י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הגרד"מ דרוקמן נגד הדלקת המשואה של מוישי

רבה של קרית מוצקין מוחה על הכוונה להדליק משואה לזכר נרצחי מומביי • "בגידה במאה שנות מלחמת גדולי ישראל בציונות. דעת הרבי לא הייתה נוחה מכך"

הגאון רבי דוד מאיר דורקמן
הגאון רבי דוד מאיר דורקמן צילום: באדיבות המצלם

רשימת מדליקי המשואות בטקס המרכזי של ערב יום העצמאות, שיתקיים בהר הרצל, פורסמה בימים האחרונים.

בין מדליקי המשואות השנה, נמצא גם הרב שמעון רוזנברג מעפולה, סבו של מוישי הולצברג, שאיבד את שני הוריו, הרב גבריאל ורבקי הולצברג הי"ד, שנרצחו בהתקפת הטרור במומביי, יחד עם עוד ארבעה מאורחיהם.

עוד בנושא:
בסימן 'ערבים זה לזה' • מוישי הולצברג ידליק משואה

הסב מתכנן להדליק את המשואה יחד עם נכדו מוישי, הניצול היחיד מהטבח המחריד והמזעזע. הסבא רונזברג טוען כי מדובר בקידוש השם.

אך יש כנראה חילוקי דעות בעניין הזה בתוך חסידות חב"ד.

"היהדות החרדית צריכה להשתייך לשיטת ה'דה פקטו' בהתייחסות למדינת ישראל", אומר הגאון רבי דוד מאיר דרוקמן, רבה של קריית מוצקין בשיחה עם 'בחדרי חרדים'.

"המדינה קיימת וצריכים להתמודד עם קיומה. אבל מכאן ועד לקחת חלק באירוע בהר הרצל, הכולל הצהרות פטריוטיות בנוסח 'תחי מדינת ישראל', זה לא לעניין.

"כולנו יודעים שבאירועים רשמיים אומרים תפילה לשלום המדינה, אבל אומרים את זה כי צריכים להגיד את זה, וכי המדינה דואגת לשלום אזרחיה, אבל אף אחד לא מחפש לעשות על כך כותרות.

"הטקס מהסוג הנערך שם, הינו שיבוש אידיאולוגי ופגיעה במלחמת גדולי ישראל במאת השנים האחרונות נגד הציונות. אני בטוח שלמשפחת רוזנברג יש כוונות טובות והם רוצים לקדש שם שמיים, אבל לא כל דבר שכוונתו לטובה הוא בפועל טוב".

• מה הם צריכים לעשות?

"אני במקומם הייתי מודיע למארגני הטקס שמסיבות אישיות הם אינם יכולים להגיע לאירוע, ובכך יפטרו את עצמם מזה.

"יש שיקול נוסף שאותו המשפחה צריכה לקחת אותו בחשבון, והוא שמבחינה פסיכולוגית זה לא בריא לילד הקטן, מוישי. אני לא יודע איך הוא יגיב לכך כשהוא יהיה גדול".

• אתה סבור שלוקחים את השם של חב"ד ומשתמשים בו לרעה?

"וודאי שהכוונה שלהם טובה, אבל אם משתמשים בשמו של הרבי זצ"ל ובאים להראות את מסירותם של השלוחים הקדושים שנרצחו על קידוש ה', צריך לזכור שדעת הרבי לא הייתה נוחה מכך, וזה בלשון המעטה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד