י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בגלל המגנומטרים: אבנים על בית כנסת בטורקיה

מוסלמים הפגינו אמש סמוך לבית כנסת 'נווה שלום' באיסטנבול, המפגינים יידו אבנים על בית הכנסת ובעטו בדלתותיו במחאה על החלטת ישראל להציב מגנומטרים בכניסה להר הבית • הקהילה היהודית המקומית חוששת

בית הכנסת נווה שלום. צילום ארכיון: רויטרס
בית הכנסת נווה שלום. צילום ארכיון: רויטרס



מוסלמים הפגינו אמש סמוך לבית כנסת 'נווה שלום' באיסטנבול, המפגינים יידו אבנים על בית הכנסת ובעטו בדלתותיו במחאה על החלטת ישראל להציב מגנומטרים בכניסה להר הבית.

ההפגנה אורגנה על ידי "מפלגת הפעולה הלאומנית" בטורקיה, התומכת בנשיא טורקיה ארדואן. על פי הדיווח, כמה מפגינים בעטו בדלתות בית הכנסת וזרקו אבנים, קראו קריאות גנאי, ולאחר זמן התפזרו.

מדובר באחד מבתי הכנסת החשובים ביותר באיסטנבול. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הטורקית דוגאן, חברי הקבוצה הינם חלק מארגון לאומני קיצוני של נוער איסלאמי, המפגינים קראו קריאות מחוץ לבית כנסת ואמרו כי "ישראל היא מדינת טרור המבקשת לפגוע בחופש הדת של המוסלמים".

"אם תמנעו את חופש הדת שלנו אז אנחנו נמנע את חופש הדת שלכם כאן", קראו מארגני ההפגנה.

הקהילה היהודית המקומית גינתה את האירוע, ומתחה ביקורת על ההפגנה. "אנחנו מגנים את הפעולה הפרובוקטיבית שמחוץ לבית הכנסת נווה שלום הלילה, ואנו מצפים שהרשויות הרלוונטיות ינקטו את הצעדים הדרושים", נכתב בהודעה שצוטטה על ידי סוכנות הידיעות AFP.

ההפגנה מעוררת דאגה בקהילה היהודית בטורקיה, מאחר ועד עתה הפגנות נגד ישראל, היו רק מול בנין שגרירות ישראל והקונסוליה הישראלית, ולא נגד יהודים, למעט מקרים בודדים בעבר, בתי הכנסת היו תמיד מחוץ הפוליטיקה הישראלית - טורקית, כשהעם הטורקי מפריד בין ישראל לבין היהודים הטורקים.
מגנומטרים הרב הבית טורקיה נווה שלום מוסלמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד