כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

בעיצומו של כנס ישיבת מיר - אשה התמוטטה

טרגדיה מצערת בירושלים: בעיצומו של כנס נשים שעל ידי ישיבת מיר בירושלים שנערך הערב באולמי רמת תמיר בירושלים, התמוטטה לפתע אחת המשתתפות בכינוס ונפטרה

ישיבת מיר. צילום: ארכיון
ישיבת מיר. צילום: ארכיון



טרגדיה מצערת בירושלים: בעיצומו של כנס נשים שעל ידי ישיבת מיר בירושלים הנערך הערב (רביעי) באולמי רמת תמיר בירושלים, התמוטטה לפתע אחת המשתתפות בכינוס, האישה החשובה הרבנית מרת בילה לאה מירניק ע"ה משכונת ארזי הבירה בירושלים והיא בת 63 בפטירתה.

כונני ההצלה שחשו למקום העניקו לה טיפול רפואי ראשוני, והיא פונתה לאחר החייאה ממושכת לבית החולים, שם כעבור זמן קצר השיבה את נשמתה ליוצרה.

בכינוס עצמו התפללו מיידית לרפואתה של האישה בילה לאה בת מרים אך נגזרה הגזירה והיא השיבה את נשמתה ליוצרה בפתע פתאום והכינוס ננעל בעיצומו ונשות הכנס התפזרו.

המנוחה ע"ה נולדה לאביה הגאון רבי חיים יעקב גולדויכט זצ"ל ראש ישיבת כרם ביבנה הראשון שנפטר בז' אדר א' תשנ"ה.

בעלה הגאון רבי משה שמעון מירניק זצ"ל נפטר לפני למעלה מעשור ומי שכיהן כראש כולל 'תפארת שרגא' בירושלים במשך עשרים וחמש שנה, ולאחר פטירתו יצאו הרבה מכתביו כספרים 'שמועות משה' על המועדים שני חלקים, וכן כרך על הגדה של פסח. ו'התבוננות ומעשה' שני חלקים מאמרי התבוננות בהשקפה יהודית. וכן הספר 'פרקי חינוך' על חינוך הילדים בדורנו.

המנוחה ע"ה שעמדה כל חייה לימין בעלה הגדול למען יוכל לשקוד על תלמודו באין מפריע ולאחר פטירתו אף המשיכה להוציא לאור את ספרי בעלה המפורסמים.

הותירה אחריה דור ישרים מבורך, אחד עשר ילדים וצאצאים הממשיכים את דרכה המפוארת.

הלוויתה תיערך מחר (חמישי) בשעה 10:00 בבוקר מבית הלוויות שמגר בירושלים להר המנוחות שם תיטמן.

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים.
ישיבת מיר דיין האמת כנס נשים טרגדיה ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד