י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מחלק הקפה בכותל; "הרפורמים רוצים לעקור הכל" • צפו

18 שנה הוא עושה זאת במסירות מידי יום ביומו, מרווה את צמאונם של המוני העולים לכותל המערבי לפנות בוקר, בכוס קפה או תה לבחירתם • הלילה הוא התפנה לשיחה עם 'בחדרי' על מפעל החסד, על הרפורמים וגם על רבו הנערץ • צפו בראיון

הרב דוד ויסנשטרן בעמדה מחלק קפה
הרב דוד ויסנשטרן בעמדה מחלק קפה צילום: באדיבות המצלם



אין מי שמגיע לכותל המערבי - שריד בית מקדשנו ולא נתקל בכניסה ברב דוד ויסנשטרן ורעייתו העומדים בקראוון העומד לרשותם ומכינים קפה ועוגות וכן שתיה קרה לעמך בית ישראל החל מהשעה 4:00 לפנות בוקר ועד השעה 8:00.

מזה 18 שנה שר' דוד הקים את המפעל העצום הזה, המחלק אלפי כוסות קפה שוקו ותה, מידי יום ביומו, חורף וקיץ, יום וליל לא ישבות ממלאכתו.

הרב ויסנשטרן העושה הכל בהתנדבות מלאה, הצליח לעורר את זעמם של הרפורמים, כך למשל את יזהר הס, מנכ"ל התנועה המסורתית בישראל. שהעלה ברשתות החברתיות תמונה של חלוקת הקפה בכותל על ידי הרב דוד ויסנשטרן, הס לא הצליח להבין כיצד עושים חסד במקום הקדוש.

בליל שישי לפנות בוקר ערב תשעת הימים התפנה ר' דוד וסיפר ל'בחדרי חרדים' על המפעל הגדול שהקים והאירועים בהר הבית • צפו



ויסנשטרן במפעל חייוצילום: ויסנשטרן במפעל חייו
ויסנשטרן במפעל חייו


לדבריו "אנחנו נותנים עוגות ושתיה מכל הסוגים הכול בצורה אישית חשבנו שלא יהיו אנשים היום אבל אנחנו רואים שיש יותר אנשים מכל יום".

לגבי הסערה עם הרפורמים אומר ויסנשטרן: "הרפורמים רוצים לעקור כל דבר, והחסד שאברהם אבינו נטע בנו זה צורם להם מאוד ומקומם אותם וזה מראה בדיוק מי שהם".




בחלוקת העוגותצילום: בחלוקת העוגות
בחלוקת העוגות


ר' דוד שהיה ממקורבי ביתו של הגרי"ש אלישיב זצ"ל, מספר עליו במלאות חמש שנים לפטירתו: "החלל הוא גדול יש חוסר אתה מרגיש לא תלוי - באוויר אין לך לאן לפנות ולאן להגיע, נשאר לנו רק מזכרות ואלו התמונות שלי איתו אבל זה לא העיקר שאני רואה את זה כל רגע וזה אחד הדברים שזוכרים אבל לא צריך תמונות בשביל זה".

לגבי המימון הגדול של הדבר הגדול אומר ויסנשטרן כי מדובר ב-300 אלף כוסות בשנה אבל יש אנשים שתורמים ועוזרים ומספר כי מדובר בסגולות נפלאות למי שמחלק אוכל לאנשים, לדבריו אפשר לתרום לו באתר שהקים וכן בעמדות נדרים בבתי הכנסת.
דוד ויסנשטרן הכותל המערבי חלוקת קפה הרפורמים הרב אלישיב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד