כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

האם משחזרת: "החזקתי את הדלת בכח, כי היא לא ננעלה" • מצמרר

יממה לאחר הפיגוע האכזרי שבוצע בליל שבת ביישוב חלמיש שבשומרון, בו נרצחו שלושת בני משפחת סלומון הי"ד, משחזרת רעייתו של אלעד את רגעי האימה וכיצד הצילה את חמשת ילדיה מן התופת • "לקחתי מיד את שלושת הילדים למעלה במהירות"

האם משחזרת: "החזקתי את הדלת בכח, כי היא לא ננעלה" • מצמרר
זקא



זה היה יכול להסתיים אחרת, לולי תושייתה של מיכל סלומון, שתוך שנייה קלטה את המצב ומיהרה להציל את חמשת ילדיה מלהב הסכין שהשתוללה בסלון הבית ללא רחם.

"ראיתי פרופיל של בן אדם ששעט למטבח. המחבל כנראה ראה אותם דרך החלון ונכנס הביתה. הוא לא רואה אותי אני שומעת שהוא שואל אותם בערבית: 'מה השם שלכם'? ובא ישר אליהם. ואני מבינה מיד שמשהו לא בסדר. שמשהו רע קורה". כך משחזרת מיכל סלומון שבעלה נרצח בפיגוע בחלמיש, בראיון ל'ידיעות אחרונות'.

"לקחתי מיד את שלושת הילדים למעלה במהירות, שמה ישנו התאומים". ממשיכה סלומון ומספרת, "היה לי חשוב לשמור קודם כל על הילדים, לא משנה מה. התחלתי לשמוע צרחות וצעקות, החזקתי את הדלת בכל הכח שלי כי היא לא ננעלה. איבדתי את תחושת הזמן אבל לא עזבתי את הידית".

לסיום היא משחזרת: "הרמתי טלפון למשטרה והודעתי על האירוע, כשכל הילדים סביבי. שמעתי צרחות איומות ויריות, ואחרי זמן שנראה כמו נצח הבנתי שזה נגמר. ירדתי למטה וראיתי את אלעד. הבנתי שבעלי לא בן החיים". 

כזכור, בליל שבת אירע פיגוע אכזרי, כאשר בן עוולה אחוז שנאה בן 18, חדר לבית ביישוב חלמיש שבשומרון ורצח בדקירות סכין את סב המשפחה יוסף צבי סלומון בן ה-70, את בתו חיה אסתר בת ה-46 ואת בנו אלעד מנחם בן ה-36. השם יקום דמם, עת חגגו בביתם שמחת 'שלום זכר' לנכד חדש שהצטרף למשפחה.

מיכל, רעייתו של אלעד הי"ד, אספה מיידית את חמשת ילדיהם שהיו בבית, החביאה אותם באחד החדרים והזעיקה את כוחות הביטחון. בזמן שהתרחש הפיגוע, חגגו בבית "שלום - זכר" כאמור, לנכד שנולד. הורי התינוק - שמואל ואסתר - לא שהו בבית.

הסבתא טובה, בת ה-68, שבעלה יוסף צבי נרצח בפיגוע, נפצעה באורח בינוני ופונתה לבית החולים שערי צדק בירושלים. ד"ר עופר מרין, מנהל מחלקת הטראומה בבית החולים: "האישה זוכרת היטב את כל האירועים. היא הייתה קרוב לדלת הכניסה של הבית, היא ראתה את המפגע שנכנס, היא זוכרת היטב את האירוע כולו כולל דקירת שאר בני משפחתה".

דן לנדא, אביה של מיכל סלומון, בראיון דומע הבוקר לנועם זיגמן ב'קול ברמה' שיתף את תחושותיו: "נפער חור שחור במשפחה, התקשרו אלי בליל שבת מספר פעמים, והבנתי שזו לא טעות. בתי מיכל עברה מאחורי גבו של המחבל ורצה למעלה לילדים להגן עליהם. כשירדה, ביקשה מהילדים לכסות את העיניים כדי לא לראות את הזוועה".

אחד השכנים, חייל ביחידה מובחרת ששמע את הצעקות, ירה במחבל דרך החלון ופצע אותו בינוני.

בסרטון, החייל מספר על נטרול המחבל; "יריתי בו כדור אחד בבטן ונטרלתי אותו. הייתי במקום הנכון בזמן הנכון".

דורון מה טוב, חובש רפואת חירום של איחוד הצלה, תושב הישוב, סיפר בצאת השבת: "בסיום סעודת השבת התקבל דיווח על פצועים קשה באחד הבתים בישוב. יצאתי מיידית למקום ונתקלתי בזירה קשה. אב ובנו היו ללא רוח חיים. וסייעתי בפעולות ההחייאה על הבת אך למרבה הצער נקבע מותה בתום מאמצי ההחייאה. כמו כן הענקנו טיפול רפואי ראשוני בסיוע מתנדבים נוספים, לסבתא שנפצעה באורח בינוני כתוצאה מדקירות".

יהודה משי זהב יו"ר ארגון זק"א, אמר: "מיד עם צאת השבת הגעתי לזירה יחד עם צוות בנימין של זק"א. לעינינו התגלתה זירה מזעזעת ביותר. בית של שבת, שולחן ערוך. האוכל על פלטת השבת, כמו גם ה'ארבעס' לכבוד ה'שלום זכר' של הולדת הנכד. ומסביב כל כך הרבה דם של הנרצחים הק'.

"במשך שעות עבדנו בעבודת קודש של כבוד המת באיסוף הממצאים ושלוליות הדם הרב שנשפך כמים".

הלווית הנרצחים בפיגוע, יוסף צבי, חיה ואלעד סלומון הי"ד, תיערך היום (א') בשעה 17:30 בבית העלמין מודיעין.

המשפחה תשב שבעה בבית הבן אלעד הי"ד, ברחוב רש"י 22 בעיר אלעד.

שעות ניחום אבלים: לפנה"צ 8:00-13:00, אחה"צ 16:00-22:00

בין השעות: 13:00-16:00 תהיה הפסקה.
חלמיש פיגוע דקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד