א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

עם סיום התפילות: מהומות פרצו ברחבי מזרח ירושלים; 3 הרוגים

שבוע לאחר הפיגוע הרצחני בהר הבית, הרוחות בקרב ערביי ירושלים עדיין לא נרגעו, הפרות סדר הכוללים ידויי אבנים ובקבוקי תבערה נמשכו לאורך השבוע וגם היום עם סיום תפילות יום השישי במסגד אל-אקצא • מתפרעים נהרגו ושוטרים נפצעו

עימותים היום במזרח ירושלים. צילום: פלאש 90
עימותים היום במזרח ירושלים. צילום: פלאש 90



עם סיום תפילות יום השישי בהר הבית, פרצו, כצפוי, עימותים בין הערבים לבין כוחות הביטחון במזרח ירושלים, כאשר במקביל בניגוד לצפוי, ברחבי יהודה והשומרון העימותים היו מקומיים ומועטים. על פי דיווחי הפלסטינים, נהרגו שלושה במהלך העימותים, מוחמד חלף, מוחמד אבו גאנם ומוחמד שרף.

כאשר אלפי שוטרים ואנשי כוחות הביטחון מאבטחים את ירושלים ואת הר הבית, אלפי מוסלמים הגיעו להתפלל מול חומות העיר העתיקה תוך מחאה על הצבת המגנומטרים בשערי הר הבית. המופתי של ירושלים והוואקף הורו שלא להכנס כלל להר הבית עד להסרת גלאי המתכות, אך על פי דיווח המשטרה נכנסו עשרות מתפללים להר הבית וקיימו את תפילת הצהריים בהר הבית.

בסיום התפילה ותחילת פיזור המתפללים החלו המוסלמים ליידות אבנים לעבר הכוחות ואלה
פוזרו על ידי הכוחות תוך שימוש באמצעים. משטרת ישראל התמודדה עם מספר מצומצם של הפרות סדר אלימות שהחלו עם סיום התפילה, בצלאח א דין, ראס אל עמוד, א-טור, רוקפלר ובעוטף ירושלים. במהלך הפרות הסדר בוצע ידויי אבנים, הושלכו בקבוקי תבערה וחפצים לעבר הכוחות, כמו כן נורו זיקוקין בכינון ישיר. מפירי הסדר פוזרו תוך שימוש באמצעים.


ארבעה שוטרים נפצעו מאבנים ומזיקוקין שהושלכו לעברם על ידי המתפרעים וטופלו במקום. במהלך הפרות הסדר, התקבל דיווח במשטרה על פצוע שפונה מא-טור לבית החולים מוקאסד במהלך הפרות סדר אלימות בהן בין היתר נורו זיקוקין בכינון ישיר לעבר הכוחות וסיכנו את חייהם. מפירי הסדר פוזרו תוך שימוש באמצעים.

בהמשך דווח כי הפצוע מת מפצעיו ונקבר. בנוסף, במהלך הפרות הסדר בראס אל עמוד, דווח על שני פצועים שפונו עצמאית אף הם לבית החולים מוקאסד. בהמשך דווח כי אחד מהם מת בבית החולים ובשעה זו נקבר. כמו כן, פצוע נוסף בא-טור. על פי דיווחי הפלסטינים, נהרגו שלושה במלך הפרות הסדר. עוד דווח על עשרות פצועים מקרב המוסלמים.

במשטרה מדווחים כי 10 מפירי סדר נעצרו היום בפעילות מבצעית. חלקם, זוהו ונעצרו 'על חם' כשבידיהם כוורות זיקוקין ואבנים אותם יידו לעבר הכוחות היום לאחר התפילה.
הפרות סדר מהומות הר הבית עימותים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד