כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

ביבי עצר את אייכלר: "למישהו יש כיפה?"

ראש הממשלה הגיע הבוקר לאנדרטת הנעליים על שפת נהר הדנובה לתוכו הושלכו רבים מנרצחי השואה על אדמת הונגריה, ח"כ אייכלר החל לקרוא פרק תהילים, אך נתניהו עצר אותו וביקש לחבוש כיפה לראשו • צפו

ביבי עצר את אייכלר: "למישהו יש כיפה?"
לע"מ



ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה, ביקרו הבוקר (חמישי), באנדרטת הנעליים על גדות נהר הדנובה לזכר היהודים שנורו והושלכו לנהר בשואה.

ראש הממשלה הניח אבן אותה הביא מהר הרצל בירושלים, קודם לכן קרא ח"כ ישראל אייכלר המלווה את הביקור כיו"ר אגודת הידידות הפרלמנטרית ישראל הונגריה, הקריא פרק תהילים לצידו של ראש הממשלה, כשלאחר מספר שניות עצר אותו ראש הממשלה ושאל למי יש כיפה, אייכלר החל להסיר את כיפתו, אלא שאז אחד מאנשי הפמליה הגיש לראש הממשלה כיפה, לאחר שהניחה על ראשו השלים אייכלר את הפרק עד תומו.


לאחר הנחת האבן לזכר הנספים, אמר ראש הממשלה:

"המקום הזה מבטא בצורה טראגית, אבל בצורה כל כך חדה, את השינוי בגורל היהודי. פה במקום הזה נשלחו לים אלפי יהודים, כולל ילדים. אני הבאתי אבן מהר הרצל, שנולד בעיר הזאת והביא את תקומת ישראל, והאבן הזאת מהר הרצל, ממדינת ישראל, לזכר קרבנות כאן, מסמלת את תקומת ישראל ואת המחויבות המוחלטת שלנו שהאסון הזה לעולם לא יתרחש עלינו יותר. זו המשמעות האמיתית והעמוקה ביותר של מדינת ישראל. אני גאה ונרגש לעמוד במקום הזה ולומר את הדברים מתוך שכנוע פנימי עמוק שמייצג את כולנו, כולכם, אזרחי מדינת ישראל, בני העם היהודי".
ישראל אייכלר בנימין נתניהו נהר הדנובה יזכור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד