כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

לראשונה: המשטרה עצרה נהגי מרוצים • תיעוד

ארבעה נהגים נעצרו בחשד כי השתתפו במרוץ מכוניות תוך כדי נהיגה פרועה, מהירה ומסוכנת. מנכ"ל אור ירוק: "מדובר בתופעה מסוכנת של הפיכת רכבים לכלי רצח בכביש" • תיעוד מצולם

צילומים: ימ"ר תנועה ואור ירוק
צילומים: ימ"ר תנועה ואור ירוק צילום: צילומים: ימ"ר תנועה ואור ירוק



לראשונה, עצרה היחידה המרכזית של אגף התנועה בתום חקירה סמויה ומתועדת, ארבעה נהגים בחשד כי השתתפו במרוץ מכוניות, תוך נהיגה פרועה ומהירה המסכנת את עוברי הדרך בנתיב תחבורה וברכבים שבוצעו בהם עפ"י החשד שינויים טכניים ל"שיפור" הספקי המנוע בניגוד לחוק .

ראשיתה של הפרשה במידע שהתקבל ביחידה , לפיו – במספר קטעי כביש שונים במרכז הארץ נערכים בערבי שישי , מרוצי מכוניות מסוכנים במכוניות "משופרות" ובליווי רכבים נוספים בנתיבים המקבילים וכן בשולי הדרך של חברים הצופים במרוץ "מקרוב" .

ראוי להדגיש , כי בשל תנועה מהירה במיוחד של מספר רכבים במקביל , נמנעה היחידה מלבצע "מרדף" אחריהם או חסימה קשיחה העלולה לסכן את הנהגים ואת שאר משתמשי הדרך ולפיכך , הוחלט לערוך תיעוד סמוי לאורך הצירים ובהתאם לזיהוי הרכבים עפ"י לוחיות הרישוי, לזמן לחקירה את בעלי הרכבים ולעוצרם בגין העבירות המיוחסות .

עוד נציין, כי בוחן רכב מוסמך בחן את השינויים הטכנולוגים שבוצעו ברכבים אלה והנחה להשבית חלק מהרכבים ולחייבם לעבור מבחן רישוי (טסט) מחדש, בתום תיקון הליקויים והשינויים שבוצעו בניגוד לחוק .

בתום החקירה , נעצרו שני נהגים שהשתתפו במרוץ ואלה הובאו לדיון בבית המשפט שלום בת"א . כבוד השופט הורה על מעצר בית מלא למספר ימים, הפקדת רישיון הנהיגה ביחידת המשטרה ואף ערבות עצמית בס"ך 2000 ₪ , לא לפני שציין כי עצם העבירה מקימה מסוכנות לשלום הציבור.

מנכ"ל אור ירוק , מר שמואל אבואב , אמר כי "מדובר בתופעה מסוכנת של הפיכת רכבים לכלי רצח בכביש , ע"י ביצוע שינויים לא חוקיים במבנה הרכב והמנוע ועריכת מרוצים באמצעותם. מרוצים כאלה מסכנים הן את הנוהגים בהם והן את כלל משתמשי הדרך."

מ"מ ר' אגף התנועה - תנ"צ רפי פלד , ציין: "מדובר בסיכון חיים של ממש בו מתבצעת נהיגה בקלות דעת של האוחזים בהגה. אומנם ניתן להם רישיון נהיגה באופן חוקי , אולם אלה עושים בו שימוש עברייני המסכן חיי אדם ואנו לא נאפשר זאת!"









תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד