י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הצלם החרדי מציג: מלימוד תורה לא מפסידים • צפו בוידאו

במהלך פאנל "לעובדה ולשומרה" שנערך בוועידת ראשי כוללים של "אחוות תורה", סיפר אלי קובין סיפור של השגחה פרטית מיוחדת

הצלם החרדי מציג: מלימוד תורה לא מפסידים • צפו בוידאו



הצלם החרדי אלי קובין, סיפר במהלך פאנל שנערך בוועידת ראשי הכוללים של רשת "אחוות תורה", סיפור נפלא של השגחה פרטית מיוחדת, כדי לחזק את הטענה כי חרדים עובדים הקובעים עתים לתורה צריכים להתעקש על התמדה ולא לחשוש מהפסד כספי שייגרם מההקפדה על שעות הלימוד.

ועידת ראשי הכוללים נערכה על ידי רשת הכוללים "אחוות תורה" לחרדים עובדים, ובה השתתפו כ-50 ראשי כוללים. הם נהנו משני ימי עיון עמוסי תוכן מקצועי, שנערכו תחת הכותרת "ללמוד ללמד" ועיקרם גיבוש, לימוד וחיזוק פעילות הכוללים.

בשלהי היום הראשון של הוועידה, נערך פאנל מיוחד בשיתוף ג'וינט ישראל תחת הכותרת "לעובדה ולשומרה", בהנחייתו של רפאל הבר ובהשתתפות אלי מורגנשטרן, רפרנט תחבורה במשרד האוצר; ישראל מאיר ילון, עורך דין בפרקליטות המדינה; אלי קובין, צלם עיתונות; שמעון גרוס, עורך דין בתחום האזרחי ויזם חברתי; משה פרידמן, עובד סוציאלי בעמותת בית חם; יאיר קירשנבוים, מנכ"ל עיריית מודיעין עילית.



חברי הפאנל סיפרו את הסיפור האישי שלהם ועל המעבר מעולם הישיבות לעולם התעסוקה, על האתגרים בשמירה על הזהות החרדית ועל החשיבות שהם רואים בהעצמת הפעילות המבורכת של רשת "אחוות תורה".

וכך סיפר אלי קובין: "כשאנחנו מדברים כאן על השעה הזאת של העובדים שמגיעים ללמוד, אשתף אתכם בסיפור שקרה לי אתמול. מתקשר אליי לקוח ומבקש להזמין אותי לצלם ברית בשעה 8:30 בבוקר. זה אומר שלא אוכל ללמוד עם החברותא הקבוע שלי בשעה 9. שמתי את הטלפון על 'השתק' והתייעצתי עם אשתי, בכל זאת הזדמנות להרוויח 1,200 שקל. החלטתי שאני לא לוקח את העבודה על חשבון הלימוד הקבוע. בבוקר הלכתי ללמוד כרגיל, וכשחזרתי לאוטו, שם אני משאיר את הטלפון כדי שלא יפריע בלימוד, אני רואה הודעה. "אתה פנוי לצלם 80 ילדים אצל הרב שטיינמן בצהריים?". אין בעיה, 600 שקל. אני מגיע לשם, מצלם, ובדרך החוצה אני פוגש את הרב של פנמה. הוא רואה אותי ואומר לי: אתה פנוי לצלם את הביקור שלי אצל ראש הישיבה? כמובן, זה 600 שקל. הוא הסכים וכך סגרתי מעגל תוך פחות מ-24 שעות", סיים קובין.

רשת "אחוות תורה" ממשיכה להתרחב. נכון להיום, ניתן למצוא 53 סניפים ברחבי הארץ ולמעלה מ-1,200 לומדים.
אלי קובין צלם לימוד תורה אחוות תורה כוללים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד