י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

החצר החסידית חוגגת: 'שופטי העליון איתנו'

בג"ץ דחה את עתירת האדמו"ר רבי שלמה כהנא לבית המשפט העליון, נגד החלטת בית המשפט המחוזי שקבע שהאח הבכור האדמו"ר רבי אברהם יצחק, הוא הממשיך של האדמו"ר הקודם

האחים האדמו"רים. צילומים: ברוך אוביץ ודוד כהן
האחים האדמו"רים. צילומים: ברוך אוביץ ודוד כהן



בחצר חסידות ספינקא-ירושלים, שמרכזה נמצא בשכונת מאה שערים בואכה רחוב סלנט, נשמו היום לרווחה לאחר שבג"ץ דחה את עתירת האדמו"ר רבי שלמה כהנא לבית המשפט העליון, נגד החלטת בית המשפט המחוזי, שקבע שהאח הבכור האדמו"ר רבי אברהם יצחק, הוא הממשיך של האדמו"ר הקודם בעל ה'גדולת מרדכי' זצ"ל.

כזכור, מדובר במחלוקת שפרצה כבר בחיי הרבי הקודם, שיום ההילולא שלו חל אמש. לאחר כמה שנים של בוררות בבית דין, פסקו הדיינים שרק הבן הגדול ימשיך באדמו"רות בשם ספינקא ירושלים ושאף אחד לא יוכל לעשות שימוש בתואר "ספינקא-ירושלים", ועל האדמו"ר האחר לשנות שם.

האח הצעיר שקרא לעצמו גם 'ספינקא ירושלים' פנה לבית המשפט המחוזי שפסק כבית הדין וכעת פנה לבית המשפט העליון שדחה את העתירה והשאיר את פסק בית המשפט המחוזי על כנו.

בחסידות ספינקא ירושלים שמחו על התוצאה, ושיגרו מייל בו הם מציינים בשמחה ובצהלה "זה יום למחרת יום ההילולא הקדושה של רבינו בעל הגדולת מרדכי זצ"ל, הגיעה הבשורה המרנינה לכל חסידי ותלמידי מוסדותינו, שגם הבג"ץ פסק שפסיקת הבית דין שריר וקיים ויש רק ממשיך אחד כפי רצונו של רבינו בעל ההילולא זכותו הגדול יגן עלינו, ועל בנו כ"ק מרן רבינו שליט"א שיאריך ימים על ממלכתו וינהל את קהל עדתינו בשלום ושלוה עדי נזכה לקבל פני משיח צדקינו ומלכנו בראשינו אמן ולא ינוחו שבט הרשע על גורל הצדיקים".
ספינקא ירושלים עתירה פסק בית המשפט חסידות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד