י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

פרשת ה'דיל' שנחשף ב'בחדרי' חזית חדשה בירושלים: "ההסכם הסודי עם 'דגל' - לא חוקי"

ה'דיל' שגובש בין רבני 'דגל התורה' בירושלים לראש העיר ניר ברקת, שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', קורע את הקואליציה העירונית בבירה • לאחר המשבר שפרץ אתמול עם אישור התוכנית בניגוד לבקשת הרבנים, כעת נפתחה נגדו חזית נוספת

מליאת עיריית ירושלים. צילום: קובי הר צבי
מליאת עיריית ירושלים. צילום: קובי הר צבי



חשיפת "בחדרי חרדים": פרסום ה'דיל' שגובש בין 'דגל התורה' לראש העיר ניר ברקת, קורע את הקואליציה העירונית בירושלים, ולאחר המשבר שפרץ אתמול בין 'דגל התורה' לברקת, לאחר שהוא לא קיבל את עמדת הרבנים לדחות את תוכנית וורבורג מהועדה המחוזית – כעת נפתחה חזית נוספת נגדו.

במכתב ששיגרו חברי 'התעוררות' החברים בקואליציה, לברקת, הם טוענים כי ה'דיל' עם 'דגל התורה' הוא הפרת חוק הרשויות המקומיות, בנוסף הם דורשים "לפרסם באופן מיידי את ההסכם לכלל חברי המועצה וכפועל יוצא לציבור הירושלמי בכללותו, ייראה הציבור וישפוט".

בראשית המכתב הם כתבו: "בימים האחרונים אנו עדים לפרסומים שונים בכלי התקשורת לפיהם חתמת על הסכם הבנות עם נבחרי ציבור ורבנים ליטאים. למיטב הבנתנו ההסכם מדבר על מבני חינוך וצרכי ציבור עבור הציבור הליטאי בכלל שכונות ירושלים. הסכם זה נערך הרחק מעיני הציבור ונותר נסתר ממנו, בניגוד להוראות חוק מפורשות באשר לחובת פרסומו, וכל זאת תוך הדרה חמורה של ציבורים שלמים בעיר ירושלים".

לטענתם, "למיטב ידיעתנו, ההסכם האמור לא כולל את רוב הציבור הירושלמי, החילונים, המסורתיים, הדתיים הלאומיים והחרדים הספרדים והחסידים אינם חלק מההסכם. אנו רואים בכך עוול חמור כנגד תושבי העיר".

כאמור, חברי 'התעוררות' טוענים כי ניר ברקת הפר את החוק, "מתעורר החשד כי למעשה הופרה הוראת סעיף 54 א לחוק הרשויות המקומיות (בחירות), התשכ"ה 1694, לפיו קיימת החובה לדווח על הסכם זה למזכיר העיריה בתוך שלושה ימים – ממועד חתימתו, ולהעבירו לכל חברי מועצת העיר. יוער כי בהתאם לפסיקת בית המשפט העליון וכן בהתאם לעמדת מבקר המדינה במקרים דומים, תחולתה של הוראת חוק זו רחבה וחלה גם הסכמים שלא נערכו בתקופת בחירות".

"תכליתה של הוראת חוק זו ברורה. היא נועדה להבטיח שקיפות, מינהל ציבורי תקין וביקורת ציבורית יעילה וראויה על פעולותיהן של סיעות השלטון המקומי. ברי כי כל יום בו נותר הסכם זה בתוקפו, מבלי שהובא לידיעת הציבור, פוגעת אנושות באמון הציבור בשלטון המקומי. בנסיבות אלו, כמובן לכל, הרי שבעניינה של העיר ירושלים יש בהסתרתו של הסכם מסוג זה משנה תוקף לחומרה".

הם מתייחסים לסערת מתחם ורבורג: "יתרה מכך, כעת מתחוור כי במסגרת ההסכם "שיחררת" את מגרש ורבורג בקריית יובל ואת קרית החינוך החרדית ברמת אשכול. במהלך השנים האחרונות פנינו אליך לא פעם בדרישה לקדם את שתי התוכניות האמורות, פניותינו נפלו על אוזניים ערלות ולא קיבלו כל מענה, כעת מסתבר כי החזקת את שתי התוכניות בנות ערובה ככלים למו"מ ולהסכם עתידי, זאת למרות הצורך הציבורי האמיתי במבנה תרבות בקריית יובל והצורך הזועק לכיתות לימוד במגזר החרדי, אנו רואים זאת בחומרה רבה".

"נוכח כל אלו, ובהינתן שאלו הם אכן פני הדברים, אנו רואים בחומרה רבה את ההתנהלות האמורה. יתרה מזאת, ולמרבה הצער, משמעות הדברים היא לא רק שפגמים חוקיים מנהליים נפלו בתהליך אלא שציבורים שלמים בעיר הודרו מהסכם הנוגע לכל תושבי העיר הזו. הסכם נסתר וסודי זה בתכניו פוגע עמוקות במרקם החיים המשותפים המורכב ממילא - -בירושלים. יש בו כדי לעורר מדון וכעס בין מגזרים ואף ליצור את הרושם הקשה לפיו מגזרים מסוימים זוכים ל"הטבות" על חשבון מגזרים אחרים".

לסיום כתבו, "לפיכך, אנו דורשים לפרסם באופן מיידי את ההסכם לכלל חברי המועצה וכפועל יוצא לציבור הירושלמי בכללותו, ייראה הציבור וישפוט".

בשיחה עם "בחדרי חרדים" אומר סגר"ע עופר ברקוביץ' ויו"ר 'התעוררות' כי "מדובר בהסכם לא ערכי, ההסכם לא כולל את רוב נציגי הציבור הירושלמי ומתנהל מול קבוצה קטנה, החרדים הספרדים והחסידים לא שותפים בו, החילוניים המסורתיים והדתיים הלאומיים לא שותפים בו. ההתנהלות הזו לא מקובלת עלינו. ההסכם הזה כנראה נועד להבטיח את העתיד הפוליטי של ראש העיר, הקרבה לבחירות 2018 איננה מקרית.

לדבריו, "ההסכם לא חוקי, הוא נחתם במחשכים מאחורי דלתיים סגורות, הוא אינו חשוף לציבור ואף לא לחברי המועצה הנבחרים. הסכם מסוג כזה, כשנה לפני מערכת הבחירות מחוייב בפרסום, על פי חוק. אנו דורשים את פרסום ההסכם באופן מיידי ומלא".

"בימי בין המצרים אנו מצווים על אהבת חינם, חבל שבאופן ההתנהלות הזה ראש העיר מלבה יצרים ומגביר שנאת חינם, דווקא בתקופה הזו של השנה", הוסיף לסיום.
עופר ברקוביץ מתחם ורבורג התעוררות ירושלים חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד