י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מהיום: גם לח"כים ועוזריהם סמארטפון כשר

יוזמה שהחלה לפני 4 שנים מגיעה לידי מימוש. החל מהיום, גם עובדי המדינה החרדים בהם דיינים וח"כים יוכלו להשתמש במכשיר מוגן • מי עומד מאחורי היוזמה ומי זכה במכרז • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים

מהיום: גם לח"כים ועוזריהם סמארטפון כשר
פלאש 90



בשורה גדולה לחרדים בשירות המדינה – חברת 'פלאפון' בשיתוף 'נתיב' זכתה במכרז אגף החשב הכללי באוצר, וכי מהיום, כל עובדי המדינה, שרים, ח"כים, עוזרים וכדו' יהיו רשאים להשתמש במכשיר מוגן שיהיה בו גם אופציה לשליחת מיילים, SMS, קבלת חדשות ועוד.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי מי שעומד מאחורי היוזמה הוא אורי אהרונסון המשמש בתפקיד מנהל אגף בכיר מערכות מידע בבתי הדין הרבניים. אהרונסון נכנס לעניין לפני כ-4 שנים, לאחר שדיינים רבים פנו אליו עם מצוקה: "יש בידינו פלאפונים כשרים, מטעם הרבנות, אך אנחנו חייבים להשתמש גם בהודעות ובמיילים, ובשל כך אנחנו צריכים פלאפון כשר שיהיה בו גם את השימושים הללו", טענו הדיינים.

בעקבות כך, אהרונסון פנה למספר ספקים וניהל איתם דיאלוג בנושא. והיות, והדיינים לא כפופים לאגף החשב הכללי באוצר, הוא הצליח בסופו של תהליך - להוסיף באופציות מכשירי הטלפון שלהם הדיינים זכאים – גם טלפון מוגן של 'נתיב', זאת לאחר שהוא ביצע מספר פיילוטים עם חברות נוספות.

לאחר שרשם הצלחה בבתי הדין, פנה אהרונסון לניסים בן צרפתי - עורך מכרזים מרכזיים ביחידת הרכש הממשלתי שהראה נכונות רבה ויחד הם הכינו את השטח לקראת המרכז החדש, במטרה לאפשר לכלל עובדי שירות המדינה, החרדים והדתיים, להשתמש בפלאפון מוגן ולא רק לדיינים בבתי הדין הרבניים.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי באותה תקופה אהרונסון קיבל מסר מהראשל"צ הגר"י יוסף, שתמך בו במהלך ואמר כי "מדובר ביוזמה חשובה, שעובדי המדינה יוכלו להשתמש בפלאפון מוגן".

לבסוף, כאמור, היום, במכרז החדש זכתה חברת 'פלאפון', לאחר שהציגה שיתוף פעולה עם 'נתיב' שענה על הדרישות, ומהיום, תהיינה אפשרות לעובדי שירות המדינה להחליף את הטלפון שברשותם לטלפון מוגן ומסונן כהלכה.

כזכור, לפני כשנתיים, יצא נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן, כנגד השימוש בפלאפונים לא כשרים. בעקבות ח"כי ש"ס החליפו את הטלפונים הניידים שלהם לטלפונים כשרים.
טלפונים כשרים נתיב פלאפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד