כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

אייכלר והשואה בהונגריה: לייבל'ה סוגר שבוע

והשבוע בלייבל'ה: ארי גלהר יוצא לחורשה סמוכה לשוחח בפרטיות מחשש להאזנה נסתרת. אמרגן המוזיקה שנפגש עם אמן הרגש באירופה, ליפא שמלצר יושב על רצפת הכותל. וכתב 'הארץ' מביא עוגה חלבית מצויינת, אבל לא בהכשר 'בית יוסף'

אייכלר והשואה בהונגריה: לייבל'ה סוגר שבוע
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים





מה הקשר לאייכלר?

אם חשבתם שהשבוע החם הזה ישפיע על לייבל'ה לרעה, הרי שטעיתם טעות חמורה. לא רק שלייבל'ה עמד מול המזגן החדיש במשרדו וכיוון את תריסיו למען הקל מהחום, אלא שהידיעות הרעננות שזרמו מכל כיוון ציננו את החום הלוהט.

ראשית נתחיל מהכנסת, המזגנים שם תמיד פועלים, והקור הנושב מעיניהם של חברי 'יש עתיד' כשהם רואים את לייבל'ה, (או כל חרדי אחר). מצנן את האווירה – ונפתח בידיעה על החבר כנסת שאינו נושא שום תפקיד שר, או סגן שר, אך מצליח תמיד להגיע לראש הכותרות. מדובר בחבר הכנסת ישראל אייכלר, שהצטרף לפמליית ראש הממשלה בביקורו בהונגריה. לייבל'ה שלא הבין כיצד אייכלר קשור, שמע מיד שאייכלר מכהן כיו"ר השדולה של יהדות הונגריה. סגירת המעגל ההיסטורית של אייכלר הגיעה לשיא בביקור באנדרטת הנעליים שעל הדנובה בבודפשט - האנדרטה שמנציחה את מאות היהודים שנרצחו בשואת יהודי הונגריה - עבור אייכלר היה זה אירוע מרטיט, בפרט כשהוא רואה בכל השנה את השואה מול עיניו, והוא קיים מעין טקס אל מול הנהר כשראש הממשלה מצטרף אליו. אייכלר גם נסע לפקוד את ציוני הצדיקים הטמונים באזור.






עם ישראל חי וקיים, ממש באותו הזמן כשאייכלר מוחה דמעה, התבשר הח"כ בעיצומו של הביקור על ניצחו יהודי לרגל הולדת נכדו בשעה טובה ומוצלחת, בן לבנו הרשל אייכלר. לייבל'ה שולח מזל טוב.

והרמ"ט של אייכלר שהצליח לחמוק מכל התמונות בהונגריה לא חמק בטיסת ראש הממשלה בעת שעשה פבריינגען עם צחי ברוורמן, מה שנראה ללייבל'ה כי רבינוביץ הוא הדמות החסידית בלשכת רוה"מ.



והשבוע נערכה שמחה גדולה 'בשלומי אמונים' יו"ר הסיעה, סגן השר. אירס את בנו שלמה זלמן יצחק, מבחירי ישיבת 'טשכנוב'. הכלה היא בת העסקן ואיש ההטסות והחסד, שלומי גרוסברגר. האירוסין מצד הכלה 'בקונטיננטל' בבני ברק, הביאה את כל זקני וצעירי המפלגה הממוסדת להגיע ולאחל מזל טוב, כמובן יחד עם צמרת היהדות החרדית.

ועדיין, בכנסת לייבל'ה השבוע פגש את יו"ר ועד הישיבות. הרב קופמן, שהגיע לעזור בתקנות לחוק הגיוס. לייבל'ה הבחין ברב קופמן, ועל מנת שלא יתבלבל, עזר לו צאת מהמשכן בשלום.






למען האמת לייבל'ה מחבב יותר 'קיגל ירושלמי' פשוט, אך גם הוא שפשף עיניו בתימהון למראה העוגה שהביא חיים לוינסון מעיתון 'הארץ' ליו"ר הקואליציה ביטן. (כנגד הפרחים שגבאי קיבל מערוץ 10). גדסי שיום יום מתמקד בעיקר בבשר טוב, צילם ללא הרף את העוגה החלבית העסיסית. לייבלה מעדכן שגדסי בדק מה הכשרות של העוגה ולאחר ששמע שהיא לא שייכת לכיוון של בית יוסף הוא ויתר עליה בכאב לב גדול. לייבל'ה הבטיח לפצות אותו בהזדמנות הראשונה.



ולאחר שגבאי הגיע בפעם הראשונה לכנסת, לייבל'ה ליווה אותו לחניה לפחות מקום לחנות יש, אם אין חדר. לייבל'ה תפס על חם בחניון הכנסת, את איש היח״צ יום טוב ביכלר בשיחה ערה עם אבי גבאי. כשהבחין בלייבל'ה, נמלט על נפשו (כמו תמיד יום טוב מעדיף להיות מאחורי הקלעים). לייבל'ה היה רוצה להיות זבוב על הרכב. או לכל הפחות זבוב בחנייה.



ועדיין בקשר לכנסת, חבר הכנסת יגאל גואטה שוחרר מבית החולים לאחר אשפוז די ממושך, מי שהגיע לבקרו היה עו"ד אוסדיטשר. השניים שיחררו לאוויר תמונה מחוייכת במיוחד.

מעשה במשב"ק ויועץ

ומחברי הכנסת החשובים עובר לייבל'ה ליועץ הכי חשוב, אין ספק שארי גלהר הוא בולדוזר שמושך בחוטי מרבית הדרמות במגזר החרדי. (ואין כאן המקום לפרטן, כי רבות הן). השבוע הייתה ללייבל'ה הזכות להצטרף אליו בנסיעה מעיר החסידות, לעיר הבירה. אלא שבעיצומה של הנסיעה - הטלפון של גלהר צלצל, אישיות פוליטית בכירה הייתה על הקו, למרות שלא היה מדובר בשר החינוך בנט - גלהר ביקש מהבכיר הפוליטי מספר דקות, על מנת לעצור בצד הדרך, כדי שיוכל לשוחח בחופשיות מבלי שאוזניו המחודדות של לייבל'ה, ישתו בצמא את פרטי השיחה. כאילו שלייבל'ה לא ידע מזה בצורה כזו או אחרת. גלהר עצר את רכבו וחמק אל תוככי עובי היער הסמוך לכביש 443. לייבל'ה מגיש תיעוד בלעדי ומבטיח לחשוף בקרוב את זהות האישיות הפוליטית הבכירה.



'מה היא המקבילה של יועץ פוליטי, בעולם החרדי חסידי?' שאל לייבל'ה את עצמו באחד הימים שהוא יושב במשרדו. 'כפי הנראה משבקי"ם'. ענה לייבל'ה לעצמו, ואכן בהמשך למשבקי"ם משבוע שעבר, לייבל'ה יצא לנתב"ג. שם גילה את המשבקי"ם שחזרו מחלדודנא. המשב"ק האגדי לבית ויז'ניץ, הערשל כץ. יחד עם האיש אשר על הבית - זליג קורניצר.



ואפרופו, משבקי"ם ונופשים, גם 'בבעלזא' עשו חילופי משמרות. בעוד המשב"ק מיכל פירר, חזר ממנוחה בשוויץ. דובר החסידות, שייעל'ה וינברגר. נצפה באוסטריה לחופשה קצרה בשלושת השבועות, לייבל'ה לא בדק האם הבלינצע'ס הגיעו גם לשם. מה שבטוח במעדני זהבה נגמר המלאי.

השבוע היה זה גם יום בשורה ללייבל'ה ולשלומי אמוני ישראל, העסקן ואיש החסד - יענקי ברגר. שוחרר לביתו לאחר ריצוי מאסר שבעה חודשים, בכלא חרמון. ברגר שיצא בראש מורם, הגיע לביתו ברחוב אהליהב בירושלים. שם המתינו החברים למסיבה סגורה. החברים שספרו את הימים עד לשחרורו כחסידים הסופרים מתי הרבי יחזור מהנופש בשוויץ. הדובדבן שבקצפת היה בהכנת עוגה מיוחדת עם ברכת מתיר אסורים בצבע כתום. לזכר אותם בגדים שלובשים מאחורי הסורגים, ולצידה של העוגה אזיקים עם מפתחות. לייבל'ה שמח על שחרורו של ברגר ושמע כי חברו לתא כיאה לאיש עסקים היה ג'קי בן זקן.

עוד מוסר לייבל'ה כי רבי ביקשו את המתכון לעוגה, אך אף אחד לא מוכן לשחרר אותו. בשבת נערך בחב"ד ברחוב חנה קידוש ענק כיד המלך בהשתתפות הבכירים.






ואם כבר הזכרנו מדי בית-הכלא, לייבל'ה עובר לספר על מדים אחרים, כאלו מדים לייבל'ה לא ראה זמן רב כל חברי מועצת עיריית ירושלים, הגיעו עם הראיס לביקור בחפירות בכניסה לעיר. קוד הלבוש כלל- סרבלים, כובעים ומגפיים. לייבל'ה התרגש מהתמונה המנצחת של דייטש וקלרמן ביחד.



לייבל'ה מנצל את בין הזמנים, ויצא לנפוש קמעא ביישוב בצפון הארץ. כשנכנס בשעות הקטנות של הלילה לתפילת ערבית אצל "רבי שמעון". לכד לייבלה במצלמתו את סמנכ"ל "שחור ולבן", קיוי הס, עם צוות העובדים: הקופירייטר המוכשר, דניאל פורמן. ויעקב פריימן, מנהל תיקי לקוחות
במשרד, החברים נראו כשהם דנים על עוד קמפיין מוצלח שבדרך...



בהמשך פגש לייבל'ה את האיש שמאחורי הקלעים, מעניק נשיקה חבדי"ת לדודי שוומנפלד. כאהבת ישראל הטמונה בשניאור רוזן.



לייבל'ה ראה גם את אבי גרינצייג, העורך של קו עיתונות. ולאחר שקיבל את ברכת הדרך מלייב'לה. גרינצייג יצא לדרך עם הבחירות לרבנות הטוויטר, לייבל'ה עם תיעוד בלעדי מהרגע הדרמטי שבו גרינצייג מבשר על הבחירות הדרמטיות באירוסין לבן סגן השר.



ובנוגע לבחירות בטוויטר, הרב שפרש בכבוד לטוב ברבנית שלהבת חסדיאל- הלא הוא השף איציק סודרי נצפה בשליחות חשובה באיים, כשהוא מציע להניח תפילין ליהודים טובים. אכן יש חיים ושליחות אחרי רב הטוויטר.



ומי שהגיע השבוע לישראל, היה שרולי בסר. עורך עיתון 'משפחה' באנגלית, ואחד האנשים הכי אהודים בקרב המבינים בעם. בסר איש השקפה והגות שאף ראיין את טראמפ, קפץ לביקור קצר מקנדה והגיע למערכת 'משפחה' בהר חוצבים, מי שקיבל את פניו היה סגן העורך ארליך שלאחר שיעור אור החיים הצטלמו יחדיו.



ואותו ארליך אף נצפה השבוע מוסר את השיעור הקבוע בביתר, העוסק בענייני החסידות, לשמחת לב כל השומעים והארגזים מאחור.



העסקן ואיש החסד הירושלמי, הרב אפרים הולצברג. הגיע ללשכתו של ממ"ז ירושלים, ניצב יורם הלוי. הרב העניק לו ספר תהילים בשליחותם של רבני הרובע היהודי וישיבת "אש התורה". בהוקרה על פעילותו לשמירת ביטחונם של תושבי הרובע היהודי ותלמידי הישיבה, במהלך חודש הרמאדן. כאמור - הולצברג העניק למפקד ספר תהילים מהודר, בעל הטבעת זהב עם הכיתוב "בהוקרה רבה מרבני העיר העתיקה וישיבת 'אש התורה'".



בינתיים באלעד, יועץ התקשורת יהודה רובינשטיין, דוברו של ראש העיר פרוש, נצפה מתאם גירסאות יחד עם מנהל לשכתו של המ"מ גרוסברד, מוישי רבר. כפי שנוהג לייבל'ה לומר: 'מה טוב ומה נעים שבת אחים וגרסותיהם, גם יחד'.



ומנכ"ל העירייה, זאב קשש. נכנס חזק לעניינים. וכבר השבוע נצפה בסיור גדול במוסדות ויז'ניץ בעיר, קשש נראה כשהוא מלווה בראש המוסדות, חיים מאיר כץ- וצוות לשכתו המורחבת.



והזמר רולי דיקמן, ביקר במספר אתרי סקי בהרי האלפים באוסטריה ובגרמניה. המטרה: הכנת 'קליפ' שמתבשל בימים אלה ועתיד לראות אור בהמשך, רולי בוודאי לא ציפה למצוא שם את בעל המנגן הבנש"ק, מאיר אדלר. המפגש הונצח למזכרת ברכב הספורט, או אם לצטט את דיקמן שתמיד שופע ציטוטים משעשעים: "בנאות דשא ירביצני על 300 קמ"ש".



לייבל'ה שכבר ראה דבר או שניים בחייו עמד מופתע כשראה את המפיק ואיש היח"צ, יוסי פרנקל. עם הזמר מוטי שטיינמץ. מצטלמים מחוייכים בהרי האלפים הצרפתיים. לייבל'ה שזוכר את פרנקל מתרוצץ להשיג אירועים לשטיינמץ בצעדיו הראשונים בקריירת המוזיקה, זוכר גם את הפרידה ביניהם, ושמח לראות שימי בין המצרים ביחד עם אוויר האלפים גרם לאיחוד המחודש.



ועם כל סערת המגנומטרים בכותל, שם לייבל'ה פעמיו כשהוא מלווה במאבטח אישי, הממומן על ידי המערכת היישר אל הכותל - להפתעתו הבחין המפורסם, ליפא שמלצר. מסתבר כי ליפא הוזמן לבר מצווה מיוחדת שהתקיימה השבוע בכותל המערבי, ליפא שמלצר שימח כמו שרק הוא יודע. וכשהילדים צפו בסרט תלת מימד, ליפא לא התאפק: חבש על עיניו את הערכה, התיישב על הרצפה, וצפה מרותק בסרט במשך 20 דקות. משום מה לייבל'ה נזכר בהגדרה מציאות מדומה.



וכשחם בארה"ב מגיעים לאכול מרק חם במסעדה של מוטי קרויזר בירושלים לייבל'ה פגש השבוע את הבעל מנגן והגרמאר הנודע אברהם מרדכי שוורץ שהגיע לישראל לצורך הכנת הדיסק החדש עם לוי פאלקויטש.

פינת מזל טוב מיוחדת

ולפינת השמחות, שמחה גדולה תפסה את הרשת השבוע, האמרגן ומפיק האירועים האגדי מוישי ביכלר סגר בנמל תל אביב את שידוך חייו, הכלה מרגלית שפריי מנהלת מערכת עיתון 'מרכז העניינים'. ביכלר שתוך כדי הפקות, נחשב למסמס לאומי במגזר, חגג את הוורט יחד עם החברים והידידים. נכון לייבל'ה לא הוזמן, אבל בתמונות על מועד החתונה ביום שישי נמשיך ונעדכן.







ושמחה גדולה באלעד, אברהם שטרן יו"ר 'דגל התורה' בעיר, חגג את הולדת בנו. המונים נהרו בליל שבת לבית הכנסת 'דרך החיים' לאחל לאבי הבן מזל טוב.

ברכת מזל טוב לאליהו צבי הנדלר, סמנכ"ל שיווק עיתון 'המודיע'. לרגל אירוסי בתו, עם הבחור חיים מאיר שכטר מבחירי ישיבת ‏ ויז'ניץ.

והעסקן אהרל'ה גרטנר מזק"א, ‏חגג השבת את הבר מצווה לבנו הבחור גדליהו הלוי, העלייה לתורה נערכה בשבת בבוקר, בבית הכנסת שהיה בעבר למריבה ברחוב חזון איש 74 בבני ברק.

ברכת מזל טוב לסופר ואיש החינוך, חיים ולדר. לרגל הולדת הנכד.

ברכת מזל טוב להרה"ח רבי אלימלך גוטפריינד, משב"ק האדמו"ר מנדבורנה, לרגל הולדת הנכדה הבכורה.

ברכת מזל טוב לשעיה איצקוביץ, יו"ר משרד הפרסום, 'תוצאות אפקטיביות'. לרגל שמחת אירוסי בתו עם החתן יהונתן לפידות.

ולסיום, שמחה בצפת. נתן דגן מעיתון 'צפת בתנופה' חבק השבוע בת וערך השבת קידוש לכל החברים בבית הכנסת ברסלב, היכל מוהר"ן בעיר.
לייבלה רכילות חרדית ישראל אייכלר טוויטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד