כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

משאיות - כלי הריגה בכבישים • וידאו לצפיה

מעל ל-1,340 תאונות דרכים עם משאיות אירעו בין השנים 2008-2010 בערי ישראל. מנכ"ל אור ירוק: "על אף שיעורן הנמוך במצבת כלי הרכב בישראל, מעורבותן בתאונות חמורות וקטלניות גבוהה"

משאיות - כלי הריגה בכבישים • וידאו לצפיה
דובר צה"ל



שיעור מעורבותן של משאיות בתאונות דרכים קטלניות גבוה פי 5 משיעורן במצבת הרכב בישראל, כך מדווחת אור ירוק על בסיס ניתוח נתוני משטרת ישראל והלמ"ס לשנים 2008-2010. מנתוני משטרת ישראל עולה, כי המשאיות היו מעורבות בשנת 2010 ב-9% מהתאונות החמורות, למרות שהן מהוות 2% בלבד ממצבת כלי הרכב, ו-6% בלבד מהנסועה. במבט על ערי ישראל, 1344 תאונות דרכים בהן מעורבות משאיות אירעו בהן בשנים 2008-2010.

שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק: "על אף שיעורן הנמוך של המשאיות במצבת כלי הרכב בישראל, מעורבותן בתאונות דרכים חמורות וקטלניות גבוהה, בשל המאסה הגדולה של המשאית, הגורמת למספר גדול של הרוגים ופצועים קשה בעת תאונה בקרב משתמשי הדרך האחרים".

מנתוני הלמ"ס עולה, כי בשנים 2008-2010 אירעו בת"א הכי הרבה תאונות עם משאיות – 256 תאונות בסך הכל. אחריה ברשימה העיר ירושלים, עם 145 תאונות משאיות, חולון עם 69 תאונות, חיפה – 65, באר שבע – 51, אשדוד – 48, פתח תקווה – 47 תאונות, בני ברק – 46 ורמת גן - 41.

אבואב מוסיף, כי "בעיה מוכרת בתחום מעורבותן של משאיות בתאונות דרכים הינה עייפות בנהיגה. מחקרים מראים כי היא גורם משמעותי בכ- 20% מתאונות הדרכים בהן מעורבות משאיות, בייחוד בלילה. יותר ממחצית נהגי המשאיות דיווחו כי נרדמו לפחות פעם אחת על ההגה. לכן, ישנה חשיבות גדולה מאוד להקפדה של מעסיקים על שעות עבודה ומנוחה של נהגי המשאיות".

"אפשר להקטין את החיכוך בין משאיות לשאר משתמשי הדרך הפגיעים בתחום העירוני על ידי הסדרת אזורי חניה לרכב כבד מחוץ לשטח העיר (להוציא מקרים בהן משאיות נדרשות לעבוד בתוך העיר). הדברים מקבלים משנה תוקף ביישובים ערביים, בהם שיעור המשאיות יחסית גבוה וכפועל יוצא גם שיעור התאונות הקטלניות. אחת התופעות המוכרות במגזר הערבי היא מה שקרוי 'תאונות חצר'. מדובר בתופעה בה פעוטות וילדים מסתובבים בסמוך לגלגלי המשאית ובשל השטחים המתים בשדה הראייה של נהג המשאית, הם נדרסים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד