י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ויטע אברהם גפן בעלי • סיקור ותמונות

אברהם פריד הגיע לבקר במטה בנימין ונטע גפן בעלי, לזכרו של אודי פוגל ששימש כמחנך ביישוב • מה התשורה שאברהמ'ל סוחב עימו ומה ביקשו המארחים מגדול הזמר החסידי?

צילום: המועצה האזורית מטה בנימין
צילום: המועצה האזורית מטה בנימין

אברהם פריד, סייר אמש (ב') יחד עם בנו מאיר במועצה האזורית מטה בנימין. לפני כ-20 שנה יצא הזמר עם השיר 'ולבנימין אמר', שהולחן עבור המועצה האזורית ומאז הפך השיר ללהיט. היום שב פריד אל בנימין לביקור מרתק ברחבי המועצה, במסגרת תוכנית הסיורים 'הגיע הזמן שנכיר'.

בהובלת תמר אסרף, דוברת המועצה האזורית מטה בנימין, ויגאל דילמוני, סמנכ"ל מועצת יש"ע.
הסיור התחיל במרכז המבקרים נחלת בנימין וביקב פסגות שם צפה פריד במיצגים הסברתיים על יהודה ושומרון וטעם מיין משובח, הזוכה בפרסים בינלאומיים. לאחר מכן ביקרו הזמר ובנו בחברת שמן הזית 'משק אחיה', וצפו בחקלאות היהודית הפורחת בעמק שילה, שם גם ערכו סיור ריינג'רים עד לתצפית קידה.

בהמשך הגיעו אל שילה הקדומה ושמעו ממנהלת האתר, צופיה דורות, אודות משמעותו ההיסטורית. במקום המשכן הוענקה לאברהימ'ל מתנה מרגשת: תמונה ממוסגרת ובה פסוקי תפילת חנה, שנאמרה באותו המקום. מארחיו של פריד אף ביקשו ממנו לאמץ את מילותיה של תפילת חנה בשילה ולהכין מהן שיר חדש, ובתגובה אמר כי ישקול לצרף שיר כזה לאחד מאלבומיו הבאים.

ביישוב עלי קיבלו את פניהם של השניים עשרות ילדי תלמוד תורה בשיר "כי הרבית טובות אלי" ובשמחה גדולה ליוו אותו לגינת הפרפרים, שם נטעו אברהם ובנו מאיר עץ גפן, בפעם הראשונה בישראל, לזכרם של אודי פוגל הי"ד שלימד בתלמוד התורה בעלי ובנו יואב הי"ד שלמד שם. הסיור הסתיים בארוחת צהריים בקרון בעלי, יחד עם אבי רואה ראש המועצה האזורית מטה בנימין וקובי אלירז יו"ר הוועד המקומי.

פריד סיפר כי התרשם עמוקות מיום הסיור והתלהב מהחקלאות היהודית המתרחבת וקבלת הפנים החמה של ילדי תלמוד התורה. "אנו רואים את הגאולה הגדולה שפורחת כאן יחד עם העשייה הגדולה. עם ישראל נועד להתמודד במשימות כל הזמן על מנת להתקדם ולא יכול לנוח בלי לחשוב קדימה", אמר.






תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד