י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

שבע שנות מאסר למורה בתלמוד תורה בביתר עילית שתקף שלושה אחים

שבע שנות מאסר נגזרו הבוקר (רביעי), על המלמד שביצע מעשים חמורים בשלושה אחים ברחבי הת"ת ובמקומות שונים לאורך שנים, בנוסף ישלם להם פיצויים כספיים • עורך דינו ל'בחדרי': "מדובר במשפחה תאוות בצע ופרסום המנסה לממן את הרחבת הבית"

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90



וּבִעַרְתָּ הָרָע מִקִּרְבֶּךָ: בית המשפט המחוזי בירושלים, גזר שבע שנות מאסר על אהרן ליסון, ששימש כמלמד בתלמוד תורה בביתר עילית והורשע בעבירות חמורות שביצע בשלושה אחים קטינים במשך מספר שנים.

אהרן שלמה ליסון בן 35, שימש כמלמד בכיתה ח' בתלמוד תורה בביתר עילית, נעצר בנובמבר 2014 בחשד כי תקף שלושה אחים לאורך תקופה ארוכה, במחסן בתחומי התלמוד תורה. כתב האישום נגדו הוגש כבר בשנת 2014 ובדצמבר 2016 הוא הורשע.

על פי כתב האישום שהוגש לפני שנתיים, במספר רב של מקרים בין שנת 2009-2011 ביקש ליסון מאחד מתלמידיו להגיע לביתו ולעזור לו בנושאים שונים, אז היה הנאשם מושיב אותו על ברכיו ומבצע בו מעשים חמורים ואסורים.

בנוסף לכך, הואשם כי ביצע הנאשם מעשים אסורים, בעת ששהו בבית הכנסת ובמקווה. על פי אישום נוסף, ביצע הנאשם מעשים חמורים באח שני במספר רב של מקרים בין השנים 2011–2013. ואישום שלישי מייחס לנאשם ביצוע מעשים אסורים באח השלישי, בין השנים 2012-2014.

השופט כרמי מוסק, גזר על ליסון שבע שנות מאסר בפועל שיתחילו בערב ראש חודש אב בעוד שבוע וחצי, שנתיים נוספות על תנאי ופיצויים של 320 אלף ש"ח לשלושת הנפגעים, לי' 150,000 ש"ח, לאחיו ח' 100,000 ש"ח ולמ' 70,000 ש"ח.

עו"ד אריאל עטרי, סניגורו של ליסון מסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "אנו מכבדים את הכרעת הדין שהרשיעה את מר ליסון אך סבורים שהיא שגויה, למרות שגזר הדין, בסופו של יום הינו מקל".

לדבריו, "מדובר במשפחה תאוות בצע ופרסום המנסה לממן הרחבה של הבית על-ידי הצגת אשמות שקריות כלפי מר ליסון. עוד לפני שהלכו להגיש תלונה במשטרה - התייצבו בני המשפחה אצל עורכת דין על מנת להכין תביעה כספית. המתלוננים העידו עדות שקר בבית המשפט. הוכחנו זאת בראיות ברורות וחד-משמעיות. עשרות עדים שהעידו מטעם ההגנה העידו כי המתלוננים שקרו בעדותם". פרקליטו מצהיר "בכוונתנו להגיש ערעור לבית המשפט העליון ואין לי ספק שבית המשפט העליון יקבל את הערעור ויזכה את מר ליסון, זיכוי מוחלט, מכל ההאשמות שיוחסו לו".

עו"ד יפעת פנחסי-נבו, מפרקליטות מחוז ירושלים, הגיבה לגזר הדין ואמרה, כי הוא "מבטא את חומרת העבירות שביצע הנאשם כאשר פגע בתלמידיו במשך שנים, בבית הספר, במקווה, בבית הכנסת ובמקומות אחרים. "הנאשם במקום לשמש דוגמא ומופת לתלמידים, לתמוך בהם ולגונן עליהם, ניצל את מעמדו ותפקידו ואת תמימותם של התלמידים וביצע בהם מעשים מגונים מאז שהיו בגיל 13 במשך שנים".

עוד הוסיפה "אנו מחזקים את ידי המתלוננים אשר באומץ רב חשפו את המעשים הקשים שביצע בהם הנאשם, התלוננו במשטרה והעידו בגבורה נגד המורה שפגע בהם".
אהרן ליסון ביתר עילית מורה תלמוד תורה מעשים חמורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד