ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

הפתרון היצירתי של עיריית לוד לפתיחת בריכה ושמירת הסטטוס קוו בשבת

שנים רבות נאבקו במקומות שונים בארץ - נגד מכירת כרטיסים לכניסה בשבת למקומות בילוי כמו גן חיות או בריכת ירושלים. בלוד, הרעיון של מכירת כרטיסים מראש יושם מראש - קופות הבריכה יהיו סגורות בשבתות

הפתרון היצירתי של עיריית לוד לפתיחת בריכה ושמירת הסטטוס קוו בשבת
בריכת שחייה צילום: באדיבות המצלם



הפתרון היצירתי של עיריית לוד לשמירת הסטטוס קוו בשבת: אין מכירת כרטיסים בשבת בקופות בריכת השחייה העירונית.

לאחר כ-60 שנה בהן קופות בריכת השחייה העירונית היו פתוחות בשבת לרכישת כרטיסים, מצאה עיריית לוד בראשותו של ראש העיר עו"ד יאיר רביבו, פתרון יצירתי לשמירת קדושת השבת, המקובל הן על הציבור הדתי והן על הציבור החילוני בעיר.

את בריכת השחייה העירונית בלוד מפעיל זכיין שנבחר במכרז. כידוע, שאיפת זכיינים בבריכות שחייה או במתקני ספורט ונופש בארץ, היא לעודד ולשמור על קהל המנויים ולאפשר להם את היתרון שמקנה להם המנוי. לעיתים הם עושים זאת באמצעות הענקת הטבות ייחודיות למנויים, כמו אפשרות שימוש בבריכה בשבת.

לאחר שהתקבלו עשרות פניות מצד משפחות שנמנעה כניסתן לבריכה בשבת, קיבלה עיריית לוד החלטה שהוביל ראש העיר, המאפשרת כניסת משפחות לבריכה בשבת, אולם רק ברכישה מוקדמת מראש במשך השבוע, תוך הנחיה ברורה וחד משמעית לפיה קופות הבריכה תהיינה סגורות בשבת וזאת כדי לשמור ולכבד את קדושת השבת.

עו"ד יאיר רביבו, ראש העיר אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "הפתרון היצירתי כאמור, עשה סדר בנושא ומקובל הן על הציבור החילוני במטרה למנוע כניסת נערים אשר לא אחת מתפרעים, פורקים עול, מקימים רעש וצעקות ומשתוללים עד כדי אירועי אלימות וונדליזם הפוגעים בהנאתם של הנופשים (כפי שראינו רק השבוע בשפיים ובימית 2000), ומאידך, מקובל על הציבור הדתי באופן המאפשר מניעת חילול שבת ושמירה על סטטוס קוו בצורה מהודרת".

בריכת השחייה העירונית בלוד היא בין הבודדות בארץ הפועלת יומיים בשבוע רק לציבור הדתי: בימי ג' לנשים בלבד, ובימי ו' לגברים.

בהקשר זה יצויין כי ראש העיר עו"ד יאיר רביבו, בעת שבריכת השחייה שודרגה לאחרונה בעלות של 2.5 מיליון ₪. תוך כדי עבודות השיפוץ, גילה ראש העיר שריצפו את הסימון בין מסלולי השחייה בצורת צלב. הוא הנחה לשבור הכל ולרצף מחדש, על אף העלות הגבוהה.
יאיר רביבו לוד בריכת שחייה שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד