כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

חגורת בטיחות מצילה חיים • וידאו לצפיה

בכל שנה בעשור האחרון נהרגו בממוצע שנתי 42 בני אדם שלא היו חגורים • מנכ"ל אור ירוק: "רק הסברה מתאימה וחינוך לשימוש בחגורות בטיחות יוכל לשנות חשיבה מוטעית זו"

חגורת בטיחות מצילה חיים • וידאו לצפיה



69 נוסעים ונהגים שלא היו חגורים בחגורת בטיחות ברכב נהרגו בתאונות דרכים בין השנים 2008-2010, כך מדווחת עמותת אור ירוק על בסיס ניתוח נתוני הלמ"ס. בשנים אלה, 2303 בני אדם, שלא היו חגורים בחגורות בטיחות, נפגעו בתאונות דרכים בערים ומחוצה להן. מתוכם - 1181 נפגעו בתאונות בתחום העירוני. בעשור האחרון (2000-2009) נהרגו 42 בני אדם בשנה בממוצע משום שלא היו חגורים בחגורת בטיחות.

שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק: "מחקרים רבים הוכיחו את יעילותן של חגורות הבטיחות בעת התרחשות תאונת דרכים וכי חגירתן הינה מרכיב חיוני בהצלת חיים והפחתת נזקים לנוסעים. ויתור על חגירת חגורת בטיחות משמעו סיכון גבוה ומיותר".

מן הנתונים עולה, כי בשנים 2008-2010 ירושלים היא העיר בה נפגעו הכי הרבה בני אדם שלא היו חגורים בתאונות דרכים – 267. אחריה נמצאת תל-אביב-יפו, עם 146 נפגעים, אשדוד עם 54 נפגעים, חדרה עם 37 נפגעים, ופתח תקווה וחיפה עם 36 נפגעים כל אחת.

אבואב מוסיף, כי "תצפיות שונות שנעשו בארץ, אשר בחנו את שיעור חגירת חגורות הבטיחות של הנהגים והנוסעים, מצביעות על שיעור חגירה גבוה בקרב הנהגים, אך נמוך יחסית בקרב הנוסעים ברכב במושב האחורי. יחד עם זאת, בשנים האחרונות נרשמה בנושא זה מגמת שיפור. ללא חגורת בטיחות, הגוף נזרק קדימה בכוח הגדול פי 30-60 ממשקלו, ואדם יכול לעוף אל מחוץ לרכב או להיפגע מחלקים בתוך הרכב. כמו-כן, אדם לא חגור מסכן גם את שאר יושבי הרכב, גם אם הם חגורים, ועלול לפגוע בהם בעת תאונה באופן קטלני".

אבואב: "במחקר תצפיתי שנערך בשנת 2009 נמצא כי 95% מהנהגים חגרו חגורות בטיחות, 92% בקרב היושבים ליד הנהג ו- 63% בקרב היושבים מאחור. גם בתחום העירוני, שבו בדרך כלל שיעורי החגירה נמוכים יחסית לתחום הבינעירוני, חל שיפור והפער ביחס לשיעור החוגרים בדרכים בינעירוניות הצטמצם. למרות זאת, רבים עדיין טועים לחשוב כי בנסיעות עירוניות, במהירות נמוכה ולמרחקים קצרים, אין סכנה גדולה. רק הסברה מתאימה וחינוך לשימוש בחגורות בטיחות יוכל לשנות חשיבה מוטעית זו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד