י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

אחרי החגים: הרב אברהם יוסף יתפטר מתפקידו

שלושה חודשים לאחר שהורשע בעבירות של הפרת אמונים, הוצג לבית המשפט הסדר טיעון, במסגרתו הרב יתפטר מתפקידו כרב העיר לאחר חגי תשרי כמו"כ, בשבע השנים הקרובות הרב לא יתמודד על תפקיד ציבורי

הרב אברהם יוסף. צילום: פלאש 90
הרב אברהם יוסף. צילום: פלאש 90



שלושה חודשים לאחר שהורשע בשתי עבירות של הפרת אמונים בכך שקידם את בד"ץ בית יוסף, השייך למשפחתו, בעת ששימש כרב העיר חולון - הוצג לבית המשפט הסדר טיעון, במסגרתו הרב יתפטר מתפקידו כרב העיר לאחר חגי תשרי.

במהלך דיון שנערך אתמול (שלישי) בבית המשפט, פרקליטות מחוז תל אביב הציגה בפני השופט צחי עוזיאל, סגן נשיא בית משפט המחוזי בעיר, הסדר טיעון שסוכם עם פרקליטיו של הרב אברהם יוסף.

על פי הסדר הטיעון שהוצג ע"י הפרקליטה עו"ד שירי רום, הוסכם עם פרקליטיו עו"ד טל שפירא ועו"ד שחר קונפורטי, כי הרב אברהם יוסף יתפטר מתפקידו הציבורי כרב העיר חולון ויתחייב שלא לגשת לתפקידים ציבוריים בשבע השנים הקרובות. בנוסף, ישהה את עצמו ממועצת הרבנות הראשית עד סוף הקדנציה. מעבר לכך, בשבע השנים הקרובות הרב לא יתמודד על תפקיד ציבורי. עוד על פי ההסדר, הרב ישלם קנס בסך 75 אלף שקלים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ההתפטרות מתפקידו כרב העיר חולון, תתבצע רק בכ"ה תשרי תשע"ח, לאחר החגים. הדיון הבא בבית המשפט, יתקיים כשבוע לאחר מכן - כך שגם במידה ובית המשפט לא יקבל את הסדר הטיעון, דבר שסיכוייו קלושים - התפטרותו של הרב כבר תיכנס לתוקפה.

גורם משפטי מסביר ל'בחדרי חרדים' כי זו הייתה הדרך המהירה ביותר להפסקת משרתו הציבורית מיידית, זאת מאחר והדרכים האחרות מורכבות. גם אם הפרקליטות הייתה מבקשת מביהמ"ש להטיל קלון על הרב, הסיכויים כי זה יעזוב את תפקידיו הציבוריים אינם גדולים.

על פי החוק במקרה של הטלת קלון על רב עיר, אין זה אומר אוטומטית שהוא מפוטר - להבדיל מנבחרי ציבור אחרים. על מנת לפטר רב עיר, שרת המשפטים צריכה להגיש קובלנה לבית הדין למשמעת של הרבנות הראשית, וזו קובעת האם יש בכך קלון. עוד הוסיף המשפטים ל'בחדרי', כי גם אם נקבע שאכן יש קלון, בית הדין יכול להסתפק בעונש של נזיפה ולא לפטרו. בהתחשב בעובדה שאחיו הוא הרב הראשי לישראל, הסיכויים להטלת קלון אינם ברורים דיים. אולם במידה ומועצת הרבנות הראשית קובעת שיש קלון במעשיו, הוא צריך להתפטר, זאת בזמן שהוא עצמו חבר במועצה.



כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', לפני כארבע שנים בשנת 2012 נפתחה חקירה נגד הרב אברהם יוסף בלהב 433 בעקבות חומרים שהועברו ליועץ המשפטי לממשלה ממשרד מבקר המדינה ולאחר בחינתם בפרקליטות המדינה. לפני כשנה הוא השעה עצמו מענייני הכשרות בעיר חולון כחצי שנה לאחר שהוגש נגדו כתב אישום. לפני כשלושה חודשים, בית משפט בתל אביב הרשיע את רב העיר חולון, הרב אברהם יוסף, בגין שתי עבירות הפרת אמונים. הרב מואשם שקידם את בד"ץ בית יוסף, השייך למשפחתו, בעת ששימש כרב העיר חולון.

בהכרעת הדין קבע סגן נשיא בית המשפט צחי עוזיאל כי התנהלותו של הרב אברהם יוסף בנו של הגר"ע זצ"ל, בנוגע לאישור שימוש בבשר המושגח על ידי כשרויות מהודרות, בכל הנוגע לבד"צ בית יוסף הנמצא בשליטת בני משפחתו, לקתה בניגוד עניינים חמור.

"העובדה שלא הובאו ראיות ישירות לאופיו של הקשר בין הנאשם לבין אחיו (הרב משה יוסף א.ש.), כפי שגרסה ההגנה בסיכומיה, אינה שומטת הקרקע תחת קיומו של הקשר בין הנאשם לבד"ץ בית יוסף, שכן, כאמור, מדובר בקרבה מדרגה ראשונה ולכך, לטעמי, משמעות כמעט מכרעת" כתב השופט.

בסופו של דיון, לאחר שהוכח היסוד העובדתי להרשעה ומשנדחתה הבקשה לביטול כתב האישום בשל הגנה מן הצדק, אמר סגן נשיא בית המשפט השופט צחי עוזיאל "לא נותר אלא להרשיע הנאשם בשתי עבירות של הפרת אמונים".
הרב אברהם יוסף הסדר טיעון הרבנות הראשית בית יוסף חולון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד