ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

חוסר אחריות: מאות כתובות מייל נחשפו על ידי רשות האוכלוסין

בהודעת דוא"ל שנשלחה ע"י פקידי מרשם האוכלוסין למאות אזרחים, נחשפו כתובות המייל של הנמענים • חיים כץ, שכתובת המייל שלו נחשפה, אומר ל'בחדרי': "זה חמור ביותר. הגוף שאחראי על כך שלא ידלוף מידע רגיש מהמאגר הביומטרי, חשף בטעות פרטים אישיים של מאות אזרחים"

צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



המעבר לתעודות זהות ולדרכונים ביומטריים – לווה בהתנגדות חריפה מצדם של גורמים רבים בישראל, שעיכבה את התהליך זמן רב. החשש היה שמידע רגיש ואישי על אזרחי ישראל עלול לדלוף בלחיצת כפתור אחת ולגרום לנזקים בלתי הפיכים. לבסוף המהלך יצא לדרך.

אולם מתברר, כי כבר בשלב הפקידותי הראשוני, החשש מדליפת פרטים אישים על אזרחים – מתברר כנכון. ל"בחדרי חרדים" נודע על מקרה חמור במסגרתו מייל שנשלח על ידי רשות האוכלוסין וההגירה בתפוצה רחבה מאוד – חשף כתובות מיילים של מאות פונים לזימון תור לתיעוד הביומטרי.

המקרה החמור של דליפת כתובות המיילים בא בעקבות כך שאלפים רבים מאזרחי ישראל ממתינים בתור לתיעוד הביומטרי, והלחץ רק הולך וגדל. בימים האחרונים, רשות האוכלוסין וההגירה שיגרה תגובה במייל למאות פונים, על פיה, "עקב העומס הרב, נבצר מאתנו לחזור אליך בזמן".

אך מסתבר, שלהודעה צורפו בטעות כתובות מייל של מאות אזרחים, שפנו אף הם לקביעת תור לתיעוד ביומטרי, וכי הגורם ברשות האוכלוסין וההגירה ששלח את המייל חשף בטעות את כלל כתובות המיילים של הפונים.

בהודעה המלאה שנשלחה בתפוצה: "קיבלנו את פנייתך לזימון תור לתיעוד ביומטרי. עקב העומס הרב, נבצר מאתנו לחזור אליך בזמן. במסגרת שיפור השירות, נפנה אותך ליישומון חדש, MyVisit, בסמארטפון ובאינטרנט. באמצעותו ניתן לקבוע תור באופן עצמאי ובמועד המתאים לך. תודה על הסבלנות ושיתוף הפעולה".

חיים כץ, חרדי שכתובת המייל שלו נחשפה על ידי רשות האוכלוסין וההגירה אומר ל"בחדרי חרדים" כי "מדובר במקרה חמור ביותר. איך גוף שאחראי על כך שלא ידלוף מידע רגיש מהמאגר הביומטרי ושהוא יישאר סודי ומאובטח - הוא עצמו לא יכול לשלוח אפילו מייל פשוט בצורה מאובטח, ובלחיצת כפתור אחת, חשף בטעות פרטים אישיים של מאות אזרחים".

"בחדרי חרדים" פנה לרשות האוכלוסין וההגירה, שהגיבה כך: "מבדיקת הנושא עולה כי אכן אירעה טעות אנוש שבסיסה הרצון לייעל את התהליך. אנו מנצלים על הטעות והנהלים חודדו בפני המעורבים בכל".
רשות האוכלוסין וההגירה מאגר ביומטרי דליפה מייל דואר אלקטרוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד