י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

50 שנה למשפט אייכמן: כך זה נראה • פרויקט מיוחד

במלאות 50 שנה למשפט אייכמן, העלה גנזך המדינה סרטונים ממהלך המשפט שטלטל את המדינה • בשלושה ערוצים שהועלו ליוטיוב תוכלו לצפות בטענות התביעה וההגנה

אדולף אייכמן באולם בית המשפט. צילום: ארכיון יד ושם
אדולף אייכמן באולם בית המשפט. צילום: ארכיון יד ושם

בימים אלה מלאו 50 שנה למשפט אייכמן שהסעיר את המדינה, וביד ושם מציינים את היום בסדרת ארועים ופעילויות.

בצד תערוכה חדשה לציון 50 שנה למשפט ודיון מיוחד המתקיים היום ביד ושם בנושא "השלכותיו של משפט אייכמן: הערכה מחדש לאחר 50 שנה", חושף היום 'יד ושם' שני ערוצי יוטיוב המכילים מאות שעות של סרטוני וידאו ממשפט אייכמן, כאשר בערוץ אחד נמצאים הסרטונים המקוריים ובצידו ערוץ נוסף עם תרגום סימולטני לאנגלית (כפי שהמשפט צולם במקור).

יו"ר יד ושם, אבנר שלו, ציין כי "העלאת הסרטונים ממשפט אייכמן, לרגל יובל למשפט שהיה לציון דרך, מעניקה לדור הצעיר את ההזדמנות לחזות באחד האירועים המכוננים בחברה הישראלית, ומאפשרת להם לשמוע עדויות של ניצולים ממקור ראשון".

גם מנהל אגף מערכות מידע ביד ושם מיכאל ליבר אמר כי הפרויקט הוא פרי המשך שיתוף הפעולה עם גופים אחרים שעוסקים במחקר ובהנחלת מורשת השואה, כמו כן הוא מהווה נדבך נוסף בהנגשת אוספי יד ושם לציבור הרחב באמצעות האינטרנט".

לדבריהם הצטרף אמר פרופ' יוסי מטיאס, מנכ"ל מרכז המו"פ של גוגל בישראל שציין "אין ספק כי זו אבן דרך משמעותית בהעלאת ההיסטוריה של העולם לרשת, ובהנגשת עדויות וחומר היסטורי מצולם לקהלים חדשים ברחבי העולם" .

בנוסף לערוצי ה-YouTube , השיק יד ושם מיני-אתר המכיל רקע היסטורי, הרצאות וידאו קצרות וסרט בשם 'תיעוד חי', הנגישים באתר יד ושם ובאתר גנזך המדינה

היוזמה היא פעילות משותפת של מוסד יד ושם, גנזך המדינה וגוגל.

קישורים:
משפט אייכמן בעברית
משפט אייכמן באנגלית
מיני אתר המשפט
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד