י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מכה לעיריית ב"ב: ביהמ"ש קיבל את הבקשה

"העירייה קיבלה מכה היום" כך אומר עו"ד דוד דרור ל'בחדרי חרדים', בעקבות החלטת בית המשפט לקבל את בקשת מוסדות 'אור דוד' ולהקפיא את הקצאות עיריית בני ברק, עד לקיום דיון בעתירה המלאה שנחשפה ב'בחדרי חרדים'

חנוך זייברט והרב דניאל זר. צילום: פלאש 90 ושוקי לרר
חנוך זייברט והרב דניאל זר. צילום: פלאש 90 ושוקי לרר



בית המשפט קיבל את בקשת מוסדות 'אור דוד', ליתן צו מניעה על הקצאות עיריית בני ברק, עד לקיום דיון בעתירה המלאה.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' לפני כחודש, המוסדות בראשות הרב דניאל זר, הגישו עתירה מנהלית, בד בבד עם בקשה לצו מניעה דחוף נגד עיריית בני ברק, כשהעתירה הוגשה גם באופן אישי נגד בכירים בעירייה. בעתירה הם מגוללים מעשי שחיתות חמורים לכאורה.

בדיון שנערך היום בבית משפט לעניינים מנהליים, השופטת צילה צפת, קיבלה את הבקשה לצו ביניים והורתה על הקפאת ההקצאות לשש עמותות הפועלות בעיר, בהן חמש עמותות שעל פי הנטען בעתירה, הוקמו באותו היום והשעה, ואצל אותו עורך דין ומיופה כוח. על פי הנטען, רישום עמותות אלו נועד על מנת לקבל מהעירייה קרקע ציבורית, ללא שום פעילות ציבורית אמיתית לכאורה וללא ניהול תקין מצד רשם העמותות.

עוד ציינה, סגנית נשיאת בית משפט המחוזי בתל אביב, השופטת צילה צפת, בהחלטתה כי "אין מקום בשלב הנוכחי להידרש לשאלת סיכויי העתירה להתקבל. די אם נקבע כי לכאורה מעלה העתירה שאלות הראויות להתברר לגופן". היא הוסיפה כי בהתחשב בכך שטרם נחתמו הסכמים על חמשת העמותות וטרם אושרו ההסכמים ע"י משרד הפנים, מאזן הנוחות נוטה לטובת מוסדות אור דוד, על מנת למנוע מקרה של "מעשה עשוי" בו יקודמו הליכי ההקצאה שכבר נדונו בוועדה ואושרו על ידה.

משמעות החלטת בית המשפט, כי ההקצאות עליהן הוחלט בוועדת ההקצאות לא יבוצעו בפועל, עד אשר בית המשפט ידון בעתירה ויתן החלטה. עד אז, המצב יישאר כפי שהוא היום. עו"ד דוד דרור אומר ל'בחדרי חרדים' בעקבות ההחלטה, כי "קיבלנו את מה שביקשנו. העירייה קיבלה מכה היום".

עוד הוסיף, כי אין להם התנגדות שבנתיים העירייה תדון בהקצאות עבור מוסדות אור דוד, "ברור שאם ההחלטה לא תהיה לרוחנו, אנו נעתור מיד נגד כך. עירייה שפוייה לא עושה את זה". במידה ותקבלו במהלך התקופה הקרובה הקצאה, כפי שביקשתם. האם תמשכו את העתירה? "הרב יחליט".
אור דוד דניאל זר חנוך זייברט אלי דדון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד