י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

תיעוד בלעדי • למרות ההבטחות: כך התבצעו העבודות בשבת צפו

חרף ההבטחות למפלגות החרדיות, גם השבת התבצעו עבודות תשתית בכבישים בעיצומה של השבת • "בחדרי חרדים" מציג תיעוד בלעדי שצולם היום - שבת בצהרים, על ידי נכרי • בתיעוד הנכרי נשמע אומר לעובדים: "גם בשבת אתם עובדים? זה לא יאומן. איפה החרדים שיראו שמבצעים עבודה בשבת"

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90



למרות ההבטחות למפלגות החרדיות, גם השבת התבצעו עבודות בעיצומה של השבת: "בחדרי חרדים" מציג תיעוד בלעדי שצולם היום - יום שבת בצהרים, על ידי נכרי, ברחוב ההלכה - נתיבי איילון בת"א, שבו נראים פועלים וכלי עבודה כבדים מבצעים עבודות תשתית.

בתיעוד שהגיע לידי "בחדרי חרדים" נשמע הנכרי אומר לעצמו תוך כדי שהוא מתעד את חילולי השבת, "גם בשבת עובדים? זה לא יאומן. איפה החרדים שיראו שמבצעים עבודה בשבת". צפו בתיעוד.



כזכור, בדיוק לפני חודש ימים, ישבו ראשי המפלגות החרדים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והציגו לו את דרישותיהם בנושא חילולי השבת המבוצעים על ידי משרד הממשלה, התחבורה והעבודה והרווחה. אל השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן, וח"כ משה גפני הצטרפו לפגישה השרים ישראל וחיים כץ. לבסוף, הציגו החרדים "הישגים" שאותם פרסמו בהודעה לתקשורת שהוציאו. על פי הסיכום, העבודות ייפסקו ויישמר הסטטוס קוו.

כמו"כ, מטעם הסיעות החרדיות הוקם צוות של ארבעה חברי כנסת שיעקוב אחר הפעילויות הללו, בהם יהיו חברים ח"כ אורי מקלב, ח"כ יואב בן צור, ח"כ מיכאל מלכיאלי וח"כ ישראל אייכלר.

אולם, כאמור, מתברר כי דיבורים לחוד ומעשים לחוד, וכי גם השבת התבצעו עבודות בעיצומה של השבת, וכפי שניתן לראות בתיעוד הבלעדי שהגיע לידי "בחדרי חרדים" ושצולם היום על ידי נכרי, בשעה 13:55.

בתגובה לחילולי השבת, אמר חבר וועדת הארבעה שמונתה לטפל בחילולי השבת, ח"כ מיכאל מלכיאלי ל"בחדרי חרדים" כי "אני ויתר החברים כואבים את עלבונה של השבת, ופועלים בכל המישורים השקטים והגלויים בכדי לצמצם באופן משמעותי את חילולי השבת שלא לצורך. נחלנו ברוך השם מספר הצלחות".

לדבריו, "שוחחתי בשבוע שעבר בעניין גם עם שר התחבורה ישראל כץ, שהמסורת ושמירת השבת קרובה ללבו, ופועל בכל הכוח לסייע בעניין".

כזכור, קודם לפגישה עם ראש הממשלה, קיימו הסיעות החרדיות ישיבת סיעה משותפת שסוקרה בהרחבה על ידי "בחדרי חרדים". בתום הישיבה פורסמה ההודעה: "לא נסכים להמשך התופעה החמורה בה השבת הופכת ליום התחזוקה של מדינת ישראל. אנו דורשים מראש הממשלה לקיים את ההסכם הקואלציוני, להחזיר את הסטטוס קוו לקדמותו, ולהפסיק מיידית את עבודות התשתית של הרכבת ללא צורך".

"כן הדבר לגבי תוספת קווים בשבת וחוסר אכיפה של חברות פיראטיות המפעילות תחבורה ציבורית בשבת. הסיעות רואות במצב הנתון הפרה חמורה בהסכם הקואליציוני. לאחר הישיבה עם ראה"מ והשרים הנוגעים בדבר, הדברים יובאו להכרעתם של גדולי ישראל", נאמר בנוסף.






ליל שבת. ניידת משטרה חוסמת נתיב במחלף ההלכה
שבת חילול שבת עבודות תיעוד נכרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד