י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

אב השוטר למנחמים החרדים: "אתם נפלאים"

בתוך ימי השבעה על הירצחם של שני השוטרים במתחם הר הבית ביום שישי האחרון, ראתה קבוצת חרדים צורך להרחיק נדוד עד לכפר חורפיש הסמוך ללבנון, בכדי להביע הזדהות עם כאבה של המשפחה, גם כתבנו יענקי פרבר הצטרף למסע, חזר עם רשמים וגם תיעד • צפו

צילומים: ישראל בר
צילומים: ישראל בר



ביום שישי האחרון נרצחו שני שוטרים מהעדה הדרוזית בכניסה להר הבית, כששלושה מחבלים ערבים ישראלים מאום אל פאחם, הבריחו נשק לתוך מתחם ההר, וברגע שנראה להם לנכון הם פתחו באש לעבר שני השוטרים שאבטחו את אחת הכניסות להר הבית, כעבור זמן נקבע מותם בבית החולים של רס"מ האיל סתאוי, בן 30 מכפר מרר, ורס"מ כמיל שנאן, בן 22 מחורפיש.

העדה הדרוזית ידועה בנאמנותה למדינת ישראל, מיטב בניה משרתים בכוחות הביטחון, צה"ל, משטרה, מג"ב, ובעוד שלל תפקידים בכל מערכות ההגנה והסייבר של מדינת ישראל.

האירוע הקשה בטבח בהר נוף שבוצע על ידי שני מחבלים, שטבחו במתפללי בית הכנסת, בו נרצח גם השוטר הדרוזי זידאן סייף, גרם אז לציבור החרדי להחשף קצת לתרומה של העדה הדרוזית להגנה על אזרחי מדינת ישראל, גם בימים אלו, שמדינת ישראל מתאבלת על שני השוטרים מהעדה הדרוזית, היה חשוב לבא ולהוקיר תודה ולנחם את המשפחות של השוטרים שנפלו על הגנת יהודים.

מספר חרדים מבני ברק וירושלים נסעו לנחם, לעודד ולחזק את אחת המשפחות, משפחתו של השוטר כמיל שנאן מהיישוב חורפיש הנושק לגבול עם לבנון, נסיעה של מספר שעות לכל צד, רק כדי להיות עם המשפחה בשעתם הקשה.


יצאתי לכפר הנידח, למרות שהדרך ארוכה ומפרכת, יחד עם מספר חרדים נוספים, כי הרגשנו צורך להביע את הערכתנו לעדה הדרוזית כחרדים, ברור שאף אחד לא יכול לדבר בשם כל החברה החרדית, אבל כשמגיעים לניחום אבלים חרדים, זה מרגש ומעודד את משפחת השוטר, ששמחה לראות שהחרדים לא שכחו את אלו שמסרו את נפשם על הגנת אזרחי ישראל.

בהגיענו לשם, ניסינו לנחם ולעודד את אביו של כמיל שנהרג, סיפרנו למשפחה על חובתנו כחרדים לבוא ולהביע הערכה ותודה גדולה לעדה הדרוזית, על כך שמיטב בניהם מגנים ומוסרים את נפשם כדי שחרדים יוכלו להגיע להתפלל במקומות הקדושים ליהודים בכלל, ובכותל המערבי בפרט, הבענו תודה גדולה על כך שבשבתות וחגים כוחות הביטחון מהעדה הדרוזית, הם אלו שבעיקר נושאים בנטל השמירה וההגנה, מאחר שצה"ל ושאר כוחות הבטחון היהודים משוחררים לבתיהם לשבתות ובעיקר לחגים.

הבענו את הערכתינו על כך שהשוטרים הדרוזים שמים את נפשם בכפם ללא היסוס כשזה מגיע להגנה על אזרחי ישראל, ואנחנו כחרדים מוקירים תודה על כך שהם מגנים עלינו ממש בגופם.

אז פנה אביו של השוטר, ואמר לנו המנחמים החרדים: "תודה לכם שהגעתם מירושלים ובני ברק, ובמיוחד שאתם מגיעים מהחברה החרדית, זה מחמם לי את הלב מאד, ותדעו, שבמדינת ישראל, חיים דרוזים שאוהבים את המדינה, ושאוהבים את היהודים ושותפים לחיים, ומחפשים כל דרך להיות לא רק שותפים בהגנה עליה, אלא גם בחיים ובכבוד בה, ואני רוצה להגיע איתכם לשיתוף פעולה, להביא כמה שיותר חרדים ממרכז הארץ, להכיר את העדה הדרוזית, תודה לכם שבאתם זה ממש מחמם את הלב, אני מברך אתכם אתם הצעירים והיפים, שתגדלו לתפארת החברה החרדית, ומדינת ישראל, תודה לכם".

העדה הדרוזית ידועה בהכנסת האורחים הנפלאה שלה, כשנכנסנו לבית של המשפחה, קמו כל הנוכחים על רגליהם, וברכו אותנו לשלום, כל קבוצה שנכנסה לנחם, כל הנוכחים קמים על רגליהם, כדי לכבד את הבאים, הציעו לנו אוכל ושתיה, הסברנו שזה בעייתי מבחינת כשרות, כיבדו אותנו במים קרים בכוסות חד פעמיים, שתינו וברכנו בקול לזכרו של השוטר שנפל, הנוכחים במקום התרגשו וברכו את כל החברה החרדית, ביקשו שנעביר מסר לכל אדם חרדי שאנחנו מכירים "שהעדה הדרוזית אוהבת ומכבדת ומוקירה את החברה החרדית, ורוצה לראות חרדים באים לבקר ביישובים הדרוזיים, ולא רק בעיתות צרה".

כשנכנסו ליישוב חורפיש, מיד זיהו התושבים שאנחנו לא שייכים ליישוב, פנו אלינו ושאלו "אם אתם צריכים עזרה", כיוונו אותנו לבית של המשפחה, ודאגו לנו למקום חניה, מאחר והמקום היה מלא וגדוש במכוניות המנחמים, בירכו אותנו ללא הפסקה, אחד הדברים שמיד בלט, הוא ההפרדה המוחלטת בין גברים לנשים, בבית אחד ישבו הגברים, ובבית השני ישבו הנשים.

יצאנו עייפים ומותשים מהדרך הארוכה, אך מרוצים מהקידוש השם שעשינו, ומעודדים מהמילים החמות ששמענו בתוך בית האבלים.











ניחום אבלים דרוזים פיגוע חורפיש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד