י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

כשהפלס שוברים את שיאי הצביעות של עצמם

שיא חדש של צביעות וגיחוך נשבר הבוקר שוב בעיתון הפלס. בעיתון, שאנשיו סגרו "דיל חשאי" עם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת לפני הבחירות האחרונות, וזה גמל להם במינוי "סגן בובה" המתיישר עם כל דרישותיו של ברקת - תוקפים ב"דאגה רבה" את הפרסומים על ההסכמים של דגל התורה

ברקת וסגנו חיים אפשטיין בניחום אבלים אצל מנהיג הפלג הירושלמי הגר"ש אויערבאך
ברקת וסגנו חיים אפשטיין בניחום אבלים אצל מנהיג הפלג הירושלמי הגר"ש אויערבאך





עיתון הפלס יוצא הבוקר בחשיפה על "גזירה" חדשה, בה שוב שוברים אנשי הפלג את השיאים של עצמם בצביעות ובדו פרצופיות, ומכיחים פעם אחר פעם כי כל הצעקות כנגד ה"גזירות" כביכול אינן מכוונות אלא כנגד דגל התורה, בה איבדו את השפעתם.

בכתבת מחאה אליה מפנה כותרת זועקת בעמוד הראשון, מביע הפלס "דאגה רבה" על אודות "הסכמים חשאיים" שנעשים בירושלים בשכונות המעורבות, כאשר כוונתו כמובן לדיווחים אודות ההסכמה סביב מתחם ורבורג בירושלים.

הפלס מתריע וזועק כנגד ה"הסכם" כביכול, אולם מתעלם לחלוטין מן העובדה שמפלגת בני תורה ונציגה חיים אפשטיין סגרו עם ניר ברקת דיל משותף קודם הבחירות למניעת בחירת מועמד החרדים לראשות העיר, "הסכם חשאי", שקיומו הוצנע ואף הוכחש קודם הבחירות, אולם רגע לאחר היוודע התוצאות נעמדו נציגי הפלג לדרוש את קיומו, כאשר הסיבה בגינה נמנע הציבור החרדי בירושלים מלתמוך בברקת, הייתה עמדתו הבעייתית בעניין השכונות המתחרדות בירושלים, עמדה אותה הוביל במשך כל הקדנציה הראשונה שלו, ולא הסכים לזוז ממנה כהוא זה.




הכותרת הבוקר בהפלס

מאז בחירתו בשנית, ניר ברקת קיים את התחייבותו לפלג בדמות מינוי אפשטיין לסגן ראש העיר, כאשר מדיניותו לא השתנתה בכהוא זה, והוא המשיך את מגמת ייבוש השכונות המתחרדות כולן, וכאשר נציגם חיים אפשטיין מנהל מדיניות לויאלית מול ראש העיר ניר ברקת ומתיישר עם עמדתו כל עת שהוא מתבקש לכך. על מדיניות זו נאבקו נציגי דגל התורה במשך כל השנים ללא הצלחה, תוך מדיניות מכוונת של שתיקה מצד אפשטיין, והצבעות מתואמות עם ניר ברקת. ברקת מצידו גמל לפלג בהקצאות שמוחזקות בידיו, אותן הקצאות שמנעו את שיבוש המרתון בירושלים, ואותן הקצאות עליהן דיבר הרב אוירבך עם ברקת בניחום האבלים בביתו.





האבסורד הגדול הוא שבהצבעה זו עצמה על מתחם ורבורג, התנגדו נציגי יהדות התורה, לבקשתם של רבני השכונות שביקשו לעכב את ההסכם, בקשה אותה דחה ניר ברקת, ואילו חיים אפשטיין רק "נמנע" בהצבעה לבקשת ברקת, כחלק ממדיניותו הלויאלית כלפי ראש העיר.

כאמור, בצביעותם הפלס שוברים רק את השיאים של עצמם, כאשר חיים אפשטיין הרים את ידו להעברת 7 מליון ₪ לעידוד גיוס חרדים, במקביל למחאות הפלג על תמיכת חברי הכנסת בתיקון חוק הגיוס וביטול חוקי לפיד. כאשר הפלס מנהל מאבק מול "יום משטרה באלעד", כאשר ממש במקביל מתקיים יום כזה בכיכר ספרא ובשכונת נוה יעקב בירושלים תוך שתיקה רועמת של הפלג ושופריו - צופריו.

ניתן אולי לדון בלגיטימיות הדיונים של רבני דגל התורה עם עיריית ירושלים, דיונים שנובעים מתוך הכרה במציאות שהפלג מנהל עם ראש העיר מדיניות עצמאית כזו שיכולה להשאיר אותו ראש העיר עוד עשרות שנים קדימה, כאשר כל צרכי הציבור החרדי ממשיכים להיות מופקרים לטובת אי אלו אינטרסים צרים של מוסדות הפלג החדשים ושל מודעות הפרסום בעיתון הפלס, מה שהכריח את רבני דגל התורה לשבת ולסכם על העברת עשרות מוסדות ומבנים לטובת כל הציבור החרדי בירושלים, כאשר המחיר של זה היה במקביל הכרה בעובדה שראש העיר ניר ברקת הוא ראש עיר חילוני שקודם כל דואג לציבור שלו, ומוכרח לקיים לבוחריו את ההתחייבויות שלו אליהם, אולם הפלס הוא האחרון שיכול להטיף מוסר על התנהלות זו.

עיתון הפלס מפרסם הבוקר כתבה בה הם שוברים את השיאים של עצמם בצביעות ובדו פרצופיות ומכיחים פעם אחר פעם כל הצעקות כנגד ה"גזירות" כביכול אינן מכוונות אלא כנגד דגל התורה, בה איבדו את השפעתם.
ניר ברקת הפלג הירושלמי הפלס צביעות חיים אפשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד