תקופה קשה, מהולה בחששות, בעקבות החשדות נגדו וחקירותיו במשטרה.

'ישראל היום' מפרסם הבוקר (רביעי), כי בשבועות האחרונים, חברי כנסת בש"ס מנהלים שיחות ומגעים אינטנסיביים סביב ה"יום שאחרי" – עת דרעי יאלץ לעזוב את העולם הפוליטי ויותיר את התנועה שבראשותו - יתומה ובודדה.

על פי הדיווח, בשיחות שקיימו ח"כים רבים במפלגה, עלה על השולחן נושא עתידה של ש"ס ו"היום שאחרי" דרעי, "הם שוחחו על שלילת הצנחת מועמד מטעם דרעי לראשות המפלגה, וכן על חסימת דרכו של היו"ר הקודם, אלי ישי, לראשות המפלגה כשזה ינסה לרשת את היו"ר. הח"כים סיכמו כי בכל תרחיש יפעלו בתיאום מלא, כולל העמדת היו"ר הבא". נכתב ב'ישראל היום'.

לדברי כתבי העיתון, הגיעה לידם הקלטה של אחד מחברי הכנסת השותף לעניין, שהוקלטה מתוך דיון סגור שעסק בנושא, שבה הוא נשמע אומר: "טוב שכרגע אנחנו שותקים ולא מתראיינים, כי זה לא נכון עכשיו לדבר. אבל אנחנו לא יכולים להפקיר את הזירה. לא להנהגה בשליטה משלט רחוק וגם לא להנחתה מבחוץ. אחד מאיתנו צריך לקחת את זה, מי שימנה חכם שלום".

עוד דווח, כי גם נושא 'השלום הספרדי' עלה על שולחנם של הח"כים והועלה הצורך להביא לקירוב מחודש בין נשיא המועצת הגר"ש כהן לבין רבה של ירושלים, הגרש"מ עמאר, "זאת בשל דמותו הסוחפת והעובדה כי הוא היחידי הלובש גלימה". אותו ח"כ שנשמע בהקלטה, מוסיף: "חכם שלום מתחנן שיביאו לו את הרב עמאר ואומר, 'נגמרת לי המפלגה בין הידיים'".

בש"ס נלחצו מאוד מהפרסום הבוקר, וכבר אמש כשנודע הדבר, הח"כים הפיצו תגובה ששלחו לסגן עורך "ישראל היום" אריאל שמידברג, שבה הם טענו כי "מבחינתנו לא קיים מושג "היום שאחרי". זו עלילת דם שקרית".

"נודע לנו הערב, כי בכוונתכם לפרסם מחר כתבה על פגישה שערכו "80 אחוז מחברי הכנסת של סיעת ש"ס" כדברי כתבכם מתי טוכפלד ובו דנו חברי הכנסת מה צריך לעשות אם וכאשר השר אריה דרעי ייאלץ לפרוש מתפקיד יו"ר תנועת ש"ס", כתבו.

לדבריהם: "הרינו להודיע לך באופן חד משמעי כי פגישה כזאת מעולם לא נערכה וכי מדובר בשקר גס מוחלט. כל חברי סיעת ש״ס תומכים תמיכה מוחלטת ביו״ר התנועה השר אריה דרעי ומבחינתנו לא קיים מושג "היום שאחרי". זו עלילת דם שקרית ואנו מודיעים בזאת כי אם תפורסם כתבה כזאת, נפרסם מחר את המכתב בתפוצה גדולה בכל כלי התקשורת".

לסיום כתבו: "מועצת חכמי התורה, כמו גם כל חברי הכנסת של ש"ס על כל חבריה, ונציגיה בכל הארץ עומדים מאחורי היו"ר אריה דרעי ללא שום עירעור".

כזכור, זו לא הפעם הראשונה ש'ישראל היום' מצליח לזרוע זעם בש"ס. לפני כחודש וחצי, פורסם כי בעקבות חקירת דרעי במשטרה, "בכירים בש"ס", החלו לנהל מגעים עם ישי על חזרתו לתנועה.

כמו"כ, פורסם כי "בליל יום שני נפגשו אלי ישי ובנו של יו"ר מועצת החכמים, הרב יעקב כהן, הנחשב לאיש החזק ביותר בסביבת אביו, באירוע לכבוד הרב הראשי לירושלים שלמה עמאר, ונועדו במשך דקות ארוכות לעיני כל וכי "אף שהשניים נפגשו במקרה, עד השבוע לא הייתה כל אפשרות שתתקיים אפילו שיחה ביניהם". בעקבות כך, בנו של חכם שלום פרסם הכחשה לדברים.
שס אריה דרעי אלי ישי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד