י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מבוכה: נתניהו לא שם לב למיקרופון הפתוח ואמר דברים חסויים

מבוכה לנתניהו: בפגישה סגורה של נתניהו עם ארבעה ראשי ממשלה אירופאים אמר נתניהו דברים שאמורים היו להיוותר בחדר, אך לא שם לב למיקרופון הפתוח

המיקרופון היה פתוח. צילום: פלאש 90
המיקרופון היה פתוח. צילום: פלאש 90



מבוכה לנתניהו באירופה, ראש הממשלה, תקף הבוקר (יום ד') בבירה ההונגרית, בודפשט, את ראש ממשלת הונגריה, צ'כיה, פולין וסלובקיה ואמר כי "ההתנהגות של האיחוד האירופי כלפי ישראל משוגעת".

למרות שהפגישה היתה אמורה להיות "בדלתיים סגורות" דבריו של נתניהו הועברו בטעות לאוזניות תקשורת שנמצאים בין הכתבים בכנסים ובאירועים פוליטיים, אל אף שאנשי נתניהו גילו בתוך דקות ספורות את המיקרופון הפתוח וכיבו אותו, הספיק נתניהו לומר כמה משפטים שלא נועדו לצאת מהחדר הסגור.

"האיחוד האירופי הוא האיגוד היחיד של מדינות בעולם, שמתנה את היחסים עם ישראל, המייצרת טכנולוגיה בכל האזור, בתנאים פוליטיים. היחידים! אף אחד אחר לא עושה את זה" אמר נתניהו. "הייתי בסין, יש לנו יחסים מיוחדים עם סין, ולא אכפת להם מהנושאים הפוליטיים. ראש ממשלת הודו נארנדרה מודי אמר לי, אני צריך לדאוג לאינטרסים של הודו, ואיפה אני אקבל את זה? ברמאללה? רוסיה אינה עושה תנאים פוליטיים וגם לא אפריקה. רק האיחוד האירופי עושה את זה, זה מטורף, זה נגד האינטרסים של אירופה" אמר נתניהו.

הוא ביקש מארבעת ראשי הממשלה שהשתתפו בפגישה, פולין, הונגריה, צ'כיה, וסלובקיה, שיסייעו לישראל במוסדות האיחוד האירופי להסיר את התנאים המוקדמים לקידום היחסים עם ישראל, במיוחד בכל מה שנוגע לתהליך השלום עם הפלסטינים.

"אני מציע שתמסרו הודעה לעמיתיכם באירופה על איך לעזור לאירופה", אמר נתניהו. "אל תערערו את המדינה היחידה באזור שמטפלת באינטרסים של אירופה, תפסיקו לתקוף את ישראל, תתמכו בישראל, אירופה מתנתקת ממרכז העולם, זה לא הגיוני, אירופה חותרת תחת הביטחון שלה על ידי חתירה נגד ישראל, בגלל ניסיון מטורף להציב תנאים פוליטיים".

ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן, קטע את דבריו ואמר, תוך כדי שהוא מחייך: "מר נתניהו, האיחוד האירופי עוד יותר ייחודי. האיחוד האירופי מציב תנאים לאלה שכבר נמצאים בתוך האיחוד האירופי, לא רק על המדינות מבחוץ", כך מדווח הכתב המדיני של 'הארץ', ברק רביד.

נתניהו ענה: "אירופה צריכה להחליט אם היא רוצה לחיות ולפרוח, או להירקב ולהיעלם, אני יודע שאתם בהלם כי אני לא פוליטיקלי קורקט, זו בדיחה, זו בדיחה, אם אתם יכולים לקדם את זה, זה יהיה טוב בשבילנו וטוב לכל אירופה, אנחנו חלק מהתרבות האירופית, אירופה מסתיימת בישראל, מזרחה לישראל. אין עוד אירופה. אין לנו חברים טובים יותר מהנוצרים שתומכים בישראל מסביב לעולם, לא רק את האוונגליסטים, אם אני אלך לברזיל, יקבלו אותי שם בהתלהבות רבה יותר מאשר במרכז הליכוד".

נתניהו אמר לארבעת המנהיגים כי "לישראל יש קשרים עם מדינות ערב, הערבים מדברים איתנו, מדברים איתנו על טכנולוגיה ועל כל מה שאנחנו מדברים פה".

על המדיניות האמריקנית במזרח התיכון, תקף נתניהו את נשיא ארה"ב לשעבר, ברק אובמה, ואמר כי "היתה לנו בעיה גדולה בארה"ב, אני חושב שדברים השתנו עכשיו, מול איראן יש עמדה חזקה יותר.

ארה"ב עסוקה יותר באזור ומבצעת יותר פעילות בסוריה, זה דבר חיובי, אני חושב שאנחנו במצב טוב מול דאעש, אבל אנחנו לא בסדר מול איראן".

בכל הנוגע לסוריה, נתניהו סיפר לארבעת ראשי הממשלה, שישראל ביצעה עשרות תקיפות נגד שיירות של חיזבאללה. "חסמנו את הגבול לא רק במצרים אלא גם ברמת הגולן", אמר. "בנינו את החומה כי הייתה בעיה עם דאעש ואיראן שניסו להקים שם חזית טרור, אמרתי לפוטין, כשאנחנו רואים אותם מעבירים נשק לחיזבאללה, נפגע בהם, עשינו את זה עשרות פעמים".
בנימין נתניהו האיחוד האירופי מיקרופון הונגריה מבוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד