י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

סערה בבית שמש: הגאון הרב אהרן בוטבול הגיש מועמדות לרב העיר

היום נסגרה האפשרות להתמודד לרבנות העיר בית שמש. יותר מ-20 מועמדים נרשמו והקרב לרבנות העיר הופך למרתק בשל הצטרפות חתן מרן הגר"ע יוסף זצ"ל למירוץ • בתוך ש"ס כולם נגד כולם, עמדות מנוגדות ומפוצלות בשאלה במי לתמוך • פרסום ראשון ב'בחדרי חרדים'

הרב אהרן בוטבול. צילום: יעקב כהן
הרב אהרן בוטבול. צילום: יעקב כהן



רעידת אדמה בבחירות לרבנות בית שמש: היום (חמישי), רגע לפני סגירת הרשימות, הגיש הגאון רבי אהרון בוטבול, חתנו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל המכהן כרב אזורי בחבל מודיעין ושימש במשך שנים ארוכות כראש ישיבת 'לווית חן', את מועמדותו לרבנות העיר, בכך הגיע מספר המתמודדים ללא פחות מעשרים ושניים ביניהם גם הרב יהודה ברייטקופף אבי העיתונאי שמעון ברייטקופף.

הבחירות אמורות להתקיים ביום חמישי בעוד שבועיים בדיוק - אבל פתיחת המרוץ מחדש, ובעיקר ריבוי המתמודדים מעלים את ההנחה שבסבירות גבוהה, ההכרעה לא תהיה במקום והבחירות ייקלעו לסיבוב שני. מי שבוחר את הרב הם 32 נציגים שנבחרו, מטעם שר הדתות, ראש העיר, ונציגי בתי הכנסת.



הרב אלחנן פרץצילום: הרב אלחנן פרץ
הרב אלחנן פרץ


מדובר במהלך שטורף את הקלפים ומכניס את ש"ס הפוליטית והרבנית לסחרחורת של ממש. זאת אחר, שגם כעת העמדות בש"ס מנוגדות. בעוד מנהיג התנועה ויו"ר מועצת החכמים ראש הישיבה הגר"ש כהן תומך במועמדות הרב ינון רביב בכל הכוח. רבנים אחרים בש"ס, פועלים לתמיכה ברב אלחנן פרץ. ל'בחדרי' נודע כי לרב פרץ ישנה גם תמיכה פוליטית משמעותית מאחורי הקלעים.

אך המועמדות שנחשפת כעת ב'בחדרי חרדים' של הגאון הרב בוטבול, העומד כיום בראש בית ההוראה 'לווית חן' מכניסה את סיפור בחירות לרב העיר בבית שמש לטלטלה של ממש. אם עד עכשיו מדובר היה בעיקר בקרב מקומי, כשלרב ינון רביב נראה היה שיש את מירב הסיכויים אף לזכות בתפקיד, המועמדות של הרב בוטבול משנה את כללי המשחק.

הרב בוטבול נחשב לאוטוריטה רוחנית משמעותית. הוא גם פופולרי מאוד, בעיקר בשל תוכניתו ברדיו 'קול ברמה' מידי יום שישי - תוכנית שזוכה להאזנה חזקה ונחשבת אחת משלוש התוכניות הכי פופולריות בציבור החרדי, גם ביחס לתוכניות אקטואליה. במשך תקופה ארוכה הסתפק הרב אם להגיש מועמדות או להמשיך ולמלא את תפקידיו הרבים. היום נפלה ההכרעה והרב הגיש את הטפסים הנדרשים לצורך התמודדות לרבנות העיר.

מועצת חכמי התורה של ש"ס שגם כך לא מאוחדת לחלוטין בכל הקשור לבחירות בעיר, צפויה לעבור טלטלה משמעותית לאחר תמיכתו החד משמעית של נשיא המועצת הגר"ש כהן והגר"ש בעדני במועמד הרב ינון רביב ואי תמיכת הגר"ד יוסף בו.

גורמים המעורים בבחירות אומרים ל'בחדרי חרדים' כי "קשה, שלא לומר בלתי אפשרי, לתמוך במועמד אחר שאינו חתנו של מרן הגר"ע יוסף". הם מדברים על הנראות הציבורית, אבל לא פחות בגלל הרקורד התורני העשיר שמביא איתו הרב בוטבול לתפקיד.




הרב ינון רביב. צילום: יעקב לדרמןצילום: הרב ינון רביב. צילום: יעקב לדרמן
הרב ינון רביב. צילום: יעקב לדרמן


ניסיונו וגילו מאפילים על שאר המועמדים וקשה לראות איך בש"ס יוצאים מהמבוכה ומצליחים ללהטט בין הרצון לבחור במועמד ראוי, לבין מועמדים אחרים שנהנים מיתרונות אחרים המקנים להם השפעה משמעותית על ראש העיר וגורמים המקורבים להנהגה הרוחנית של התנועה.

עוד שבועיים בלבד נותרו עד לבחירות בעיר בית שמש, עד אז נראה כיצד תתמודד ש"ס עם תפוח האדמה הלוהט שהונח לפתחה.




הרב בוטבול עם חמיו הרב עובדיה יוסף זצל צילום: יעקב כהןצילום: הרב בוטבול עם חמיו הרב עובדיה יוסף זצל צילום: יעקב כהן
הרב בוטבול עם חמיו הרב עובדיה יוסף זצל צילום: יעקב כהן


על פי המידע מספר המועמדים לרבנות בית שמש הגיעו לכדי 22 מועמדים, כששני המועמדים המרכזיים עד כה הם הרב ינון רביב שנהנה מתמיכה פומבית ומשמעותית, גם מצד נשיא המועצת הגר"ש כהן וגם מצד ראש העיר אבוטבול, והגאון הרב אלחנן פרץ, דמות תורנית ידועה, שאף הוא הגיש מועמדות ומאחוריו עומדים כוחות חזקים מאוד - על פי מקורות בעיר הגר"ד יוסף ואחיו הגר"י יוסף הרב הראשי תומכים בו. ישנם גורמים הטוענים כי אף השר דרעי מעניק לו תמיכה שקטה מאחורי הקלעים.
אהרן בוטבול רבנות בית שמש ינון רביב אלחנן פרץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד