כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הרמטכ"ל לשעבר גנץ יעיד היום בפרשת הצוללות

במשטרה נערכים להרחבת החקירה בעקבות מידע שמסר המתווך בעסקה גנור, ובין היתר צפויים להיקרא למתן עדות ולחקירה קצינים מכהנים וכאלה שסיימו את שירותם בתקופה האחרונה

גנץ וצ'ייני בטקס החלפת מפקד חיל הים, 2011. צילום: דובר צה"ל
גנץ וצ'ייני בטקס החלפת מפקד חיל הים, 2011. צילום: דובר צה"ל



הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ יעיד היום (חמישי) בפרשת הצוללות. במשטרה נערכים להרחבת חקירת הפרשה בעקבות מידע שמסר המתווך בעסקה מיקי גנור, שהמגעים בינו לבין הפרקליטות והמשטרה בדבר הסכם עד מדינה נמשכים.

כפי שפורסם אתמול ב"הארץ", גנור מסר לחוקרים מידע הקשור לעסקאות נשק נוספות שנחתמו בשנים האחרונות. בירור המידע יחייב את הרחבת החקירה. בין היתר, צפויים להיקרא למתן עדות – וככל הנראה גם לחקירה – קצינים מכהנים, או כאלה שסיימו את שירותם בתקופה האחרונה.

במשטרה ובפרקליטות סבורים כי המידע שמחזיק גנור מבסס את החשדות נגד החשודים בפרשת הצוללות. לדברי גורם אכיפה בכיר שצוטט אתמול בחדשות 10, גנור מסר מידע לגבי אנשים נוספים ולגבי עסקאות נוספות בתחומי הנשק והנדל"ן. על פי הדיווח, גנור צפוי להעיד כיצד פעל עם שמרון לטובת תיסנקרופ בפרשת מכל האמוניה. לפי הדיווח, גנור רשום כדירקטור בחברת מכל האמוניה, ופעל לכאורה כדי שחברת תיסנקרופ הגרמנית תקים מפעל אמוניה בנגב, שאמור היה להחליף את המכל בחיפה. שלשום פנה מבקר המדינה יוסף שפירא ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט והעביר לו מידע כי קיים חשד לפלילים בפרשת מכל האמוניה.

בשיחה עם כתבים אתמול בבודפשט אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי עסקת הצוללות תצא לפועל לאחר שהחקירה תסתיים. נתניהו הוסיף כי הוא לא מודאג מהחלטת ממשלת גרמניה להקפיא את החתימה על מזכר ההבנות עם ישראל בנושא מכירת שלוש צוללות חדשות. הוא הדגיש כי מיומה הראשון של החקירה בנושא הצוללות וכלי השיט הוא אמר כי אינו מעורב בנושא כלל.
פרשת הצוללות בני גנץ מיקי גנור משטרת ישראל עסקאות נשק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד