כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

מלכיאלי יורה: "אם הדיל של 'דגל' יקבור את קרית יובל - אנחנו נתנגד" • צפו

ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס תוקף את התנהלות 'דגל התורה' בירושלים ואת ה'דיל' שנחשף ב'בחדרי': "לא ברור לאן 'דגל' חתרו להגיע ומה הם השיגו, אנחנו רואים שחלק מהרבנים בעד וחלק נגד • "תבדוק בקרית יובל אצל הרבנים, ואברכים שמצביעים ל'דגל' האם הם מרוצים מהדיל הזה - התשובה היא לא" • צפו

מלכיאלי. צילום: בחדרי חרדים
מלכיאלי. צילום: בחדרי חרדים



ש"ס במתקפה חריפה על 'דגל התורה': לאחר ש"בחדרי חרדים" חשף את 'הדיל' של 'דגל התורה' עם ראש העיר ירושלים ניר ברקת, על פיו, מתחם ורבורג בקרית יובל לא יעבור לידיים חרדיות, ח"כ מיכאל מלכיאלי, ששימש בעבר כחבר מועצה מטעם ש"ס בירושלים, תוקף את 'דגל התורה' ואת ה'דיל', לדבריו, "ש"ס הצליחה לרשום הישגים גדולים גם ללא 'דילים' עם ברקת". צפו בראיון הווידאו המלא.



"ש"ס ברוך ה' עם הישגים גדולים מאוד", אומר מלכיאלי בראיון וידאו ל"בחדרי חרדים", לדבריו, "ההבנות בין 'דגל התורה' לראש העיר - אני מציע, לך לחברי מועצת העיר של 'דגל התורה', לשאול אותם אם הם מרוצים מזה".

שוחחתי איתם והם אמרו לי שהם מרוצים..

"זה מה שהם אמרו לך.. אני לא יודע.."

"אני אומר לך שההישגים של ש"ס בקדנציה הזו בעיריית ירושלים, הם הישגים יוצאים מן הכלל, בתחום של בתי כנסת, בינוי של בתי ספר שלנו, בתרבות התורנית שנמצאת תחת ש"ס".

ככה ללא דילים הצליחו לסגור עם ברקת כל כך הרבה הישגים?

"כי ש"ס היא תנועה חזקה והכי גדולה בעיר, הסיעה הכי גדולה בירושלים. התנועה המאוחדת והמגובשת, תחת הנהגה ברורה גם בירושלים, שהגיעה להישגים לא מבוטלים בכלל. מי שרואה את הסיפור של ההקצאות, אירועים בלי סוף בבין הזמנים לבחורי ישיבות, הישגים בלי דילים".

מלכיאלי מתייחס ישירות ל'דיל' של 'דגל' שנחשף ב'בחדרי חרדים' ואומר: "אני לא יודע מה עם 'דגל התורה', עד היום לא ברור להן הם חתרו להגיע, מה בסוף השיגו", לדבריו, "אנחנו רואים חלק מהרבנים בעד חלק נגד, אנחנו לא מתערבים. כל הישג שבא ליהדות החרדית ולא משנה על ידי מי, אנחנו מברכים. שאלת על ש"ס?, ש"ס לא מאוכזבת. היא הביאה הישגים בלי סוף בקדנציה הזאת".

"בבחירות הקרובות אנחנו נגיש למצביעים שלנו בירושלים עם רשימת הישגים כל כך גדולה, שאין ספק שגם בעיר אנחנו בוודאי נגדל", מוסיף.

אתה חושב שמתחם ורבורג בקרית יובל צריך להישאר בידיים חרדיות?

"אין ספק שירושלים היא מאוד מאוד מורכבת. לא יכול להיות בעולם - ואפרופו "הדיל המאושר" שדגל התורה הביאה - אם הדיל יביא לקבור את קריית יובל, אנחנו בוודאי לא בסיפור הזה. אם הדיל אומר שבקרית יובל יגורו רק חילונים, ויהיו מוסדות רק לחילונים, והחרדים יצטרכו ללכת שלושה קילומטר ברגל, אברכים שאין להם רכבים, אני לא הייתי חותם על כזה דיל".

הם מדברים על עשרות גני ילדים, בתוך קרית יובל..

"ומה עם בתי ספר, ומה עם תלמודי תורה? אני לא יודע, אין את זה בדיל. בכל אופן לפי מה שפורסם".

יש תלמוד תורה בסמוך, ברחוב אפשטיין 5

"מה זה סמוך? כמה מטר ללכת, תבדוק את זה. אני אומר: ש"ס הביאה הישגים מאוד מאוד ברוכים לעיר. תבדוק בקרית יובל אצל הרבנים, ואברכים שמצביעים ל'דגל התורה', לא רק שלנו, האם הם מרוצים מהדיל הזה, התשובה היא שלא".

אתה מתגעגע לעירייה בירושלים, או שטוב לך בכנסת?

"תראה, בירושלים, אין ספק שאני בנקודות מסוימות מאוד מאוד מתגעגע, העשייה הפרטנית, בתחום שאני הייתי מופקד עליו מטעם ש"ס - התכנון ובנייה, העזרה במרפסת, בממ"דים, בחדרים נוספים, בעבירות בנייה – לעזור לאנשים, זה סיפור שהיה לי והוא עוד ילווה אותי עוד הרבה שנים, אבל, באנו לכנסת, ברוך ה' יש עשייה, מקדמים חוקים יפים, נמצאים בדיונים בוועדות ומשרתים את האינטרסים של כלל ישראל. כל תפקיד עם האתגרים שלו, ונקווה שנצליח".

אז טוב לך פה או שאתה מתגעגע לשם?

"אני מתגעגע וגם טוב לי פה".
ורוברג קרית יובל דגל התורה מיכאל מלכיאלי מתתם ורבורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד