י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

התקשורת בארה"ב: "החרדים בלחץ, ארגנו כנס"

הלחץ והחשש: אתר מקומי בניו ג'רזי מדווח על כינוס של מאות חרדים שהתקיים אתמול (רביעי) בלייקווד, זאת בעקבות פרשת המעצרים שהסעירה את הקהילה החוששת ממעצרים נוספים • אחד הרבנים בכנס: "גם לנזקקים יש כללים וקריטריונים וחובה עליהם לציית להם בקפדנות"

כנס בלייקווד. ארכיון
כנס בלייקווד. ארכיון צילום: באדיבות המצלם



אתר מקומי לא יהודי בלייקווד, המסקר את המתרחש בניו ג'רזי, מסקר בשבועות האחרונים גם פרשת המעצרים בקהילה החרדית בלייקווד.

האתר מדווח היום (חמישי), כי יותר מ-1,000 חרדים השתתפו בכינוס מיוחד אתמול (רביעי)בלייקווד, זאת בעקבות הלחץ והחשש ממעצרים נוספים, הכינוס על פי הדיווח נועד, כדי להבהיר ולחדד את החוקים בכל מה שנוגע לקבלת קיצבאות סיוע למשפחות עם הכנסה נמוכה, לאחר שמשפחות מהקהילה נעצרו בחשד להונאה בהיקף של יותר משני מיליון דולר.

על פי הדיווח באתר, 26 חרדים תושבי לייקווד הואשמו בתרמית הונאה לכאורה, והמעצרים בסוף החודש שעבר גרמו לפאניקה בקהילה החרדית, מה שהוביל מאות חרדים להתקשר לנציגים של רשויות החוק, כדי לקבל סיוע בהבנה על אופן הדיווח בצורה חוקית, כדי לקבל קצבאות סיוע מוגדלות.

"זה לא הזמן לפחד", אומר הרב משה וייסברג, חבר הוועד של לייקווד "זה הזמן להסתכל על עצמך ולומר 'אני בסדר מבחינה חוקית'.

כך מצטט האתר את הרב וייסברג - אחד הרבנים בוועד של לייקווד, שהיה אחד משבעת הנואמים בכינוס אתמול. מלבד הרב וייסברג, נשאו דברים בפני הקהל, גם עורכי דין ומומחים בתחום המס.

כמות המשתתפים הגדולה לא הפתיעה אף אחד, מאחר ומשפחות רבות בלייקווד נעזרות בסיוע של גורמי רווחה, ומנתוני הלשכה לסטטיסטיקה בניו ג'רסי, עולה כי "מחצית מ-43,000 הילדים שחיים בלייקווד, באים מבתים שמקבלים סיוע ציבורי, (קצבאות ילדים והטבות נוספות - נקראים בארה"ב "סיוע ציבורי").

כדי להסביר לגולשים על משמעות הסיוע הציבורי לחרדים, מסביר האתר "כי מתוך 43,600 ילדים מתחת לגיל 18 בלייקווד, 18,200 חיים עם הורים נשואים ומקבלים סיוע ממשלתי. ניו יורק, העיר הגדולה ביותר במדינה, היא השנייה עם 7,800 ילדים עם הורים נשואים המקבלים סיוע, מה שמסביר את ההבדל הוא שהחרדים בלייקווד חיים עם שני הורים, בניגוד לגויים שאחוז גבוה מהם, הם הורים גרושים.

האתר מסביר לגולשיו, כי הרבנים מספרים על לחץ חברתי שמופעל על צעירים חרדים - להתחתן בגיל צעיר, מה שגורם לחלק מהם להיות עם הכנסה מועטה, מאחר ורובם נשארים ללמוד בכולל.

הרב וייסברג מצוטט באתר "כי הרוב המכריע של האנשים בקהילה החרדית בעיר צריכים את הסיוע, ואלו שרימו לכאורה את הרשויות, הם חריגים באופן קיצוני".

"יש שחקנים רעים ותפוחים רקובים", אמר הרב וייסברג זמן קצר לאחר המעצרים. "הרוב לא עושים כאלה דברים".

לאחר המעצרים, גינה הוועד את ההונאה לכאורה ומסר "כי הוא ידאג לכנס את התושבים החרדים, כדי לסייע לקהילה להבין את תוכניות הסיוע השונות הרבות, ואם אכן אנשים זכאים לסיוע".

האתר מצטט את אחד הדוברים בכינוס שאמר "גם לנזקקים יש כללים וקריטריונים וחובה עליהם לציית להם בקפדנות, וזה לא שונה מלגנוב לאחד השכנים או הידידים שלך".

כפי שדווח וסוקר בהרחבה ב'בחדרי חרדים' חרדים תושבי לייקווד נעצרו בחשד שניצלו תוכניות סיוע ציבוריות לאוכלוסיה חלשה, והונו את משרדי הממשלה בסכום של שני מיליון דולר במהלך השנים האחרונות.

מעל עשרה מעצרים התבצעו, כשבהמשך העצורים שוחררו לביתם עד שיחליט בית המשפט בעניינם, בנוסף משפחות חרדיות נוספות קיבלו זימון לבית המשפט, כדי לתת הסבר על דברים שלכאורה עשו בניגוד לחוק.
לייקווד כנס מעצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד