י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בין המצרים: "לא רוצים חבדניקים בשכונה"

שנאת אחים בימי בין המצרים: משפחה שהגיעה הבוקר להתגורר בשכונת הר יונה המתחרדת בנצרת עילית, נחסמה על מטלטליה על ידי תושבים קיצוניים • "חב"ד זה זנק תדמיתי לשכונה אנחנו נפסיד את הבית בגללכם. וצעקו עוד כל מיני צעקות של פרוצה ושייגעץ" • צפו בתיעוד

הר יונה היום
הר יונה היום



עשרות חרדים קיצונים המתגוררים בשכונה החרדית הר יונה בנצרת עילית, תקפו הבוקר (שישי) משפחה חרדית - חב"דניקית שהגיעה עם מטלטליה להתגורר בשכונה, בטענה כי אורח החיים שלהם לא מספיק חרדי לטעמם.

ע"פ הדיווח של יאיר קראוס באתר 360, במשך מספר שעות מנעו התושבים את כניסת המשפחה לשכונה וחסמו בגופם את פתח הדירה. ניידת משטרה שהוזעקה למקום לא הצליחה להשליט סדר, ולדברי השכנים, השוטרים לא ידעו כיצד לעזור למשפחה שבמצוקה.

החרדים הקיצוניים שהתקהלו סביב משאית ההובלה, הוציאו את הציוד של הזוג הצעיר שכבר נפרק בדירה לרחוב. לאחר האירוע סוכם שהחפצים יאוחסנו במחסן עד שהרבנים יכריעו בסוגיה.


בשנים האחרונות, בצל בעיה דמוגרפית קשה בעיר, נעשו ניסיונות לייהד אותה ולהביא אוכלוסייה חרדית לעיר. כעת מספרים תושבים על המחיר שמשלמת העיר בדמות גורמים קיצוניים שמנסים להשליט בה טרור.

"גיסי הגיע לשכור דירה וחסמו לו את המשאית, הקהילה פה מתפוררת בין הידיים. השכונה מאוכלסת רק 75%, וכבר מפולגת לשלוש קבוצות וכל זה בשכונה שמונה בסך הכל 6 בניינים". מספר בן משפחה ל'בחדרי חרדים' ומוסיף: "בין הדברים שנאמרו הבוקר למשפחתו של גיסי; חב"ד זה זנק תדמיתי לשכונה אנחנו נפסיד את הבית בגללכם. וצעקו עוד כל מיני צעקות של פרוצה ושייגעץ".

גורמים בשכונת הר יונה טוענים, כי הרקע להתפרעות הוא עדתי. לדברי אותם גורמים, מדובר במשפחה ספרדית שרצתה לעבור לגור בשכונה, והתושבים אינם מוכנים שיגורו ספרדים בשכונה של אשכנזים.

אמה של הצעירה סיפרה ל-360: "הבת שלי חבד"ניקית עם ילדה קטנה ובהיריון והצעתי לה לבוא לגור בעיר. אנחנו גרים כאן כבר 26 שנים".

לדבריה: "יותר מ-30 חרדים מתושבי השכונה, יצאו לקראת המשאית וצרחו וקיללו את הבת שלי שהיא שיקצע והם לא מוכנים שחבד"ניקים יגורו איתם ושהם ימררו לה ולחתן שלי את החיים ושהם יצטערו על הרגע שהגיעו לגור שם. הבת שלי חרדית עם פאה וחצאית והם לא מוכנים לתת להם לגור בשכונה. כל הציוד שלהם זרוק עכשיו ברחוב".

מנחם גנדל מהנהלת ישיבת חב"ד בנצרת עילית, אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "בנצרת עילית חיים יחד ובשיתוף פעולה כל גווני הקהילות חב"ד, כיפות סרוגות וליטאים. בימים אלו של "בין המצרים" חשוב וצריך להרבות באהבת ואחדות ישראל".

ממשטרת ישראל נמסר: "ניידת שהוזעקה למקום ניסתה לגשר בין הצדדים, אך מכיוון שלא נעשתה שם עבירה פלילית לא נדרשה התערבות של השוטרים".

מעיריית נצרת עילית נמסר: "העירייה רואה את האירוע בחומרה רבה ומגנה אותו בתוקף, לנוכח העובדה כי הר יונה ג' הוכרזה כשכונה חרדית. ראשי הקהילה מטפלים בנושא על מנת לגשר בין הצדדים ולהגיע לעמק השווה בדרך הידברות ושיח תרבותי".
נצרת עילית הר יונה הדרה שנאת אחים חבד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 54 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד