י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

המשטרה תחקור בקרוב קצינים בכירים בדימוס מחיל הים בפרשת הצוללות

החשדות שקשורים לעסקת הצוללות ולעסקת כלי השיט כוללים קשרים פסולים עם מתווכים ושינויים בדרישות מבצעיות • בחדשות 2 דווח כי גנור סיפר שכל מה שהבטיח לו עו"ד שמרון אכן קרה

המשטרה תחקור בקרוב קצינים בכירים בדימוס מחיל הים בפרשת הצוללות



המשטרה עומדת לזמן בתקופה הקרובה שורה של קצינים בכירים בדימוס מחיל הים לחקירה באזהרה בפרשיות רכש הצוללות וספינות המגן של החיל. בין הנחקרים יהיו קצינים שמילאו תפקידים בכירים במספן הציוד ובמינהלת שעסקה באבטחת המים הכלכליים של ישראל.

מסתמן כי בפרשה יעידו ואף ייחקרו באזהרה קצינים בדרגות תת-אלוף, אלוף-משנה וסגן-אלוף. החשדות כוללים עבירות רבות הנוגעות לשתי העסקאות, ובהן חריגה מנהלים, קיום קשרים פסולים עם מתווכים ושינויים שנעשו בדרישות מבצעיות של החיל לעסקאות השונות.

בחדשות ערוץ 2 דיווח הערב אמנון אברמוביץ' על גרסתו של המתווך בעסקת הצוללות, מיקי גנור, שמנהל מגעים מתקדמים לחתימת הסכם עד מדינה. גנור שפך אור על יחסיו עם דוד שמרון, איש סודו של ראש הממשלה, שייצג אותו משפטית. לפי הדיווח, גנור סיפר כי כל מה שהבטיח לו עו"ד שמרון אכן קרה. גנור טען כי שמרון הבטיח לו שהמדינה תרכוש מהגרמנים שלוש צוללות וכמה ספינות. לפי גנור, שמרון היה אמור לקבל ממנה כסף רב בהמשך הדרך.

כחלק מהרחבת החקירה, יתמקדו החוקרים בניסיון המיוחס לאיש העסקים מיקי גנור ולעורך דינו דוד שמרון להעביר את תחזוקת הצוללות והספינות ממספנת חיל הים למספנה פרטית בבעלות גרמנית. השאלה שתיבדק נוגעת לאפשרות שקצינים במפקדת חיל הים היו מעורבים בניסיון זה.

מרבית עבודת המספנה של חיל הים נסובה סביב אחזקת הצוללות. לדברי קצין במילואים המעורה בנושא, "הכסף הגדול נמצא באחזקת הצוללות, כי בעוד צוללת נקנית פעם אחת, עם מענק או בלעדיו, האחזקה שלה מתבצעת במשך כל תקופת פעילותה, בעלות של הרבה כסף מדי שנה". כך, למשל, הדגים הקצין במילואים כי עלות סט מצברים לצוללת נאמדת בשני מיליון אירו.

שמרון וגנור, שלפי החשד הובילו את היוזמה להוציא את הטיפול בצוללות אל מחוץ למספנה הצה"לית שבה עובדים כאלף איש, טענו כי המספנה הזאת לא מילאה את תוכנית העבודה. עם זאת, בכירים ששירתו בחיל הים טוענים כי המספנה עמדה בכל הדרישות ממנה. "הבעיה לא היתה המספנה אלא אנשים שרצו לעשות הון מהמספנה", אמר הקצין במילואים. "יש פה ניצול ציני של קצת ידע מבפנים והרבה מאוד עיניים גדולות, כדי לבוא ולהתלבש על גוף כזה".

לדברי מקורות המעורים בנעשה בחקירות, המידע שהתגלה עד כה מעלה חשדות למהלכים פסולים הנוגעים גם לעסקאות רכש אחרות, שאינן מוגבלות בהכרח לחיל הים. שאלה נוספת שתצריך גביית עדות, אם כי לא באזהרה, מבכירים בדרג המדיני והביטחוני, נוגעת למגעים בין ישראל וגרמניה בשאלה מכירת צוללות גרמניות למצרים. בסוגיה זו כבר העיד באריכות אתמול (שלישי) האלוף (במיל') עמוס גלעד, שכיהן עד לפני ארבעה חודשים כראש האגף מדיני ביטחוני במשרד הביטחון.

כמה מהחשודים המרכזיים בפרשה נעזרים בימים האחרונים גם בשירותיהם של יועצים אסטרטגיים המנהלים מטעמם את המגעים עם התקשורת בנוסף לסנגורים ששכרו.

בשיחה עם כתבים היום בבודפשט התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לפרשת הצוללות ואמר כי הוא אינו מודאג מהחלטת ממשלת גרמניה להקפיא את החתימה על מזכר ההבנות עם ישראל בנושא מכירת שלוש צוללות חדשות ומשוכנע כי לאחר שתסתיים חקירת המשטרה העסקה תתממש. "העניינים יתבהרו ואני מאמין שהעסקה תצא לפועל", אמר נתניהו.
פרשת הצוללות כלי השיט חיל הים קצינים בכירים מיקי גנור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד