י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

שופטת בית המשפט קבעה: "חרדים אינם סוג ב"

באופן תקדימי: בשיאו של דיון על תביעת ביטוח בבית המשפט בתל אביב הודיעה השופטת כי חרדים אינם פחותים ממגזרים אחרים במדינת ישראל.

שופטת בית המשפט קבעה: "חרדים אינם סוג ב"
shatterstock



צחי אינו מקרה יוצא דופן, חרדי בן 26 שנישא לא מכבר ולומד בכולל . לפני כשנה הוא עבר תאונת דרכים מורכבת בה נפגע בצורה קשה. עוד בשלבי החלמתו הוא פנה לחברת הביטוח מהמובילות בישראל בה היה מבוטח, על מנת לברר את גובה הפיצוי לו הוא זכאי. צחי הוכה בהלם והושפל. הוא קיבל הצעה מבישה לפיצוי. כששמע את הטיעון בו התהדרה חברת הביטוח, בשבילו זה כבר היה יותר מידי והוא פנה לייצוג משפטי. לטענת חברת הביטוח כיוון שהוא חרדי, כושר ההשתכרות העתידי שלו מוגבל מאוד ועתיד להיות נמוך במשך כל חייו ומכך משתקפת הצעת הפיצוי הנמוכה.

פנינו לעורך דינו נתנאל רוט העוסק בתחום הנזיקין ובתביעות ביטוח בפרט המייצג את התובע. :" לצערי הרב הוא נפצע בתאונת דרכים בצורה קשה. מתחילת הדיונים בתיק, חברת הביטוח הקפידה לציין כי הוא חרדי. לטענתם הוא למד בישיבות וללא השכלה אקדמאית קודמת ולכן הוא זכאי לפיצוי בגובה של בקושי 30% מהפיצוי המגיע למקבילו במגזר הכללי וחברת הביטוח הגישה הצעה מבישה לסיום התיק. זה קומם אותנו, הודעתי לשופטת עוד בשלב מוקדם של הדיונים שבחור חרדי לא שווה פחות מהאחר ועתידו לפניו ולכן נלך בתיק הזה רחוק ככל שנדרש כיוון שמגיע לו את מלוא הפיצוי עבור הפסדי השתכרות עתידיים והמקרה שלו הוא מקרה מייצג של כל האוכלוסיה החרדית באשר היא".

עורך הדין רוט ממשיך : "כיום שהמוני חרדים מתגייסים לצבא ולומדים באקדמיה אי אפשר להישאר יותר בעולם העתיק והסטיגמתי. ניהלתי בתיק מלחמות חוזרות ונשנות. אני שמח כי השופטת הבהירה בצורה חד משמעית ובצורה תקדימית לחברת הביטוח שחרדים אינם שונים ואינם סוג ב'. היא הציעה פיצוי על סך של למעלה ממיליון ₪ והמליצה בחום לחברת הביטוח לקבל את הצעה תוך הבהרה כי, מה שהיה לא יהיה יותר ושהיא מתנגדת נחרצות לבידול בין חרדים לאחרים בבית המשפט והתובע יכול כשאר בני גילו לממש את פוטנציאל ההשתכרות שלו בדיוק כמו עשרות אלפי חרדים אחרים היא חזרה והדגישה כי אפליה והדרה לא בבית המשפט"

"בחדרי חרדים" ימשיך לעקוב אחרי ההתפתחויות בתיק המדובר. וממליץ לקוראים שבכל מקרה של פגיעה מוטב להצטייד בעו"ד המתמחה בתחום על מנת שגם אתם תקבלו את המגיע לכם.

נתקלתם במקרים דומים/ נמצאים בהליכים מול שוכר / משכיר, עורך הדין נתנאל רוט ישמח לעמוד לשירותכם:



אולי יעניין אתכם גם: "גם אתם רגע לפני שלב הרמת ידיים?!"


נתנאל רוט פיצוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד